Har haft en mkt inspirerande em och kväll. Red både min egen och den andra 07an för min tyska tränare, man måste ju passa på när man har semester och tid
Började med valacken, där fick jag jobba mig blå. Men det blev ett väldigt bra pass, tyvärr hann vi bara med två galoppfattningar i ena varvet men nu har jag iaf fått verktyg och hemläxa. Hoppas nu bara att det blir mindre sporadiskt med ridningen av den, så att man kan ta sig framåt. Tränaren var jättenöjd och jag med
Red sedan min stjärna, och tänkte att Gud så skönt att jag nu får sitta på min lättridna häst efter passet med den andra...
Eller hur. Min tränare körde ett stenhårt pass med öppna på volt i trav och galopp. Min häst kändes dock inte alls trött, utan snarare entusiastisk. Fattar inte vart hon får sin energi ifrån, hon har ju gått jättemkt nu på sistone och jag hade tänkt säga att hon kändes trött och vi ville köra ett lågintensivt pass efter allt tävlande och resande. Men min häst var inte alls trött så vi gjorde ett ordentligt pass. Dock blir det nu ett par lugnare dagar då jag tänkte rida ut så hon får göra nåt annat. Sen hinner jag rida lite vettigt sön-mån och sedan vaccineras hon mån em och då blir det ju per automatik lite lugnare de närmaste dagarna.
Hovslagaren kom inte idag heller så fötterna ser fortfarande ut som skit. Börjar bli stressad över det och det passar verkligen bra att vi inte har nån träning eller tävling närmaste veckan...
Hämtade ut ett paket med hästsaker, nya skor till mig och lyxigt schabrak från B.Vertigo till min häst. Red med det ikväll och kan rekommendera det, mkt bra passform och låg stilla under sadeln, hon var inte överdrivet svettig under heller. Får se hur många tvättar det håller för men det kändes stadigt