Jag rider nästan alla dressyrpass på stubbåkrarna nu, dels så går det 100ggr bättre än inne i ridhuset och så kan man typ nästan räkna det som uteritt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Gabby_Ossi Innan jag flyttade hade vi stubbåker och sommartid även en obrukad "äng" som vi fick rida på. Hur bra som helst. Dock har jag insett att jag har svårt med precisionen när det saknas bokstäver. Jag behöver ramar lika mkt som min häst behöver det. Bevisligen
Nu har vi 20 min skrittväg till en stor bana mitt i skogen. Det är jättebra för man kan värma upp en längre runda dit (25 min i skritt och trav) och sen skritta av ordentligt på vägen hem. Men det är inga mått då den är helt oformlig så det är samma sak där, ramlöst
Helt ot, jag vet, men min kompis kom femma i femårsklassen idag och blev första utanför final. Så sjukt bra ju! Lite ledsen för att jag inte var där är jag såklart, men så glad för deras skull.
Jag och C flyttar till på sön. Han kommer till ett stall där han ska få stå kvar så länge vi vill. Känns superskönt! Fint är det, med eget ridhus och lagom många hästar. Håller verkligen tummarna för att han tycker att det är ok!
Tack, ja än så länge har han accepterat det mesta jag utsatt honom för. Vi köper läget ihop helt enkelt. Fick lite extra råd från veterinären idag, hur jag ska tänka när jag flyttar en häst som han. Det var viktigt mentalt för mig. Tanken är att han ska gå i en relativt liten hage i början men han får också gå in med de unghästar han ska gå med sen, så länge de inte står och mumsar på hösilage hela dagarna. För det ska han vänjas vid, pyttelite åt gången, i minst tre veckor för att han inte ska få problem igen.Vad skönt att du hittat stallplats som känns bra @Amanda_F Trist att behöva flytta direkt efter så stora problem med magen men din häst verkar vara rätt cool i grund och botten så går säkert jättefint ska du se !
Det är ett privatstall med 10-12 hästar som ligger pyttelite närmare mig, men med motorväg längre bit så det går kanske lite fortare? Jag har en kompis som står där och som trivs så hon tipsade mig. Som vanligt vid flyttar kommer jag vara en orolig hönsmamma i början så det blir nog bra att han kommer ta det lite lugnt ett tag till. Vi kommer nog vara på mycket promenader första veckorna.@Amanda_F spännande med nytt stall vad är det för ställe? närmare restid för dig?
*kl
Min gymnasietränare tycker att jag ska köpa en unghäst, det är en valack som är tre år e floricello. Den är inriden och vettig i skallen. Jag är dock skeptisk till min förmåga att fixa en sån yngling. Men samtidigt litar jag på min tränare, som har ett bra öga för hästar och vet vad som är vettigt. Och jag skulle heller inte bli tipsad om hen inte ansåg att jag fixade detta, det vet jag. Så dressyrmässigt tror jag inte det är nåt bekymmer direkt, men jag är ju så jäkla harig i övrigt. En allmänt spökrädd person är jag och vill såklart inte överföra det på en unghäst. Min nuvarande häst är tämligen opåverkad av mitt spökande tackolov så det hindrar oss inte.
Dyr är den också, men det är en jäkligt fin häst som nog är värd det. Frågan är vad jag vill betala för en unghäst. Men mest handlar det om att jag ska fundera på om jag vågar satsa. Har lite att tänka på nu på jobbet hela natten känner jag...
Är du kär i hästen kanske du ska köpa, men då får du nog acceptera att det inte blir fälttävlan...@stjarnfrugt Harig har jag ju aldrig uppfattat dig som!
Spännande med unghäst!
Jag har fortfarande världens kval angående hur jag ska göra med Penntrollet. Är ju inget superläge att åka och prova andra hästar direkt.
Jag tror ju att @fio är klok i det hon skriver, men mitt hjärta och själ gör uppror vid tanken på att släppa.
@stjarnfrugt Harig har jag ju aldrig uppfattat dig som!
Spännande med unghäst!
Jag har fortfarande världens kval angående hur jag ska göra med Penntrollet. Är ju inget superläge att åka och prova andra hästar direkt.
Jag tror ju att @fio är klok i det hon skriver, men mitt hjärta och själ gör uppror vid tanken på att släppa.