Sv: 10rna del 3
KL
Idag var Orvar väääldigt billig först,sen vart han snordyr igen!
Skulle ha med han på släp när jag och sambon körde hans häst,jag började med att gå med Orvar bakom så han fick titta lite och fortfarande ha tryggheten som vanligt att jag går brevid. Innan vi ens kom av stallplanen så var han heeelt galen,skrek efter sin akompisar i hagen,trippade på tårna,svansen rakt upp,och frustade,och kastade med huvudet. När han nästan springer över mig så klatschar jag till med grimskaftet på bogen så han får tillbaka uppmärksamheten på mig,då lugnade han sig på en gång,tills han kom på det nya sättet för att förhoppningsvis få gå hem....
Nämligen att tvärnita,och VÄGRA att gå...*suck*
Fick gunga han fram och tillbaka,dra,hålla tryck,osv,men nej,han vägrade. Bad sambon köra i väg med sin häst då så kunde Orvar kanske gå frammåt när han vart "ensam" i skogen,men nej,han vägrade...
Efter många om och men,jag var skitförbannad så det kändes som om hjärnblödningen var nära,varm och svettig hade jag blivit av att först försöka hålla en "galen" häst,sen pulsa på i snön,sen försöka få fram X antal 100 kilo som vägrade röra på sig...
Tillslut så bestämde jag mig för att bara vänta med ett jämt tryck i grimskaftet,väntade och väntade,sen,TILLSLUT började han röra på sig,och då gick han på hela vägen,och jag kunde sätta mig på vagnen så jag fick vila!
Han var kanonduktig att gå på bakom vagnen,han tyckte inte alls den var konstig/läskig.
Mötte en fyrhjuling utan problem,Orvar kollar inte ens åt sånt.
När vi kom tillbaka till stallet så fick vi vänta lite på hovslagaren,och Orvar stog så snällt på gången. Han var väll rejält trött efter allt bråk!
Skötte sig så gott som exemprariskt med hovslagaren också för första gången,vart inget bråk alls,så nu är korven dyr igen!