Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är jättetroligt att du åker o provrider just såna hästar.
@Novali01
Det är ju inte bara det att hon skiljer sig i inställning och energinivå från vad jag är van vid. Klart jag vet vad jag har, och jämför med allt annat där ute som jag bara kan tänka mig.
Och då tänker jag mig en stor brun tråkig valack som är stel i sidorna, välter inåt i volterna, rör sig hårt, och så stort att jag får kämpa i åratal för att lära mig att sitta ner, stretar mot bettet, sticker mot hinder, bockar i landningen, far iväg i bockserier i skogen så jag ramlar av och slår ihjäl mig. Ouppfostrad att leda, stökig att ha med på träning och tävling, bankar i boxväggarna, kliver över folk, svår att lasta, bits och tjurar mot människor och hästar (och barn, hundar och katter). Och jo, de flesta hästar stämmer in på åtminstone hälften av ovanstående.
Och nej, jag ser inte alls fram emot att vara utan häst att rida och åka och provrida 20-30 st såna monster under mina lediga helger, och ägna vardagskvällarna åt att tröstmoffa choklad tills jag väger 150 kg och behöver en GBP-operation.
Och sen ändå desperat köpa en häst som kanske bara stämmer in på hälften av ovanstående, för att jag måste ha en häst att lägga min tid på för att inte bli galen.
Ni ser ju bara på det här inlägget hur knäpp jag blir av att inte rida regelbundet på 2 veckor?
Lägger till: Går inte att rida ut på själv. Rädd för kor, grisar, älgar, harar, barnvagnar, trafik. Går inte över broar. Går inte att rida ut på i grupp för bli helt galen. Går inte ifrån gårdsplanen etc etc i all evighet.
@Marvin HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag gillar ditt katastroftänkande (läs: jag känner mig helt plötsligt mindre ensam). Det är förödande att ha för mkt tid att tänka. Jag har nu jobbat 4 nätter och sovit urdåligt varje dag, för det enda jag tänker på är hästar. Bla detta dilemma om provridningar, hur ska jag kunna hitta ne bra häst på egen hand? lika bra att ta en som tränaren har tittat på. Sedan snurrar det vidare...om jag ska köpa en till, vad jag ska köpa för en till, hur det ska gå om jag gör det, hur rik jag är om jag låter bli, hur tråkigt det är om jag inte gör det, hur utvecklande det blir att göra det, har jag verkligen räknat rätt i min budget, tänk om jag inte klarar av den, VILKA BENSKYDD SKA JAG KÖPA TILL DEN (det viktigaste) etc etc etc etc
Jag är visserligen svensk mästare i Katastroftänkande, och min häst gör det inte så lätt för mig. Idag är jag glad att hans boxvila snart är över. för personalen vill nog inte gå med honom längre för hans depression är som bortblåst... Strax ska jag till stallet och tvätta sår.@Marvin HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag gillar ditt katastroftänkande (läs: jag känner mig helt plötsligt mindre ensam). Det är förödande att ha för mkt tid att tänka. Jag har nu jobbat 4 nätter och sovit urdåligt varje dag, för det enda jag tänker på är hästar. Bla detta dilemma om provridningar, hur ska jag kunna hitta ne bra häst på egen hand? lika bra att ta en som tränaren har tittat på. Sedan snurrar det vidare...om jag ska köpa en till, vad jag ska köpa för en till, hur det ska gå om jag gör det, hur rik jag är om jag låter bli, hur tråkigt det är om jag inte gör det, hur utvecklande det blir att göra det, har jag verkligen räknat rätt i min budget, tänk om jag inte klarar av den, VILKA BENSKYDD SKA JAG KÖPA TILL DEN (det viktigaste) etc etc etc etc
Skriv papper som du skulle skrivit om du köpt av ngn annan du inte känner .*fnissar. Läser dina @stjarnfrugt och @Marvin :s inlägg.
Jag har nog haft en himla tur..
Då hon i princip ramlade på mig. Känner mig så happy över att det blev så!
Imorgon blir hon min på riktigt, Bellona. Blev en låång provtid.
Funderar bara..vad fasen, hur och vad skriver man för papper?
Kände att uppfödaren/ägaren tyckte det var lite bökigt. Alltså självklart är hon inte emot kontrakt å så men jag vet inte. När man liksom köper av en bekant så med öppna ögon.
Usch..nu är jag nervös. Drar till träning för en jag aldrig ridit för.
Du får ha is i magen helt enkelt