Tävlade LB:3 igår och VI VANN på 66.96% !!!
Känns overkligt, och förbannat bra att få en liten boost i självförtroendet. Nu vet vi att vi kan
Kände mig stel och spänd bitvis under ritten men lyckades ändå få till det istället för att fastna i det och glömma att rida. Även om det inte var som på träning, så var det klart bäst hittills och ett fall i rätt riktning, bevisligen. Tappade upptagen från mellangaloppen, men jag tror att hon var lite matt. Det var 4e dagen med dressyrridning. I övrigt var det nån övergång från galopp - trav - ny galopp där hon stretade emot men inga jättestora bekymmer.
Hon är dessutom tokbrunstig och springer runt och skriker som en hingst så fort man inte sätter henne i fullt arbete, så fokus är inte på topp från hennes sida. Till det spöregn och en bana som var full av vattenpölar. Man kan inte vara mer än stolt
Framförallt är jag jävligt nöjd med att mitt upplägg blev bra. Tränade ju tors och fre, tänkte bara jobba lördagkväll när vi kom dit för att känna på banan. Men hon var så jäkla vild att det bara var att rida ordentligt. Jogga var ej att tänka på. Ridhuset där framridningen skulle vara är dessutom sjukt litet och trångt, och enda framridningsbana. Så jag insåg att detta skulle bli katastrof och knökfullt och jag kan inte rida då.
Så jag gick upp kl 6, red henne en timme i lugn och ro innan tävlingarna startade vid 8. Tog igenom det jag fokuserat mkt på nu, dvs övergångar och att rätta in framdelen. Tempoväxlingar osv. Hon kändes väldigt fin. Sedan fick hon stå inne i lugn och ro till vi skulle starta på em. Jag hade då planerat att bara gå in och värma henne lite snabbt i ridhuset och sedan ta resten inne på banan då det var rätt god tid på sig innan man fick signal.
Som vanligt blev det felberäkning av tiden och jag red fram lite för länge, men eftersom hon kändes så fin och framriden redan då jag tog tyglarna så behövde jag inte rida så mkt utan kunde skritta länge i väntan på att ekipagen före skulle bli klara.
På banan dock kom ju alla hemska vattenpölar fram och domarens bil osv så jag red på henne ordentligt med skänklarna och mkt tempo i galopp så hon inte fick utrymme att fundera kring saker. Kändes inte strålande men jag tänkte att nu ska jag bara fokusera på att rida som jag planerat. Och det gick ju hem sen när vi fick startsignal
Idag har hon vilat, eller rättare sagt levt jävel i hagen och sprungit runt och hingstat sig. Sedan tog det nästan 2 tim att köra hem i det urdåliga väglaget. Imorgon startar jag inte förrän på kvällen, så jag rider igenom henne på morgonen och sedan satsar jag på en kortare framridning. Blir ju dock en resa på 1,5 tim däremellan men det kan jag inte göra nåt åt. Då är hon iaf rastad och genomriden en gång innan, vilket jag tror är bra för henne.