Jag har försökt hänga med lite i tråden på distans, har varit i Österrike och åkt bil och vandrat lite i alperna. (Mest åkt bil.) Första två nätterna bodde vi på ett hotell uppe i bergen, superbrant överallt, och där hade de hästar! Tänkte det verkade lite tråkigt (Vad ska vi göra idag, backträning?), men där fanns en ridbana också. Däremot hade jag aldrig, never ever, näver bäver kört med släp på vägen dit, OMG.
Kom hem igår kväll. Var och kollade hästen i förmiddags. Hon har strimlat täcken på löpande band, jag blir tokig! Har tappat en del i överlinjen nu. Hon har vilat en vecka nu efter tävlingen i Öved, så idag ska jag börja rida igen, till helgen ska vi åka på ridläger hemma hos min ft-tränare! Ska bli så roligt, fre- söndag, och jag ska provrida den andra hästen där också!
Funderade på om jag skulle klippa lite film från tävlingen att våga visa, men orkar inte, så jag hänger ut mig igen.
Hon är lång som ett ösregn i dressyren, och jag behöver verkligen komma ifrån att röra så mycket på skänkeln. Mycket är ju också av att det rör sig så otroligt mycket på ryggen i den hästen, jag försöker sitta still med huvud, händer, bål och säte, och då kommer rörelsen i fotlederna istället.
Hoppningen var jag jättemissnöjd med mig själv efteråt för att jag tappar fokus och glömmer rida på hinderna.
Fick två små filmsnuttar från terrängen också, första är hinder nr 6, och andra är 9a + b + 10 nerför backen.