Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det på nätet, eller bara I själva tidningen? man blir ju nyfiken.Ah tack! Tycker det är helt galet att de citerar MIG! Men väldigt kul!
Om det var citatet om Falsterbo och domarsiffrorna så finns det på nätet. Där är @Jfrelin också citerad.Finns det på nätet, eller bara I själva tidningen? man blir ju nyfiken.
Jag tänkte faktiskt på det när jag såg en instagramfilm häromdagen, att du var mer passiv än vad jag sett förr. Du är duktig och ni skulle må bra av att någon ställde krav på er att komma vidare, jobba på en kortare form och ökad bärighet för att rida Msv. Ni klarar det, och utveckling är roligt! Vad tycker din tränare? Vad har ni för mål?Så himla roligt att läsa om allas framgångar. Duktiga ni är!
Och lika tråkigt att läsa om er med skadade hästar.
Själv har jag en riktig dipp. Hästen går egentligen bättre än någonsin och vi har ny ridbana som är jättefin men jag har tappat självförtroendet helt. Har superhöga krav på mig själv och sågar min ridning vid fotknölarna. Så tröstlöst. Jag överanalyserar och kolla på filmer när jag rider och letar fel. Så dumt. Jag hoppas det känns bättre efter söndag då det blir första träningen efter semestern!
Fast jag känner ärligt inga etablerade hovslagare /hästägare som inte bokar in sina intervaller utifrån.@Kirre Det är inte direkt jag som har förhandlingsläget. Det är snarare så att man får vara glad om en duktig hovis tar sig an ens häst.
Vi hade ingen bokad tid utan vi sa att den veckan hörs vi av, så kan min skos samtidigt som hovis ska till mitt stall. Vi har ju rätt stora avstånd här så man skor inte en häst per socken direkt...
Ang att skaffa ersättare så finns inga. Det är den krassa verkligheten. En är sjukskriven, en skor som närmast 10 mil bort och sen den jag har. I övrigt bara mest skräp, och jag vågar inte anlita för en skoning och så blir det nåt fel som sen ska ta min hovis månader att rätta till. Har sett så illa skodda hästar i stallen runtikring så jag vågar inte chansa. Och det är inte direkt lönt att be andra hästägare om referenser för utan att tycka att jag är förmer än andra, så är inte precis kunskapen vad gäller hovar så strålande bland hobbyhästägarna i stugorna...
Ser inte fram emot att varje sommar ska vara på det här viset, mitt i (den relativt knappa) tävlingssäsongen dessutom. Återigen hoppas jag att jag ska landa, komma in i nåt som funkar och upptäcka att det inte är så illa som jag hittills känt...