@Jfrelin Ska bli mkt intressant att följa utvecklingen med Joline och denna ev shivering - eller vad det nu är... Uppdatera gärna här
*kl
Red på banan idag igen och försökte koncentrera mig på att ha mer skänkel. det gick såklart bättre nrä jag fick till det, jämnare stöd fram. Hade även med en på marken som filmade och jag tyckte att jag fick en ganska trevlig känsla stundom. Framförallt detta med att jag blivit rörligare i kroppen och inte spänner mig lika mkt i axlar och armar tyckte jag skulle bli bra att få se på film..
Men ja, besvikelsen är stor när jag nu sett på filmerna
Jag ser som vanligt ut som en myra på en elefant. Dessutom tycker jag att jag ser så bakåtlutad ut när jag försöker få fram magen och aktivera bålen, förvisso är jag mindre stel i mellanpartiet och ser mer följsam ut än förr. Men istället ser det ut som jag rider gunghäst
Drar upp knäna vill jag också på att göra, antagligen för att försöka rå på den där enorma bålen min häst har. Blir inte alls sådär lodrät i sitsen som jag ska. Givetvis behöver vi alla ständigt tänka på sitsen och sitsträna, men nog fan inbillar jag mig att jag ridit bättre än såhär... åtminstone så hoppas jag då verkligen det för annars är det ju ren katastrof
Gaaaah jag är så frustrerad
Måste i vilket fall börja rida mer utan stigbyglar så att jag kommer ner med skänkeln. Med tanke på hur liten jag är på min häst så får varje centimeter längre ben en stor betydelse, förstår inte hur jag ska kunna "lyfta upp magen med underskänkeln" när min underskänkel liksom är på halva magen?? Ser förjävligt ut. Jag undrar om det dessutom kan vara så att min hästs stora mage gör att skänkeln liksom puttas framåt istället för att behålla skänkelläget längre bak? Jag tycker att jag satt bättre förr.
Om det beror på att 1 min häst är mkt fetare nu eller 2 jag tränar för sällan eller 3 en kombination det vet jag inte. I vilket fall är jag glad att vi inte kunde åka och tävla idag för ser det såhär illa ut när känslan är helt okej så är det inget att visa upp