Sv: 10rna del 3
Men du har ju en bra ursäkt.
Vad fin han är din Orvar! Passade jättebra i sitt schabrak också!
Apropå schabrak, jag har suttit och dreglat över Hööks nya katalog och har såna I-landsproblem kring FÄRGER! Jag som aldrig brytt mig förut, men alltså vad tusan tar man på en FUX!?
Allt jag tänker mig i huvet ser fel ut, haha.
KL
Måste bara delge er min helknäppa dröm jag hade för nån dag sen.
Det var dags för treårstest! Satt i en jättetrång sjaskig korridor och bytte om tillsammans med alla andra som skulle visa, och med mig hade jag syrran och mamma. Där sitter jag i KNALLRÖDA ridbyxor, lika röda ridstövlar, röd jacka och röda handskar, såg ju ut som en riktig knäpp tomte!
Där jag sitter kommer jag på att; "Vänta nu, nu är det ju treårs, borde inte hästen varit inriden tills nu? Hmm..." varpå mamma säger att det borde jag ju ha tänkt på tidigare, men jag tycker att jaja, jag satt ju på honom den där gången i somras så det går nog bra...
Dessutom har jag inte med mig mina rätta medhjälpare, nummerlappen och starttider ligger kvar hemma, ute ösregnar det, jag vet inte vart hästen är, och när jag går till sekretariatet (ett enkelt bord ute i regnet) får jag veta att jag ska starta kl 15.45 och att hästen tydligen fått helt fel stam på papperet och är efter nån helknasig polsk hingst som dog för flera år sen.
Jahapp, plötsligt står jag i ett stall och har en lika julröd hjälm på mig, syrran som ska hjälpa mig har glömt alla sina grejer hemma, hästen är inte knoppad, smutsig som få och alla hans grejer är också kvarglömda så vi får låna ett träns från en ridskoleponny... Inne på banan inser jag att vi ju faktiskt inte har löshoppat nån gång heller, och när startklockan(!) ringer vaknar jag av väckarklockan.
Hmmmmmmm... Måtte detta vara värsta tänkbara scenario!