12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Jag hänger knappt med! Fölfluffet är kasserat, fröken börjar tycka att det är roligare att komma till mig & hitta på något litet än att hänga med sina vänner. Jag är helt insnöad på kommunikation, motivation, relation & miljöträning, så passar på att umgås med och hantera henne så mycket som möjligt innan de släpps på bete i slutet av den här veckan, då får hon en välförtjänt paus ett tag innan det är dags att sätta igång igen, sommarhagen ligger ännu närmare vårt hus än stallet, så min plan är att promenera hem någon dag senare i sommar :love:

Bild på åbäket från igår kväll:
20130603_212618.jpg

Några dagar gammal bild, ute & betar lite:
20130601_180825_resized.jpg

Senast ändrad:

Där händer det grejer minsann! Vad fin hon blitt :)

knapp
20 åker jag till min lille herre igen för att göra en sista vaccination och försöka få ut hovslagare. Blir spännande att se vad han säger om det :) Längtar så galet mycket efter att få hem honom och lära känna han. Om någon vet bra hovslagare i skånetrakterna som är verksam runt Helsingborg/Bjuv området får man gärna skicka ett pm.

Sist jag var och hälsade på hade flugorna vart lite elaka mot ena ögat så det rann och var svullet men betesägaren fixade en sånt där fint flugpannband så det var bättre nu :)

Där händer det grejer minsann! Vad fin hon blitt :)

Tack så mycket! Jag såg det ordentligt först genom att kika på bilderna, tänk vad lite kraftfoder & pyssel kan göra ;)

Hoppas att det går bra med vacc & hovis, jag har haft ut hovis en gång & det gick strålande, vacc blir i nästa vecka & det ska bli.. intressant.

Förstår att du längtar, när är det dags att få hem din fina kille?
Hoppas att allt löst sig med det praktiska kring bete osv (läste om det tidigare i tråden).

Jag har följt denna tråden enda sen min åring föddes, det låter kusligt likt min åring som skulle gå på bete där, jag har röngat hennes has idag och man fann nåt litet brevid leden:( , bilderna ska skickas till malmö sen vet jag mer vad man ska göra eller man ska vänta.. hon är inte halt längre så hon går i vanlig hage.. Veterinären skulle höra av sig innan helgen så jag håller tummar och tår för våra åringar får gå ihop i sommar!:)

Min 12 är född 26/5 är är efter Camaro M. Skimmelsto.

Jag har följt denna tråden enda sen min åring föddes, det låter kusligt likt min åring som skulle gå på bete där, jag har röngat hennes has idag och man fann nåt litet vid leden:( , bilderna ska skickas till malmö sen vet jag mer vad man ska göra eller man ska vänta.. hon är inte halt längre så hon går i vanlig hage.. Veterinären skulle höra av sig innan helgen så jag håller tummar och tår för våra åringar får gå ihop i sommar!:)

Ny här som sagt .... Detta var till dig JennyJenny:)

Jag har följt denna tråden enda sen min åring föddes, det låter kusligt likt min åring som skulle gå på bete där, jag har röngat hennes has idag och man fann nåt litet brevid leden:( , bilderna ska skickas till malmö sen vet jag mer vad man ska göra eller man ska vänta.. hon är inte halt längre så hon går i vanlig hage.. Veterinären skulle höra av sig innan helgen så jag håller tummar och tår för våra åringar får gå ihop i sommar!:)

Men vad världen är liten så att vi hamnar i samma tråd här!! :D
Vilken otur att din häst skulle skada sig såhär innan betet, men hållwr tummarna för er att allt blir ok snart. Låter ju hoppfullt att hon inte är halt:)

Våra ston är väldigt jämngamla. Min mörkbruna är efter Insterburg och född 28/5. Ska se ifall jag kan lägga upp någon bild från släppet i lördags.

Jag ska nog följa charlottee & iron Wills kloka råd att släppa ner min Ismene med de andra tjejerna oavsett men hoppas hoppas att det visar sig att allt blir bra med din pålla. Förslaget från Betesägaren var ju våra hästar skulle få bekanta sig och bonda lite några dagar innan vi släpper dem ihop med de äldre stona. I så fall syns vi på hopsläppet :)

Men vad världen är liten så att vi hamnar i samma tråd här!! :D
Vilken otur att din häst skulle skada sig såhär innan betet, men hållwr tummarna för er att allt blir ok snart. Låter ju hoppfullt att hon inte är halt:)

Våra ston är väldigt jämngamla. Min mörkbruna är efter Insterburg och född 28/5. Ska se ifall jag kan lägga upp någon bild från släppet i lördags.

Jag ska nog följa charlottee & iron Wills kloka råd att släppa ner min Ismene med de andra tjejerna oavsett men hoppas hoppas att det visar sig att allt blir bra med din pålla. Förslaget från Betesägaren var ju våra hästar skulle få bekanta sig och bonda lite några dagar innan vi släpper dem ihop med de äldre stona. I så fall syns vi på hopsläppet :)

Ja visst är det...:) Så himla typiskt.. här har jag och hon gått och längtat så länge på bete (bokade i mars månad typ) och så händer detta...:banghead: jag håller också tummarna nu för bra besked... hon behöver verkligen komma ut på bete och få leka!:p Ja det låter väl bra, om det skulle vara så att min inte kan/får... Skickade till betesägaren idag, och uppdaterar här så fort jag vet mer!

Var ute på kvällen och tog lite bilder.

stl_by_erehsidne-d67tfee.jpg

st23_by_erehsidne-d67tfiy.jpg

st4k_by_erehsidne-d67tfpp.jpg

st5_by_erehsidne-d67tfyd.jpg

st6_by_erehsidne-d67tg3e.jpg

st10_by_erehsidne-d67tghh.jpg

Sen så tyckt Storm att Hollie var jobbig, Hollie är nämligen tokbrunstig. :p

st7_by_erehsidne-d67tg6x.jpg

st8_by_erehsidne-d67tgcd.jpg

st9_by_erehsidne-d67tgf6.jpg

härliga bilder! blir alldeles rörd av att se min Hollie, är ju van att se henne varje dag i princip, hon verkar ha funnit sin plats :)

Dom är verkligen är annorlunda grupp, ingen är den andra lik typ :p

MattiZ haha vad söt han är! Han verkar följa dig fint för det mesta :)

Charlottee: Haha ja han är vääääääldigt fäst vid mig, även om jag spenderar minst lika mycket tid med honom som min mor gör. Han är inte direkt folkskygg, men lite speciell. Andra kan inte bara gå fram till honom utan låta honom komma till dem osv. Väldigt fjantig med det mesta, men jag är så kär så kär. Känns som om vi har en extremt stark relation redan så tror detta kan bli toppen :)

Ja visst är det...:) Så himla typiskt.. här har jag och hon gått och längtat så länge på bete (bokade i mars månad typ) och så händer detta...:banghead: jag håller också tummarna nu för bra besked... hon behöver verkligen komma ut på bete och få leka!:p Ja det låter väl bra, om det skulle vara så att min inte kan/får... Skickade till betesägaren idag, och uppdaterar här så fort jag vet mer!

Ja skriv gärna när du vet mer. Håller tummarna för er!
Kan du förresten inte lägga in en lite bild på henne? Är så nyfiken!:)

Vilket härligt bete det ser ut att vara & vilka fina hästar ni har IronWill & Charlottee! :)

Igår premiärade jag min variant på att träna lös eftersom paddocken inte blivit inhägnad än (allt material ska tydligen finnas, men...)
En halsring med ett långt rep fäst i en ögla på halsringen(Hempfling har någon liknande). Trots att hon saknade de andra hästarna några gånger & reagerade lite på en bil som kom farande runt ett hörn så valde hon hela tiden att följa mig, pluttan! Hon börjar förstå att man faktiskt ibland bara ska stå still & vänta, skönt.

Idag hade hon tydligen rullat fast när stallkompisen haft in dom för fodring :crazy: Men de hade kunnat hjälpa henne loss & hon verkade inte påverkad alls, var lugn hela tiden tydligen. Sen vet jag inte om hon satt fast eller inte, för hon låg på rygg längst en långsida i boxen, men skönt att allt gick bra. Ibland är de inte helt talangfulla :p

Ja, kan göra underverk ;)

Hoppas jag får med mig en kompis att ha som medhjälpare för tänker inte ta för givet att det går smärtfritt ;) Ett stall han aldrig vart inne i, jag har aldrig haft honom själv (eller ens lett honom :o ) och förra hovslagaren var uppfödarens kompanjon så Ove kände ju han väldigt väl. Och han har aldrig vart uppbunden (och det väntar jag lite till med) sååå det blir nog en spännande dag ;) Funderar på om man skulle verka honom vid hagen denna gången...

Det har löst sig för stunden, hon skickar nån bild ibland så jag vet att han lever ;) Får hem han i mitten av september planerar jag. Får plocka hem han tidigare och senare men då känns det lagom. Betet var ju mindre än vad hon sa från början och tror det är slut ungefär då så det blir lagom :)

Vilken snygg modell! Härligt långbent.

IronWill: Va underbar isabell-nyans Storm har fått! Och va roligt att se henne och Hollie ihopa :)! Haha, härlig sist bildserie!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka