Sv: 10rna del 3
*kl*
Idag var vi då på miljöträningen. Presenningar, parasoll, flaggor, bollar och eld. Flaggan var inga som helst problem, vi har testat en del hemma fast med plastpåse fastsatt på ett spö. Parasollet var inte heller något läskigt, det verkade däremot som att smakade väldigt gott för Nixon kunde inte låta bli att tugga lite på det
Först låg det en vit presenning på marken, den var lite jobbig, men när vi väl kommer över den så gick det fint sedan. Efter några gånger över den vita så la vi till en grön som prasslade lite fint och det var betydligt bättre än den vita! Den var välanvänd så det hade gått hål på några ställen, självklart så skulle Nixon trampa ner rakt i hålet så han fastnade! Det var lite jobbigt så då blev det en rejäl spark bakut och sen var allt lugnt igen. Sen testade vi att gå genom ett tält av presenning och under en som hängde från taket. Elden var rolig! Nixon var den enda som inte reagerade alls, han är så duktig min lille pojk! Till slut blev det dags för det allra bästa, bollarna! Jag tror nog att jag får köpa en större som vi kan leka lite med hemma
Kort och gott: Nixon var klart yngst i gänget och den som var absolut modigast!
Han fick gå före när de andra hästarna tyckte att elden var jobbig och var först med att gå under den takhängda presenningen utan hjälp! Och dessa bollar, Nixon jagade runt med dem i hela ridhuset medan de andra knappt vågade titta på dem först
På slutet blev han ganska trött, men det får han bli, han är ju ändå knappt två år och hade tålamodet kvar i över två timmar!
http://www.youtube.com/watch?v=6W-GTuN94IQ&feature=g-upl&context=G28dffd1AUAAAAAAAAAA