Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fin han är! Han ser ut att ha växt en del
Idag har Fendi åkt transport för första gången i sitt liv. Tänkte att det bara måste bli av nu när hon är över två år. Hon kan ju faktiskt också bli sjuk och behöva åka till sjukhus.
Så in med lilla Dingla på ena sidan och så Fendi på andra, så körde jag en liten runda med dem. De var jätteduktiga båda två, ponnyn var den som var mest orolig, hon är ju så liten så att hon kunde backa under bakbommen även när den var i understa läget.
Han är riktigt fin den där gossen
Kul att han tar sig i hullet/vikten!
Gud vad kul att turen gick bra!
Så skönt med lätthanterliga hästar, smådrygt med den lilla bara. Finns det inte så man kan sätta annat skydd för där också då?
Delvis kl.
Nu när du tar upp det där blev jag lite nojig med, just över ifall man lär dra in med dålig häst...
Miraz har åkt transport en gång i sitt liv och det var när jag hämtade hem henne vilket gick över förväntan, både att lasta och lasta ur och under turen.
Nu vet jag ej, hon tycker transporten bara är läskig att gå förbi ibland medans ibland bryr hon sig ej...
Hur är bästa sättet egentligen att göra detta?
Vi ska snart sätta drag på bilen och då kan jag kanske få karln till att ta en liten åktur med flickan min, men jag har hört från folk att i början är det bättre att åka längre turer än att dalta med att gå in och ur en transport.
Jag vet inte alls, 4 åringen lasta jag första gången inför en premiering och hon gick bara på medans mamma totalvägrade istället
Miraz har aldrig ens suttit fast i en transport, så hjälp hur gör man?
Lär ju såklart åka med henne också hur ska det annars gå med alla planer man har
Har förresten nu lagt upp en liten liten plan över Miraz framtid eller vad man ska säga efter att ha pratat med uppfödaren samt en annan arabuppfödare om tips och råd och detta känns nog ganska bra!! (insittning, inridning osv)
Jo så gjorde jag jag gav först lite mat utanför transporten, sen när hon stod med båda frambenen på lämmen osv. Sakta men säkert.
Berätta
Oj vad vuxen han börjar se ut, jag kommer ihåg hur liten han var när du köpte honom!
Åh, Rigel låter som en kallblodstravare! Är det det? Vackert med blå strimma i ögat
*kl*
Så, då har vi varit på riks! Började i torsdags med löshoppning, 7,5-8 blev betyget! Under fredagen var det visning, bästa tvååriga valack, bästa unga valack! Delad fyra i tömkörningen igår och idag blev han tvåa i trail-in-hand! Han slutade som femte bästa unghäst allround! Mycket lovord har vi fått och vissa som trott att han är ett år äldre än vad han verkligen är.