Sv: 10rna del 3
GRATTIS!!
Gud så härligt och höra att er dag blev bra
Delvis kl.
Idag tog jag in snuttan och storborsta henne, hon blir alltid lika glad att få komma in och få stå där på gången och bli borstad och ompysslad alltså. Otroligt kul.
Tänk vad det hänt massor på 8 månader, när hon kom så stod hon knappt stilla på gången, lyssnade lite halvdåligt på saker och ting och var rätt jobbig ibland (är hon iof fortfarande)
Men helt underbar för det!
Hon fäller så enormt mycket med päls nu så det är inte så kul att borsta henne men det är bara att hålla munnen stängd mer eller mindre.
Borstar med både vanlig borste samt ryktsten och jösses vad vita strån det kommer, speciellt på rumpan och i ansiktet. Det skriker rätt ut.
Blev ingen promenad idag men imorgon ska jag nog ta en liten promenad för det behöver hon kan jag lova
Var ute i torsdags med henne, har ju som sagt börjat trafikträna henne så har gjort det två ggr nu denna vecka och senast var i torsdags och blä säger jag!
Hon var inte rolig då även om hon skötte sig någorlunda.
På vägen ut försökte jag få lite fart i henne lite emellanåt vilket gick bra tills hon bet mig i armen, ALDRIG hänt att hon försökt något sådant så där blev jag både förbannad och chockad!
Sen skötte hon sig superduper, det åkte förbi bilar med transporter och en buss och hon bryr sig inte mycket i dom där sakerna som åker omkring nu för tiden. Liiiite läskigt är det om det låter högt osv. Men det går bra!
Påväg hem var hon vild kan jag lova, hon taktade och vägrade lyssna på mig, försökte få henne gå bredvid mig på kort ledarrep men nej nej då gick hon på sidledd och höll på. Skit dryg var hon faktiskt.
Sen när vi gått upp för den lilla backen som är strax innan gården så busa hon till lite så jag sa åt henne och från ingenstans sparka hon till mig med bakbenet rakt på smalbenet.
Att ha både bitit och sparkat mig under EN OCH SAMMA promenad gjorde mig tokig. Då fick hon minsann gå ut och skämmas i hagen!!
Aldrig varit såhär dryg, skulle tro att det är en testperiod hon kommit in i med vårkänslor och allt möjligt nu.
Så lite korta promenader vid handen blir det verkligen av med nu mer och mer, för inte f*n ska hon få hålla på sådär