10:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 3

Som ni ser är det väl bara hon som busar runt förutom på dom första bilderna då var även Sakura med :p

32872000.jpg

32872001.jpg

32872002.jpg

32872003.jpg

32872005.jpg

32871989.jpg

Denna bild är tagen när jag gått halvvägs upp mot stallet, när jag vänder mig om för jag hör någon komma bakom. Då är det söttösa som kommer i full galopp efter mig :love:
32872006.jpg

Ni får en liten film med!
mysakuragirl
[/URL][/IMG]

Senast ändrad:

Vet inte vad hon försöker likna här men ja
32871998.jpg

Men VAD är det där för nått?! :rofl: Så himla söt! :love:

Var ut till korven i dag och tog in och borstade,lika lugn som vanligt på gången,har även börjat gå kanonbra att lyfta hovarna! :banana:

Orvar hade klåda i dag då han fäller som tusan,kunde knappt borsta han på halsen utan att kamel-läppen kom fram! :rofl:

Tog fram en pall och ställde mig på brevid,Orvar tyckte det var lite konstigt att jag plötsligt vart så lång,så han sneglade lite på mig,sen lutade jag mig över ryggen på han så jag kunde klia hela halsen på bägge sidor samtidigt,vilket han tyckte var jäääättemysigt,att matte hängde/låg lite lutad över ryggen var då inget konstigt alls! :p

Tack så mycket, ska hälsa lillponken att det inte bara är matte som gillar honom med risk för att han blir divig :D

Molin: Jag kanske är konstig men jag tycker din lillgumma påminner om lilla my i mumintrollet, vet inte vad det är men kanske är den lite spetsiga näsan :D Söt är hon i alla fall :love:

Idag åker Annie till uppfödaren för att få bli barn igen. Igår flyttade de henne igen, box nr 4 på 4 veckor. Och tillsammans med intag kl 13 varje dag så går hennes välbefinnande förbi mitt ego :D Så idag lastar vi (hehe om det går) och åker till uppfödaren där det finns kuperade hagar och lång utevistelse. Så får hon komma hem till hösten/vintern och förberedas inför 3års test.

Tycker du gör helt rätt som tar tillbaka din häst till uppfödaren igen, hoppas allt går bra med flytten.

Men VAD är det där för nått?! :rofl: Så himla söt! :love:

Var ut till korven i dag och tog in och borstade,lika lugn som vanligt på gången,har även börjat gå kanonbra att lyfta hovarna! :banana:

Orvar hade klåda i dag då han fäller som tusan,kunde knappt borsta han på halsen utan att kamel-läppen kom fram! :rofl:

Tog fram en pall och ställde mig på brevid,Orvar tyckte det var lite konstigt att jag plötsligt vart så lång,så han sneglade lite på mig,sen lutade jag mig över ryggen på han så jag kunde klia hela halsen på bägge sidor samtidigt,vilket han tyckte var jäääättemysigt,att matte hängde/låg lite lutad över ryggen var då inget konstigt alls! :p

Tack så mycket, ska hälsa lillponken att det inte bara är matte som gillar honom med risk för att han blir divig :D

Molin: Jag kanske är konstig men jag tycker din lillgumma påminner om lilla my i mumintrollet, vet inte vad det är men kanske är den lite spetsiga näsan :D Söt är hon i alla fall :love:

Tack så mycket till båda, jodå denna tös kan göra miner och allt vad man kan kalla :eek: Hon är supergo och har så enormt mycket med energi alltså!
Sakura stod bara där och leta fram gräset under snön medans Miraz sprang runt och var tokig.

Hm, Lilla My det har jag inte tänkt på.. Däremot tycker jag hon påminner mycket om en fd person här inne på arabavelsidans häst!! sorbisen kan nog minnas vem..

Men jag gillar bilden då hon påminner enormt mycket om en gris men lång hals och allt, haha

Kanske en viss aff? :) Hon är bra söt din lilla Miraz! :love:

KL
Här totalvägrar sambon fortfarande att ploga upp nån plan, så jag är lite less och vet inte riktigt hur jag ska lägga upp träningen för Kaptenen längre... Att gå rakt fram och stoppa/skritta kan han ju redan liksom... Så det känns så meningslöst att traggla. Hade lagt upp en planering för hur jag skulle träna vidare men tja, den planeringen behövde en plan... :grin:

Vad tycker ni, låta honom vila tills i vår när man faktiskt kan gå på lägdan, eller tömköra lite rakt fram i skogen?

Kl

Jag har inte varit så aktiv på sista tiden, men Loppan lever och mår bra! Vi har provat på tömkörning ute i skogen utan några som helst problem och nu har hon haft sportlov i ett par veckor:-)

I helgen är det dags att fortsätta med tömkörningen och snart är det dags för löshoppningspremiär! Wiho vad roligt det är att ha en 2-åring, eller hur?

img_0368.jpg

Lilla Loppan i -20°

KL,
Jag har lite panik.. Räkan går med tre andra hästar varav två hör till stallägaren som brukar ta in båda samtidigt när det ska arbetas med. Häst nr 3 ska flytta 1a mars och då kommer Räkan bli ensam i hagen ibland och hon har ingen jättestor respekt för stängslet. Hon har rymt in i hagen en gång när vi stod precis utanför och hon blev skrämd å min sambo "tappade" henne (jag ropade att han skulle släppa när hon började dra) och sen har hon krupit från sjukhagen in till en annan stohage och så har hon rymt ihop med sina kompisar några gånger de blivit rädda för älg. Så jag tror ju inte stängslet kommer hålla henne på plats om hon är själv och jag är helt ärligt inte säker på om de kommer gå med på att lova att aldrig lämna henne ensam.. vad gör jag då? hon lär ju bara springa upp till stallet men jag vill ju ändå inte att hon lär sig att göra rymmandet till en vana liksom :S

Nu tar jag väl och tar ut problemet i förskott... Men om det slutar med att jag inte kan lita på att hon är kvar i hagen så måste jag ju flytta henne relativt fort.. Det bästa vore om en kompis häst kunde få flytta ut i lösdriften istället för den som ska flytta därifrån, men av någon anledning så verkar stallägarna inte vilja det :S

KL

Ett par nya på mitt odjur :) Som fick framskor för två veckor sedan :eek: Stackaren hade så ont i fötterna så det var inte mycket annat att göra ... Men jag hoppas vi kan plocka av dem nästa gång hovis kommer, om våren hunnit komma då och det är mjukt i backen igen.

429884_10150532700432343_541737342_9332911_549767455_n.jpg

405739_10150532700597343_541737342_9332912_783239636_n.jpg

Han började fälla för ett par veckor sedan. Så nu är våren på ingång ;)

Senast ändrad:

Det låter ju dumt om om ägarna inte vill lämna kvar en som sällskap till din när hon tar sin andra, för visst fatta jag det rätt att hon tar in den andra för att stå inne och vänta?
Kan inte din få följa med in isåfall också?

Detta kanske låter grymt men, har ni gett henne en rejäl stöt i samband med när hon försökt ta sig ur hagen?
Om inte så gör det, det brukar funka faktiskt!

När jag fick hem gangster så hade hon INTE respekt för tråden alls, hon hoppa över och drog med hela grindöppningen en gång i beteshagen(då stod alla hästar i hagen förut 1 som jag tog), då gjorde vi detta men minns ej om hon fick sig en rejäl stöt men vet att hon kommit åt tråden av misstag förut och då har det smält.

Nu för tiden har hon bra respekt för tråden faktiskt, nu har jag högre staket i vinterhagen än beteshagarna men hör hon att strömmen är på så är hon väldigt försiktig och har aldrig ens försökt att ta sig ut heller.

Vi ska börja nu att träna ensamträning i hagen snart för att slippa ta in henne i stallet dom ggr vi rider dom andra två samtidigt.
I stallet funkar det bra faktiskt.

Jag tror att det kommer gå bra när vi börjar med ensamträningen, vi gör ju så att en tar dom andra två och en stannar kvar detta i små små stunder sedan när man ser att hon accepterar att det bara är JAG där så kommer jag gömma mig medans dom andra går iväg men ändå hålla koll på henne ifall att, sen ökar man bara tiden.

Detta gjorde vi med min 08a och det funkade verkligen KANON!
Hon försökte inte alls att ta sig ut vilket var väldigt skönt, däremot sprang hon lite och skrek vilket hon börjat göra nu igen fast hon har sällskap eller är själv. Men hon stannar innanför och skriker inte som en toka utan bara ibland.

Usch har en känsla av att allt detta skrivande blev massa kladd men du får prata med ägarna och går hon inte med på att lämna eller ta in din eller ta dit en till för att fylla den som flyttars plats så fråga om hon vill hjälpa dig att få din att få respekt för tråden.

Jag vet en person som jag känner, hon hade en isis som hade noll respekt för tråden, på henne satte dom elband runt om grimman och så, så när hon kom åt tråden så skulle detta ge ifrån sig en lite kraftigare smäll, det funkade till en början men sen tog hon sig ut iaf :angel: Detta sättet tycker jag inte man ska ta i första hand helt ärligt men ibland lär man kanske ta till även dessa sätt.

*knapplån*

Äntligen är vädret sådant att det tillåter filmning så en litet klipp blev det på våra 2010:or...

Ekstra CML e. Florencio I-Bolero (nästan svart)
Zolo CML e. Zuidenwind-Master (mörkbrun)
Singha CML e. Zuidenwind-Don Romantic (brun)

och inackorderingen;

Carla e. Skovens Rafael-Richfield (fux)

http://youtu.be/c_0HQfQemzg

Vilka fina flickor!:love: Och Ekstra, vilken härlig trav!

Zuidenwind stona ser stora ut? Har en åring efter ZW så himla kul att se dina!:laugh:

Charlottee..Ja det här med rörelserna är verkligen färskvara...Senast vi tittade ordentligt på dem kunde Ekstra inte trava alls..;) och nu ser hon ganska rörlig ut.

Zuidenwindstona är egentligen ganska olika förutom rent mentalt där de påminner väldigt mycket om varandra. Känsliga och med mycket energi.
Singha mäter kanske 163-164 cm och är betydligt större än Zolo som är ganska normalstor kan jag tycka.

Mycket återstår men det skall bli väldigt roligt att se dem som inridna treåringar nästa år..

Jo håller med om att det är en färskvara ofta.. men det finns där!

Svårt med video men tyckte det såg ut som ZW stona var större:) roligt att höra hur du upplever dom! Tycker själv att det ska bli otroligt spännande när Zuidenwinds första svenska årgång går treårs nästa vår!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 824
Senast: starcraft
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: Lavinia
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 997
Senast: Halcyon
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 889
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar