07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Jfrelin tycker också diagnosen shivering låter otraditionell när det inte verkar vara bak .
Däremot armbåge fram eller halskota så är ju bägge väldigt problematiska skador isåfall . Tycker dock det borde visat sig betydligt mer i ridning ffa om det är en armbågsled faktiskt . Halskotskada går ju en del runt med och är ändå snälla även om de inte kan jobba riktigt optimalt osv. En armbågsled skada skulle jag säga att hästen skulle bli halt eller uppvisa stora problem rörelsemässigt .

@Fiorano ja det är sällan problem i ridningen på shiveringhästar. En del kan ha problem att rygga, Joline har det inte.
Problemet väl att man inte vet när det blir sämre, om det blir sämre och värdet på hästen är ju klart lägre.

@mackan han tror mer på inflammation i armbågsleden och bursan. Ingen fraktur eller liknande.
Oavsett så ska det bli spännande att se om vi kan hitta något annat som förhoppningsvis går att behandla. Hon har ju gått med detta i 3 år så borde inte vara något jätteallvarligt.

Annars så satt hon fast både här och där. Nackspärr typ till höger men hon var fin bak vilket också säger emot shivering då de ofta får problem med kors och länd då.

Jag får spel. Kan inte skriva med mobilen här längre. Det hoppar och blir dubbelt och man kan inte redigera utan att allt blir kaos. Trodde det berodde på min mobil men idag hämtade jag ut en ny och problemet kvarstår. Så jag lär hålla mig till att läsa eftersom att jag i princip aldrig använder datorn längre. Kanske nån moderator vet vad som är fel?

@Görel är den enda jag kommer på just nu.

Jag får spel. Kan inte skriva med mobilen här längre. Det hoppar och blir dubbelt och man kan inte redigera utan att allt blir kaos. Trodde det berodde på min mobil men idag hämtade jag ut en ny och problemet kvarstår. Så jag lär hålla mig till att läsa eftersom att jag i princip aldrig använder datorn längre. Kanske nån moderator vet vad som är fel?

Ingen aning skriv på om Buke.

Jag har samma problem med min mobil, helt hopplöst att skriva något, det gör jag bara från vanlig dator. Texten hoppar hit och dit etc. Du och jag jobbar ju i samma typ av miljö, det beror inte på att telefonerna blivit miljöskadade tror du? :laugh: Hade en liten nyfödd gris som släppte en liten klick rakt ner i fickan på min mobil för ett par år sen, den luktade inte så mysigt sen. Så de får stå ut med mycket.

Jag har samma problem med min mobil, helt hopplöst att skriva något, det gör jag bara från vanlig dator. Texten hoppar hit och dit etc. Du och jag jobbar ju i samma typ av miljö, det beror inte på att telefonerna blivit miljöskadade tror du? :laugh: Hade en liten nyfödd gris som släppte en liten klick rakt ner i fickan på min mobil för ett par år sen, den luktade inte så mysigt sen. Så de får stå ut med mycket.

Jag trodde som sagt att det var min gamla knäppa telefon som det var fel på, men nu är min sprillans nya precis likadan... Det tar fan en kvart att skriva fyra läsliga rader.

@Maja_Kandi Likadant på min mobil. Jag har ingen dator så skriver allt här och det kan vara sjukt frustrerande. Så länge man skriver allt i följd och inte lägger lägger in smileysar och vill hoppa i texten för att ändra kan det gå ok. Mina ekonomiska prioriteringar ligger dock inte på ny dator just nu... (om det någonsin kommer att göra det, hmm... Lever ju tv-lös av samma anledning. :p )

Jag kan knappt kolla buke på mobilen öht. Det blir fel på sidan och laddas om hela tiden. Senaste dagarna är det helt lönlöst att ens försöka läsa nåt här... Jag tror det är buke som är problemet för det är den enda sidan som inte funkar.

Jag kan knappt kolla buke på mobilen öht. Det blir fel på sidan och laddas om hela tiden. Senaste dagarna är det helt lönlöst att ens försöka läsa nåt här... Jag tror det är buke som är problemet för det är den enda sidan som inte funkar.
Jag har inte mer problem än vanligt men ni bör ju rapportera problemen till @Gunnar isåfall under övrigt - bukefalos - hjälp . Det brukar tas väldigt på allvar om det är problematik IT mässigt men vill ju till att det isåfall rapporteras .

Jag hinner ju knappt läsa ju. Inser att jag borde skaffa medryttare till hösten om jag ska jobba heltid. Helt värdelöst! Och så kommer jag hem och är uppe i varv så jag inte kan somna :(

En sak kom jag på att jag kunde skriva innan jag läser ikapp noggrannare...
Om ni rapporterar fel, glöm inte att meddela när de dyker upp, vilken modell ni har på mobil/dator, vilket operativsystem och version av browser. Då kan Gunnar felsöka bättre :)

För egen del tror jag inte det är enbart buke dock. Har samma bekymmer vid mailskrivande i hotmail också.

@Jfrelin Ska bli mkt intressant att följa utvecklingen med Joline och denna ev shivering - eller vad det nu är... Uppdatera gärna här :)

*kl

Red på banan idag igen och försökte koncentrera mig på att ha mer skänkel. det gick såklart bättre nrä jag fick till det, jämnare stöd fram. Hade även med en på marken som filmade och jag tyckte att jag fick en ganska trevlig känsla stundom. Framförallt detta med att jag blivit rörligare i kroppen och inte spänner mig lika mkt i axlar och armar tyckte jag skulle bli bra att få se på film..

Men ja, besvikelsen är stor när jag nu sett på filmerna :( Jag ser som vanligt ut som en myra på en elefant. Dessutom tycker jag att jag ser så bakåtlutad ut när jag försöker få fram magen och aktivera bålen, förvisso är jag mindre stel i mellanpartiet och ser mer följsam ut än förr. Men istället ser det ut som jag rider gunghäst :meh:
Drar upp knäna vill jag också på att göra, antagligen för att försöka rå på den där enorma bålen min häst har. Blir inte alls sådär lodrät i sitsen som jag ska. Givetvis behöver vi alla ständigt tänka på sitsen och sitsträna, men nog fan inbillar jag mig att jag ridit bättre än såhär... åtminstone så hoppas jag då verkligen det för annars är det ju ren katastrof :o

Gaaaah jag är så frustrerad :cry::banghead: Måste i vilket fall börja rida mer utan stigbyglar så att jag kommer ner med skänkeln. Med tanke på hur liten jag är på min häst så får varje centimeter längre ben en stor betydelse, förstår inte hur jag ska kunna "lyfta upp magen med underskänkeln" när min underskänkel liksom är på halva magen?? Ser förjävligt ut. Jag undrar om det dessutom kan vara så att min hästs stora mage gör att skänkeln liksom puttas framåt istället för att behålla skänkelläget längre bak? Jag tycker att jag satt bättre förr.
Om det beror på att 1 min häst är mkt fetare nu eller 2 jag tränar för sällan eller 3 en kombination det vet jag inte. I vilket fall är jag glad att vi inte kunde åka och tävla idag för ser det såhär illa ut när känslan är helt okej så är det inget att visa upp :(

Jag var i paniken tvungen att gräva fram gamla filmer och jo, jag har ett bättre skänkelläge. Även om jag inte var perfekt då så nog fan satt jag bättre innan den här skadekarusellen grusade allting för oss. Känns iaf skönt att det varit bättre, men förbannat frustrerande att det blivit så dåligt :arghh:

MÅSTE träna mera. MÅSTE försöka skaffa en häst till. MÅSTE sluta bo i det här jävla u-landet :banghead:

Ja, jag har panik över detta :o :angel:

Jag var i paniken tvungen att gräva fram gamla filmer och jo, jag har ett bättre skänkelläge. Även om jag inte var perfekt då så nog fan satt jag bättre innan den här skadekarusellen grusade allting för oss. Känns iaf skönt att det varit bättre, men förbannat frustrerande att det blivit så dåligt :arghh:

MÅSTE träna mera. MÅSTE försöka skaffa en häst till. MÅSTE sluta bo i det här jävla u-landet :banghead:

Ja, jag har panik över detta :o :angel:

Köp Kaptenen. ;) :angel:

Är han till salu igen? Eller du kanske bara lånade ut honom?

Han är till salu igen... Inte riktigt som tänkt. :( Hans ägare fick möjlighet att satsa mer på avel och han får stå undan för fler avelsston. Så han letar ett nytt hem. Jag blev erbjuden att köpa tillbaka honom såklart redan innan nån annons, men jag har ingen möjlighet till det. Tyvärr. Annars hade jag gjort det på studs. Men med en liten tvåbent påväg känns det ännu mindre som att jag kommer ha tid för två... :(

@Maja_Kandi Jag jade gärna tittat på honom om jag kunnat ha två hästar. Men det måste nog till en flytt först. Det finns inga stall här där man kan ha två hästar om man som vanligt är ensam spelare som jag. Antingen dränks man i stalljourer eller så har man inte råd. Jävligt synd, för jag har nog faktiskt tid att ha två med tanke på hur lite annat liv jag har... min ridning hade då definitivt behövt två hästar, men då gärna i kombination av att kunna träna ofta och inte så sporadiskt som det varit hittills. Jag har ju dock hopp om den här nya instruktören jag hittat och då kan det kanske bli kontinuitet i det iaf...

Vi fick lite nytillskott i flocken igår. Allt hade gått lugnt. Var inte så orolig då det var valacker och min är ju en slampa. :p
När jag kom idag satt hon mkt riktigt i knät på den snyggaste. Lite väl mkt kanske och jodå, när hon stannade på väg in och ställde upp sig var han på väg upp på henne. :crazy:

Fick bli ett samtal till stallägaren som, som tur är har nolltolerans på hoppande valacker i lösdriften. Så han åkte ut ur hagen illa kvickt, till stor sorg för min. :angel:
Ägaren till den har dock två till så får väl se om hon måste flytta allihop nu.

Vårt betessläpp gick inte så bra. Joline fick benet avsparkat och finns inte mer <3
Är i chock och väldigt ledsen såklart.

Jävla skitsport.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 741
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 407
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 926
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V