07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Charlotte1975 Åh jag hoppas verkligen att det går bra för er nu :) Du har haft nog känns det som...

@sassiball Ja min häst är kanon när hon är igång, nu har vi känt varandra så länge så jag känner att hon verkligen ställer upp. Hon är ett sånt där sto som man får förtjäna och när man gjort det ger hon allt <3 Framridningen igår är bara bevis nog, hann ju inte ens skritta fram.
Positivt är också att jag känner att jag rider inte på sista växeln, detta är bara början. Med styrka och rutin blir MSV inga bekymmer för den här hästen, jag ska göra mitt bästa för att inte sabba för henne ;)

Det blev inget ihopsläpp idag för det regnar som f-n här. och åskar. Och troligen är det två väldigt glada killar som inte behöver extra energi som de brukar få i sånna här oväder. Jag som har sovit superdåligt i natt för att jag varit nervös. Typiskt mig.

Planerar hösten och funderar på att åka till Högbo i November. Är det någon av er som ska dit? @Fiorano kanske?

@stjarnfrugt det fina är att när du nu hittat knapparna så kommer det säkert bara rulla på. Jag saknar också skrytbilder!

Fick precis bilder från hagen idag och svullnaden har börjat röra sig neråt så det är ett gott tecken. Igår var hon bara svullen hela "överarmen" idag har den svullnaden minskat men krupit ner över knät och ner på skenbenet. Det kommer finnas en veterinär i stallet i eftermiddag. Hoppas hon är kvar när jag kommer så kan hon kolla också.

@stjarnfrugt Ännu ett stort grattis! Är så otroligt glad för din skull att det äntligen går riktigt bra för er:).

@Jfrelin Måtte den där svullnaden hnna vandra neråt!

@Amanda_F Jag vet inte ens vart Högbo ligger? I november brukar det hinna bli lita halvshitty väglag här så kommer nog inte ge mig ut på några större äventyr.

Här går livet inte alls särsklt bra. Juno har tagts bort idag och det har varit mycket tyngre än jag räknade med. Var helt däckad igår i ett helvetesmigränanfall toppat med rejäl ångest. I måndags var jag och provade två hästar, den första var utannonserad som 144cm, men var kanske 140. Riktiga tomtar till säljare, hovvårdare tom och ponnyn var otroligt ömfotad och tassade fram. Andra ponnyn bleb jag alldeles kär , men hovarna ser inte bra ut. Alls. La ett ganska lågt bud på henne med en tanke att säljaren får ge ett kontrabud så vi kan mötas på mitten, alt att hon säger att det är annonspriset som gäller. Men nä, vad som hände var att hon nu velar om att sälja öht trots att jag har höjt mitt bud. Jävla skit rent ut sagt, det var verkligen en ponny med ALLT jag vill ha.

@Fiorano åh vad jag lider med dig. Tur att Barb är en sån fin liten ponny som du har kvar och att du fick köpa henne.

Högbo ligger i Sandviken, strax utanför Gävle. De har två isolerade ridhus så det får antagligen bli vår avslutning på höstsäsongen, om inte vädret blir allt för dåligt. Och om jag lyckas muta någon att följa med. Vill ogärna åka själv på meeting igen.

Lite gladare miner kväll:). Har skrttat ut en sväng på finaste Barbieponnyn, lyckan att jag har henne går inte att beskriva:love:! När jag borstade iordnng henne ringde luren och jag får köpa ponnyn jag vll ha! Det ÄR en jättechansning och jag är säkert stenkorkad som köper henne. Men jag lovade mg själv att köpa häst med hjärtat den här gången och jag blev verklgen kär direkt i henne. Hon påmnner en hel del om Barbie i sättet men har den där extra lilla nerven som Barb saknar. Om hovarna håller kommer hon bli en superb tävlingsponny!

Indra f-11 e Verdi (ridponny)-Calvin Klein (connemara) Mao en drömstam!
11223899_10206212162494912_2174550655123454608_n.jpg

11219080_10206201103218437_2650169085411589420_n.jpg

Har haft en mkt inspirerande em och kväll. Red både min egen och den andra 07an för min tyska tränare, man måste ju passa på när man har semester och tid :)

Började med valacken, där fick jag jobba mig blå. Men det blev ett väldigt bra pass, tyvärr hann vi bara med två galoppfattningar i ena varvet men nu har jag iaf fått verktyg och hemläxa. Hoppas nu bara att det blir mindre sporadiskt med ridningen av den, så att man kan ta sig framåt. Tränaren var jättenöjd och jag med :)

Red sedan min stjärna, och tänkte att Gud så skönt att jag nu får sitta på min lättridna häst efter passet med den andra... :grin: Eller hur. Min tränare körde ett stenhårt pass med öppna på volt i trav och galopp. Min häst kändes dock inte alls trött, utan snarare entusiastisk. Fattar inte vart hon får sin energi ifrån, hon har ju gått jättemkt nu på sistone och jag hade tänkt säga att hon kändes trött och vi ville köra ett lågintensivt pass efter allt tävlande och resande. Men min häst var inte alls trött så vi gjorde ett ordentligt pass. Dock blir det nu ett par lugnare dagar då jag tänkte rida ut så hon får göra nåt annat. Sen hinner jag rida lite vettigt sön-mån och sedan vaccineras hon mån em och då blir det ju per automatik lite lugnare de närmaste dagarna.

Hovslagaren kom inte idag heller så fötterna ser fortfarande ut som skit. Börjar bli stressad över det och det passar verkligen bra att vi inte har nån träning eller tävling närmaste veckan...
Hämtade ut ett paket med hästsaker, nya skor till mig och lyxigt schabrak från B.Vertigo till min häst. Red med det ikväll och kan rekommendera det, mkt bra passform och låg stilla under sadeln, hon var inte överdrivet svettig under heller. Får se hur många tvättar det håller för men det kändes stadigt :)

@Fiorano Wow! Vilken stam! :love: Jag älskar verkligen Verdi-blod (dvs Vermont-blod), träffade honom en gång på hingstpremieringen i Skövde. :love: Så sjukt fin och trevlig att prata med. Stort lycka till med nya tjejen och det är väl klart att man skall köpa med hjärtat! Det blir alltid bäst då. :heart

Jag var på hoppträning ikväll, generalrepetition inför första tävlingen nästa fredag. Kändes bra, men ändå inte... Vi hoppade lite linjer som vi sedan satte ihop till en bana med 7 språng. Trevliga vägar, inget avancerat. 80 cm eftersom det är tävlingshöjden. Men Ariel envisades med att komma väldigt nära flera gånger på koppelräcken. Hon klarar hindren ändå, men det blir inte lika rytmiskt som jag vill ha det. Provade lite olika lösningar, men vad vi än försökte oss på så kom hon nära.

Tränare trodde att hon helt enkelt är lite för osäker ännu, när nu hindren börjar bli lite större. Så vi bestämde i samråd för att inte tävla i år, utan istället träna vidare, stärka oss och satsa på nästa års utesäsong. Jag har ju ingen brådska egentligen, det viktiga är ju att Ariel tycker det är kul. Vilket hon gjorde ikväll. :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 804
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 577
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 079
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar