Sån har min kompis också! Hon matchar med en svart onek -hjälm med lila bling. Vi letar schabrak med lila bling, varför finns inte sånt när det finns färgat bling på pannband och allt möjligt annat?
Så roligt!!! Har du nån bild så jag får se hur hon matchar resten?
Håller med dig om svårigheten att hitta schabrak. Hittar man nåt blingat behöver ju inte nyansen vara perfekt heller, som om man ska ha snoddar eller passpoaler...
Jag vill ogärna köpa en hjälm för flera tusentals kronor. Hade gärna hittat nån under 2000 kr. Men nån vanlig sammetshjälm passar ju iaf, dock avvaktar jag de nya reglerna. Jag kan nog överleva årets återstående två tävlingar i min plastkruka...
*kl
Red i ridhuset ikväll. Var perfekt väder ute men vågade inte rida på grusbanan med tanke på hovarna. Red ett kortare pass då hon kändes lite matt, antagligen för att vi red i ridhuset med nytt underlag där hon inte gått förr. Det var lite tungt då det inte satt sig, men är så stenhårt i andra ridhuset på helgerna när det inte harvas så ville inte vara där heller.
Jag försökte jobba lite med öppna på volt, vet inte riktigt om jag lyckades för jag tycker det är jättesvårt att känna det. Men fick iaf till några hyfsade längs långsidan där vi har speglar så man kan se. Vid volten sitter ju speglarna bara på kortsidan och jag ser inte så bra om jag samtidigt ska komma ihåg att rida. Dock har jag för lite innerskänkel eftersom hon glider in i volten, och jag tycker det är sjukt svårt att rida med spöt i innerhanden och förstärka skänkeln. Det är ju i vägen så fort man behöver använda innertygeln. HUR gör man för att få till det?!
Överlag tycker jag att det är sjukt svårt att rida med spö utan att blir störd i handen...
Dock gjorde jag lyckade bakdelsvändningar åt båda håll på första försöket, och det har jag då aldrig lyckats med förr. Så jag antar att jag på nåt vis lyckas få koll på det där att flytta framdelen in
Däremot lyckades jag hyfsat bra med att komma i rätt läge med skänkeln och komma ner i sadeln. Så det är jag nöjd med
Red en variant av galoppvägen ur LA:3 där man vänder halvt igenom, men där man ska gå över i bågen direkt vid E resp B så red jag till nästa bokstav istället innan jag vände över. Vi har ju inte ridit förvänd galopp på 1,5 år så jag ville göra det lite sjystare mot henne. Vi är ju inte stadiga men hon bryter iaf inte av
Ryggade lite bara för att se om hon tjurade, men det gick jättebra. Red det dock ur skritt och in i skritt, men hon var kvar på tygeln och gjorde 5 steg som jag bad om och for inte iväg. Det är ett framsteg
Tråkigt dock så hade hovarna blivit jättedåliga efter det korta passet, trots att jag filade innan
Det är tveksamt om jag kan rida imorgon, ska se om jag kan rädda det en dag till. Sen blir ju ändå vila pga vaccinationen och jag vill gärna rida de dagar som går att rida innan med tanke på att jag behöver träna momenten ur LA:3.
Kvällen avslutades med en fastrullning i boxen. Dock kom hon loss själv. fattar inte hur hon lyckas, jag har aldrig varit med om en häst som rullar fast så ofta. Och då vallar jag ändå in väggarna med spån så att det liksom blir en ramp in mot mitten just för att detta inte ska hända...