Sv: 10rna del 3
Oj,vad "skönt" att slippa vara ensam!
Ja,jag har också accepterat att det är som det är,och nu ser man ju som sagt fram emot det lite (med skräckblandad förtjusning) endå,trots att första två timmarna efter testen så satt jag bara på sängkanten och frågade om och om igen ; "Vad FAN gör vi nu?" som om jag vore inne i någon trans,haha.
Jag har hört att folk blivit chockade,även fast det var planerat och så,men känslan som infann sig i kroppen när man faktist såg plusset,går faktist inte att beskriva. Det kändes som om man vart förvandlad där och då till en annan människa,man vart "mamma" på en gång nästan,jättesvårt att förklara. Men nog känns det konstigt att veta att man har en annan människa i ens egna kropp...
Aja,nog OT från mig!
Har pratat med tränaren som jag funderade på som skulle rida in Orvar,hon ska hjälpa mig med sadeln i slutet av denna månad,ska bli väldigt intressant att se hur hon hanterar hans explosion som garanterat kommer komma,hur hon jobbar med han före och efter,om hon haterar det tillräckligt bra så testar jag henne först med inridningen,för så vitt jag förstår så håller väll Eamon till ganska långt ner i landet?
Den här tjejen har hittills aldrig misslyckats,och hon har varit ner i USA och jobbat,hon är tuff,men rättvis.
Det innebär även att jag kommer ha enbart 4-5 mil till henne vilket betyder att jag kan vara med mycket själv och se hur det går,och hur JAG ska bete mig vid ev duster.
Hon läser av hästarna väldigt bra,och är hästen inte redo så väntar hon,dvs så kommer det aldrig bli något "påtvingat" heller.
Funkar det inte med henne så får jag köra ner han hela långa vägen till Eamon,sen får han vara där tills han är klar.
Nu tror jag att det beror MYCKET på mognad hos Orvar,och till våren/sommaren så ska det nog lugna ner sig med dessa "utbrott". Har ju hänt jättemycket nu på bara några veckor,så det går ju åt rätt håll.
Som den här tjejen sa tidigare när hon var ut,"Han lämnar hjärnan i hagen tills han gör något som är tillräckligt intressant nog för att koncentrera sig på",och det stämmer in ganska bra på honom!
Sååååå,detta är alltså planen i DAGSLÄGET,men sen kan den ju alltid ändras.