10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

*kl*
Ove fick ha träns och longergjord på sig idag, vilket inte var så poppis :p

dsc00087_190556887.jpg

Klart det inte blev poppis med ROSA gjord till en Kille :D Han vill ju vara lite manlig jhu och du gjorde honom till tjej ;) Söta Ove :love:

Mia

Gud vad söt Ove är :D

I helgen ska min formel 1-bil löshoppa och filmkameran ska med! Jag tänkte till och med slå på stort och rycka manen...fast jag vet inte...aldrig gjort det på henne :D

haha ja han har inte mycket att välja på när han ska vara så liten :p

Idag miljötränade vi lite och finns nog inte mycket som kan skrämma honom. Får han bara lite godis går han nog genom eld :rofl: En pressening reagerar han inte på iaf :p

dsc00096_190731004.jpg

dsc00095_190731158.jpg

Sedan bara för att han är för söt :love:

dsc00094_190730922.jpg

dsc00108_190731410.jpg

Så söt han är! :love:

Idag körde vi premiärturen med bara träns, tur var väl det för Nixon hade en del överskottsenergi som han la på att lyssna på allt annat utom matte... Och så har vi tydligen börjat träna levade, jag vet inte när vi bestämde oss för det, men men... Tur för honom att han är så söt :p
428060_3038821541316_1586366314_2604005_1053890892_n.jpg

Men åååh" Duktiga Ove! :love:

Starforskaren: Kul att det är fler som är ute om tömkör! :laugh: Han ser fin ut, och det där med överskottsenergi och lyssna känns väl igen... :D

KL
Igår tog jag in herrn bara för att rykta och mysa, och han stod precis lika snällt som alltid annars. Därför tog jag en hink och ställde uppochner bredvid honom och såg till att han stod stilla även då (vilket han ju iofs gjorde direkt...). Provade stå på den och klappa överallt och dra i manen och greja och han brydde sig ingenting. Jag flyttade lite på hinken utan reaktion och klappade på andra sidan ryggen och på halsen och bak mot flanken utan att han sa nåt. Så jag la lite vikt och "hängde" lite mot honom samtidigt som jag klappade och berömde, han typ: "suck". :D Provade från andra hållet också på samma sätt och han tyckte nog mest att jag var tråkig. :p DUKTIGA pållen! :love: Hans rygg är såååå inbjudande! Sådär underbart rund och mysig! Längtar tills i höst! :bump:

Idag hade båda hästarna ordentligt med vårkänslor. Det insåg tyvärr inte matte innan vi hade kommit en bit på väg, vilket innebar en massa förhållningar på ridhästen för att han inte skulle galoppera iväg. Samtidigt så hade vi lilleman bredvid som tjöt och bockade för glatta livet och smittade av glädjen så det blev ännu fler förhållningar... Men vi var ändå glada och trötta alla tre när vi kom tillbaka till stallet (fast både matte och ridhäst var lite irriterade på Nixon när han bara studsade runt och nafsade i allt :p )

402377_3049073797616_1586366314_2608590_1124999605_n.jpg

Bushästen! Kul med vårvärme! ;)

KL
Varning för skryt!!!

Men idag har min lilla kille varit helt fantastisk underbart jättesuperdupermegaduktig! :love: :bump:

Jag tog hjälp av sambon och tränade Kaptenen med lite skaklar! På med selen i stallet, men hade honom bara i grimma och grimskaft. Först fick han kliva i och ur skaklarna ett par gånger från alla håll tills han inte brydde sig. Då släpade sambon på skaklarna medan jag ledde Kaptenen bredvid. Det var lite läskigt i början, men det tog inte alls lång tid innan han struntade i dem fullständigt. Då övergick vi till att släpa skaklarna en bit bakom honom - noll reaktion. Då ställde sig sambon på ena sidan och jag på andra och jag ledde duktiga hästen samtidigt som vi drog skaklarna bakom honom - de satt alltså inte fast i honom alls. Han brydde sig inte alls - bara traskade på. :laugh:
Då stannade vi och drog balsnören genom hålen på skaklarna och sen genom fästena på selen, också höll vi fortfarande i balsnörena så om han blev rädd eller så var det bara att släppa balsnöret så skulle han vara helt lös.
Sen gick vi! Kaptenen blev lite konfunderad när det tog emot lite - men tänk att han drog som om han aldrig gjort annat! :love: Vi stannade och startade ett par gånger, och det märktes på honom att han fattade efter några gånger för sen syntes det hur han tog i för att rubba dom!
Sen kom ju såklart ett litet bakslag - det var lite för intressant på sidan vid ett träd så han hoppade till - slog i ena skakeln och blev skraj. :grin: Det var bara att lugna honom och börja om lite, gå i och ur skaklarna och stanna och sen provade vi släpa dom igen. Gick bra igen! Sen blev det så att han gick närmare och närmare mig, och tryckte ut mig i en snödriva, så då blev vi tvungna att släppa skaklarna för att inte jag skulle ramla, och jag tror att han fick den ena på bakbenet för han hoppade till igen.
Efter det var han lite mer skeptisk och vi började om helt från början med att sambon drog dem och vi gick bredvid. Provade efter ett tag att kliva i skaklarna igen och dra dom åt honom, bara att han hade dom runt sig utan att dra dom - då blev han lite testig och försökte dra iväg mig ett par gånger (det märktes så väl att han INTE var rädd - bara trotsig) - jag blev arg och sa till på skarpen - sen var han som ett lamm! :D Det gick jättebra! Lite skeptisk i början en sväng men sen när han slappnade av slutade vi för dagen! :laugh: Sambon drog hem skaklarna och vi gick bredvid och bakom och kikade - han brydde sig inte alls! Som avslutning fick han ställa sig på plats igen och stå stilla där medan vi lyfte och lade ner skaklarna. Han stod heeeeelt stilla och bara suckade. ;) Sen slutade vi och han fick MASSOR med morötter och gooos!

