Sv: 10rna del 3
Skönt att hon fick åka tillbaka! Hoppas hon inte mobbar ut mammsen...
Hur gick det med lastning och åkande?
Istället för 2 timmar tog det 20 min att lasta. Hon gör sina hopp, dvs från stillastående hoppar hon 2 meter upp i luften oavsett vem/vad som finns i närheten. Jag släppte henne och hon sprang iväg, jag hämtade henne, samma sak igen.
Sen körde vi in transporten i stallet och pallade upp med halmbalar längs sidorna, hon hoppade in i halmbalarna utan problem. Men sen gick det, lite mat och så gick hon på.
Hon stod helt stilla, åt och svettades ingenting när vi kom fram.
Framme gick hon in i sin box och åt.
Hon har aldrig haft vattenkopp men drack ur den utan problem.
Ut i hagen dagen efter med två kompisar, i en kuperad härlig hage med träd och hon var så glad! Ledaren i hagen sa till henne att här kommer du inte och kaxar (skulle väl aldrig Annie göra
) och sen var det bra och de går nu tillsammans. Nr 2 är lite sur på Annie, hon gillar inte när Annie och nr 1 går tillsammans och vill störa. Men inget oroväckande. Så hon sprang där och bockade, sprang med pinnar i munnen osv.
Men hon går inte med sin mamma utan två unghästar. Hon har också fått se sina barndomskamrater, två hingstar, som går på andra sidan vägen. Den ena hingsten följer hon med blicken konstant....så det är nog en potientiell pojkvän
Så det känns jättebra! Och så har hon inte en box hon kan hoppa ut ifrån om hon nu skulle vilja det. Blir super detta!