@sassiball Jag tycker också att du ska åka till nån annan veterinär och få ett utlåtande. Där du bor finns det ju fler än en att tillgå, till skillnad från i det här u-landet där det bara är att ta det sim finns
Ja, framgångsrikt är bara förnamnet... Och jag blir så jävla förbannad och less för jag Vill verkligen och jag Försöker men det blir bara skit och pannkaka ändå. Livet är förbannat otacksamt, och hästlivet är bara ett stort hån mot mig personligen. Jag kan i min bitterhet inte se Någon annan förklaring än att det måste finnas en högre makt som valt ut mig som objekt att jävlas med.
Här där jag bor nu känner jag inte till någon som är hälften så ambitiös, noggrann och målmedveten som jag är. Och det går bara åt helvete ändå. Vem har sagt att hårt arbete lönar sig? Isf undrar jag vafan som är hårt arbete
Jag har heller inte haft tid att rida min häst på två dagar, pga kaoset på mitt jobb och att varje ledig vaken timme utöver det gått åt till att styra upp höfrågan och jaga hö i hela länet. Så ärligt talat vet jag inte ännu om hon gjort illa sig då hon rullade fast, men jag kände iaf inget när jag kände igenom henne igår.
Jag hade ridlektion inbokad idag och såg fram emot det. Men precis då jag skulle iväg så avbokade instruktören pga sjukdom igen. Jaja, inte mkt att göra nåt åt. Det är bara att tillföra det till listan av framgång.
Nåväl. Det enda positiva är att jag hittade hö hos typ den femtonde jag ringde till. Så istället för att rida var det bara att slänga sig iväg och köra 10 mil och hämta på studs innan nån annan hunnit före. Så nu har jag 700 kg hö i plastad fyrkantbal, fanns inte att få tag på småbal så jag köpte mkt för att gardera mig om jag måste slänga vissa partier pga att några balar var trasiga. Vetefan hur jag ska få ut det ur släpet men ärligt talat så SKITER JAG I DET. Hästjäveln får väl äta sig genom släpet då tills det är tomt, jag lär ju ändå inte behöva det för de där tävlingarna vi ändå aldrig kan åka till pga att hon aldrig håller sig Både frisk Och ridbar samtidigt.
Det är väl iofs bra att hon vilar varannan vecka, för hovslagaren meddelade igår att han tar semester nu och inte är kontaktbar förrän i augusti. Och känner jag min häst rätt behöver hon skos i slutet av juli för så är intervallet varje sommar. Det finns heller ingen annan hovslagare tillgänglig om man inte vill anlita nån av klåparna som det däremot finns ett överflöd av, så jag kan väl lika gärna ta hem en rondellslip från jobbet om hovarna växer för mkt och sen spika fast oriktade skor själv. Det blir samma kvalitet på arbetet men det är iaf gratis.
Alltså, varför håller man på med hästar? Det är ju bara ett evigt problemlösande. Och endast det. Jag tycker all energi går åt till att hålla det flytande, men nån medvind kommer ju inte i onödan.
Ja, jag är spyless och ja, jag tycker synd om mig själv just nu. Men jag orkar inte ens hyckla med det. Livet suger helt enkelt. Det enda positiva är att jag är ledig från jobbet veckan ut så jag slipper sitta där och lyssna på surgubbar