Synd att det blev litet bakslag när det började så bra, men jag tror ändå att han tar med sig en positiv upplevelse av dagen eftersom att det avslutades så lugnt!

Vi kunde inte fixa bildbevis, men ni får en bonus från hagen efteråt!

Pussunge067.jpg

Vad duktiga ni är!! Himla kul att läsa om era framsteg och se vart man är på väg, då jag och Alice har en bit kvar dit.

Jättekul att läsa om Kaptenen, han verkar som en riktigt trevlig häst. Riktigt snygging också :love: Fortsätter ni på samma spår så är han snart inkörd :bump:

Idag har Alice och jag gjort stora framsteg. Första tömkörningen utan ledare gick på räls och hon lyssnade riktigt bra. Jag är så himla stolt över henne.
Vi hälsade på vagnen idag utan att hon lyfte ett ögonbryn. Cool tjej.

pic-042_191290692.jpg

20120226_081708_191235983.jpg

Kl

I går när jag tog in Orvar så ser jag att ena bak är ganska tjock...:(

Försökte få upp lite fart i stallgången,men såg ingen hälta. Är ju sån förbannad glansis överallt,så jag kunde inte springa med han ute...

Släppte sen i hagen,och han lunkade iväg utan synlig hälta.

Svullnaden börjar nån cm ovanför kotan,sen ner över den. Varmast där svullnaden börjar,lite varmare än vanligt i "halva delen" av kotan,sen svalnar det av igen och blir normalt.

Skitorolig har jag varit hela natten,men förhoppningsvis har han bara halkat till och sträckt sig på nått sett,men man är ju så nervös när det är nått med ens "bebisar"..

Han ska iaf flytta in om ca 2 veckor. Fler hästar vill in på lösdriften,och jag kan inte stå och ta upp både lösdriftsplats och boxplats,så jag kommer få boxen jag skulle ha till hösten redan nu. Känns helt ok,för det är ju bara 2-3 månader,sen ska dom ju ut på bete igen.

Ush tråkigt :( Kan vara som du säger att han halkat till. Visar han inte någon hälta eller att han har ont så kan du ju inte göra mer än ha extra koll på det.
Men förstår att det känns jobbigt.

Min har ju också fått flytta in på box på kvällarna. Precis som din bara fram till sommarbetet i början på Maj :)

Känns skönt att se han ligga ner och sova i sin gosiga halm och ha bättre koll på vad han dricker och äter. Man får se det positivt ;)

Han har nu listat ut att han är hingst. Kör "Im the man" fasoner i hagen med sin valackkompis :grin: Men är gudasnälla med människor. Jag får dock börja tänka på att han börjar bli vuxen eftersom han ska behållas som hingst, pli med kärlek ;)

bild2-3.jpg

bild-5.jpg

Ja,han ömmade heller inget när jag klämde och kände,gick igenom millimeter för millimeter ifall han hade fått nått sår,men hittade inget,får se hur det ser ut i dag.

Vad fin han är din prins! :love: Så himla fin,och vilken härlig uppsyn han har! :banana:

Tack :love: Smälter varje gång jag ser honom. Han är verkligen något speciellt!
Men kan bara säga detsamma, har en förkärlek till stora långbenta hästar även om jag är islandsfrälst ;) En gul ska jag ha en dag med :D

Tack :D Jag tycker din Nixon är så himla fin! De är faktiskt lite lika. Sambon tog fel i helgen när jag kikade runt här på buke och trodde det var en bild på Alice. Vad är han för ras?

Vilka sötnosar ni allihopa visar upp och vad duktiga ni är :)

KL: Lite nytagna bilder på arabprinsarna

Vad duktig hon är! Min har knappt ens sett en bom, så ni har verkligen kommit långt. Hon verkar sannerligen bejaka sin inre travare ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 824
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 997
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 889
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar