@Habina Så roligt att du kommit framåt i din ridning och hälsa
Med den bakgrund jag har i och med åratals av anorexi osv så blir jag dock bara ledsen över resten av kommentarerna
Och apropå det eventuella pojkvänsletandet som alla förutsätter att man ägnar sig åt så är jag ganska trygg i min avsaknad av det. Händer det så händer det, men jag tvivlar på att jag nånsin kommer att träffa någon som delar mina åsikter kring feminism, jämställdhet och självständighet. Och jag har det riktigt bra ensam, om "att ha en pojkvän" per automatik innebär ett evigt kompromissande och tjafsande om ovanstående. Vilket det förr eller senare gjort hittills i alla mina relationer.
Pratade med min egen syster härom dagen, apropå mitt senaste förhållande så antydde hon att jag inte gett den stackars karln en chans. Eftersom jag är så självupptagen med mitt hästeri och endast det, och är allmänt besvärlig. Det föranleddes av att jag sa att jag tror inte att jag hittar lyckan ihop med någon som inte vill göra annat än slacka framför teven/datorn och äta kakor, som är aggressivt ointresserad av kommunikation men vars främsta problem i vår relation är att jag inte går sexuellt igång på just det - ingenting. Jag sa att jag gav det tre år, om det inte hunnit förändras nåt på tre år så vet jag inte vilken chans hon tycker jag är skyldig att ge...
Min egen syster. Som när första barnet kom var helt förtvivlad över upptäckten av att det hon trodde var ett jämställt förhållande upphörde att vara det i samma ögonblick som de fick barn. Sedan fick dom ett till. Och nu jobbar hon deltid, mannen mer än heltid and there we go. Jag är väldigt gärna en självupptagen och allmänt besvärlig hästnörd
@Fiorano Jag delar din uppfattning. Det är bara sorgligt.
Det enda positiva för egen del, är att jag blir än mer övertygad om att jag inte missar nånting öht genom att endast och enbart snöa in i min ridning. Vill någon delta so fine - om inte annat slipper jag iaf bli störd.
För att inte heller kapa tråden alltför mkt så kan jag avbryta med att jag red ett trevlitg dressyrpass idag. Lite träigt till en början och det märks direkt att vi ridit ut i två dagar. Men noga vägar och mkt övergångar på serpentiner i framridningen gjorde susen. Jobbade sedan med galoppfattingar i den form de kommer i LB:3 eftersom jag ska rida den nästa helg. Lite svårare till höger men gjorde nån fin på slutet, tog även ökningen och upptaget i båda varv och det gick lika bra som förra gången. Att min häst känns mjuk och nöjd och skummar fint i hela munnen gör inte upplevelsen mindre trevlig