Sv: 10rna del 3
Det är ju han han har gått med.... Samt att det vart en till nu i sommarhagen,men första skadan var ju veterinären säker på att det var en spark,och då var det ju bara mannens häst han gick med för tillfället.
Problemet som jag tror är att Orvar inte flyttar på sig! För han gör verkligen inte det. Mannens häst kan lägg aöronen slickade bakåt och visa tänderna,men Orvar bara står och glor tillbaka på honom med öronen frammåt,han verkar inte FATTA vad dom menar! Och innan det här hände så hade dom fått lite hö eftersom det regnat så mycket för att dom ska kunna äta sig varma ordentligt,så antagligen har det blivit något bråk vid nån hög.
Jag har ju aldrig sett att nån har hållt på att jaga honom,eller varit elaka,så det måste bara vara vid dessa tillfällen när han vägrar flytta på sig,att dom lessnar och sparkar tillslut. Och det blir ju inte bättre av att han går med nån annan,då skulle det vara nån som är sjukt låg i rang,och nån sån finns inte i dagsläget.
Han går själv nu tills benet är bra iallafall,för nu är han ju inte så snabb i rörelserna,sen får vi se... Det är ju inte värt det att behöva åka till veterinären hela tiden heller,och han står och har jätteont,då lider han nog mindre av att gå själv på hösten/vintern. Vi har ju så dom kan hälsa på varandra över staketerna iallafall så. Men som sagt,det visar sig. Nu känns det ju som jag vill ha han ensam när jag ser hur ont han har,men när han är frisk igen så kommer jag ju tycka synd om han när han går själv så,ja....