12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

KL.
Tur för Hollie att hon är söt! För idag ligger hon på minuskontot.. efter att ha sprungit rakt på och över mig :mad:

Var och hälsade på henne idag och hon verkar iaf trivas toppenbra!

295624_10151472160916344_437457523_n.jpg

972123_10151472264991344_775171603_n.jpg

375573_10151472267851344_1010297546_n.jpg

Tack IronWill för dom fina bilderna!

Myspys!

*kl*

Shettisar var det ja... Att beta in dom små rackarna är inte det lättaste, Trassel har insett att allt det goda gräset är utanför hagen. Lösningen? Gå inte in igen. Under några som helst omständigheter. Trollhäst :love: Tur han är söt, vi tog en lektion idag i "följa matte" och tillslut så insåg han att det lönade sig väl trots allt, även om gräset blev kvar där ute ;)

Han och jag har ju inte klickat sådär som man egentligen önskar, men efter dagen finns det ju lite hopp iaf ;)

Jag är ute hos min "lilla" loppa ca 3-4ggr i veckan och myser lite :) Hon har det superbra i sin flock! Efter midsommar byter de hage och då har vi ridhus precis bredvid så jag hoppas att jag hinner ridhusträna henne några gånger där innan det är dags att åka hem (sep/okt)

skarmavbild_2013-05-27_kl_140109_51a34b3addf2b3684edb511e.png

skarmavbild_2013-05-27_kl_140117_51a34b4f9606ee1451255b71.png

skarmavbild_2013-05-27_kl_140130_51a34b5b9606ee150f077662.png

skarmavbild_2013-05-27_kl_140039_51a34b68ddf2b3674ebd0679.png

Tack å hennes vägnar!

Vad häftigt att du kan ha honom lös sådär!

Fjutten, Ja betet är hur fint som helst. :)

Tass, Haha! Hon är en liten urhäst, gud så lik hon är dom hästarna! :D

Victovie, Jag tycker själv att det är lite trist att hon inte blev sådär mörk som hon var när hon var fölunge, men man kan ju inte få allt. :)

Hon kanske får tillbaka färgen :)
Luxus föddes mörk men var både som ett och tvååring bara "vanlig" fux, nu är han tillbaka på mörk igen ;)

Tass, Haha! Hon är en liten urhäst, gud så lik hon är dom hästarna! :D
Visst är hon!
Och lägg märke till var ryttarna har fötterna ;)
Inte blir du för stor inte, tänk "islandshäst" så fixar det sig

Ärligt talat tycker jag att hon är rätt maffig för att vara bara ett år, gott djup osv, rent viktmässigt borde du kunna rida henne.

Vad det gäller färgen så är det god chans att hon kommer att mörkna (fast hon är fin som hon är!). Jag hade en gång i tiden en treårig guldfux, fyra år senare hade jag en snygg mörkfux. Och att isabeller djupnar i färgen är inte ovanligt.

Älskar att hon har silverman!!!

Visst är hon!
Och lägg märke till var ryttarna har fötterna ;)
Inte blir du för stor inte, tänk "islandshäst" så fixar det sig

Ärligt talat tycker jag att hon är rätt maffig för att vara bara ett år, gott djup osv, rent viktmässigt borde du kunna rida henne.

Vad det gäller färgen så är det god chans att hon kommer att mörkna (fast hon är fin som hon är!). Jag hade en gång i tiden en treårig guldfux, fyra år senare hade jag en snygg mörkfux. Och att isabeller djupnar i färgen är inte ovanligt.

Älskar att hon har silverman!!!

Haha :D Jag tänkte ju låta manen växa ut. Då blir hon ju ännu mer lik en islandshäst. ;)

Förhoppningsvis så hittar jag någon som kan rida in henne åt mig när hon är 3-4 år. Sen så tänkte jag rida på henne, så länge hon inte stannar i växten. Blir hon 140 cm får hon gott och väl släpa runt på mig. :p Men någon annan kanske får visa henne på championaten om hon utvecklar gångarter.

Vad häftigt att dom ändrar sig så mycket ändå! :)

Haha :D Jag tänkte ju låta manen växa ut. Då blir hon ju ännu mer lik en islandshäst. ;)

Förhoppningsvis så hittar jag någon som kan rida in henne åt mig när hon är 3-4 år. Sen så tänkte jag rida på henne, så länge hon inte stannar i växten. Blir hon 140 cm får hon gott och väl släpa runt på mig. :p Men någon annan kanske får visa henne på championaten om hon utvecklar gångarter.

Vad häftigt att dom ändrar sig så mycket ändå! :)

Håller tummarna för att hon blir tillräckligt stor för dig!

Jag hoppas att det tar sig med engelska ridklasser här i sverige. Känner du till det? I storbrittanien rider ju vuxna ryttare på ponnyer som welshar och de andra inhemska ponnyraserna. och så länge det är någorlunda i i harmoni funkar det alldeles utmärkt även om man är längre ryttare.

Där skulle du och storm kunna briljera tror jag :d det är ju en blandning mellan att rida väl och utställning kan man säga och man gillar ju lite Flashiga ekipage som syns och Storm verkligen syns med sin härliga utstrålning :) Kanske kunde det vara något för er om ni blir tävlingssugna?

Här kommer några bilder från betessläppet i lördags. Mitt sto går ju med en ponny tills det blir klart om Johanna87's sto kommer. Sen släpps de med övriga ungston. :)
null.jpg

null-1.jpg

null-2.jpg

null-3.jpg

Fina dem är alla! :)

*kl*

Min lilla gangster har det så bra i hagen med sina 3 kompisar ( en 1-åring och två st.2-åringar) och alla fungerar väldigt bra ihop, skönt! :) och lill gangstern kommer fram och är lika social som alltid.

Kommer nya bilder imorgon, min mobil dog förut så han inte knäppa något i eftermiddags.

Våra mörkfuxar har inte heller mörknat förräns vid 3-4 års åldern.
En var nästan vanlig fux som 2 åring, idag är hon nästan svart vintertid.

Winni gick kanon att lasta och köra till betet,hon fick stå brevid mamma i transporten :) sen var det spring i den nya beteshagen och sen kom resten av gänget en efter en,mycket spring i den STORA hagen och vi fick visa på vart vattnet och saltet stod:) ska strax ut och kolla att natten varit lugn,bilder kommer senare:)

Kl

Underbara betesbilder på alla fina hästar :)

Släppte ihop våra hästar igår så nu går Glimma och mamma med min valack! Superkul! Efter 5 minuters bus gick de tillsammans som om de aldrig gjort annat :D

Inget direkt bete än men lite gräs har de, ska släppa först till midsommar. Mammahäst har ju haft fång tidigare så vi är väldigt försiktiga med henne. Glimma promeneras ungefär varannan-var tredje dag och mamma försöker jag motionera varje dag.

Tyvärr dålig kvalitet på bilderna då de flesta är tagna under filmning.

201306031430171.jpg

imag00172d.jpg

imag00222.jpg

imag00302c.jpg

965455_10201157630798948_192079868_o.jpg

Jaga bort stora farbrorn från mathinken var inga problem, han lämnade den så snällt åt lilla Glimmis :D

20130606164256.jpg

Penny ligger också på supermycket minus!!! Hon hoppade över boxen igår när jag red utanför stallet:mad:. Det har gått så bra att ha henne själv när jag rider sedan jag hämtade henne i början av februari, så får hon spelet nu! Jag har boxar utan galler så nu måste vi sätta upp galler-rör. Kommer förstöra mitt fina stall:cry: Hon skrapade upp sig på bakbenen men veterinären kommer på måndag och kollar henne.

Annars gick lastträningen jätterbra men hon är bedrövlig att leda! Funderar på hur jag ska hantera det men det lutar åt lite NH-träning med henne. Någon annan som har problem att leda sin häst eller är det bara jag som har en sån buse?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 005
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka