Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Novali01 Jag är glad om Divan går i hyfsad form ute, finns ju så mycket kul att kolla på . Nu är ju uteridningen lite mer kravlös från mig så hon har ju vant sig vid det också Jag brukar iofs rida lite skolor och bjuds det på passage och piaff så belönar jag det också.
Hos oss rider folk ut i skogen 3-4 dagar i veckan, gärna i grupp så de kan snacka, och så undrar de varför det inte går bättre i dressyren. Spontant tror jag att de är för att de inte rider hästen på tygeln 3-4 dagar i veckan men det får man väl inte säga i det här jävla landet
Finns en norrut som kvalade i fjol, men jag vet inte om de startat i Msv A ännu. Lyckängs Dajm heter hästen.
Jag menade dom där vita slemmiga på burk
Vad är en fiskbulle häst?Finns en norrut som kvalade i fjol, men jag vet inte om de startat i Msv A ännu. Lyckängs Dajm heter hästen.
Vad är en fiskbulle häst?
@smulan87 Alltså jag försvarar inte ridhusnötandet. Det borde ha framgått rätt tydligt i denna tråd? Jag rider ut i alla gångarter och har alltid så gjort, alla mina hästar jag både haft själv eller ridit regelbundet. Men det är ett faktum i vissa klaner att man inte rider ut, jag tycker dressyrryttare är överrepresenterade iaf där jag befunnit mig. Att moderna ridhästar har mer nerv och temperament än dåtidens vagnshästar eller nutida mer sävligare raser är knappast heller nåt nytt eller förvånande..? Detta i kombination med att fler har häst, eller att det är lättare att skaffa häst utan stor egen kunskap är nog en bidragande orsak till att man håller sig hemma i ridhuset med den. Min nuvarande häst går då iaf inte att jämföra i temperament med de jag hade innan, och då anser jag att jag är mer rutinerad nu än då jag var tonåring så det är knappast för att jag rider sämre.
Jag tycker att alla hästar ska ridas ut, det är knappast bra för varken fysisk eller psykisk hållbarhet att gå runt på banan, med samma underlag och böjt spår varje pass. För att inte tala om hur mkt man har igen av att ha en miljötränad häst när man kommer till tävling. Om man nu inte vågar själv kan man ju anlita nån som vågar, eller kanske skaffa en lättsammare häst. Men det är ju min åsikt.
AhaEn beige rund sak = fjordhäst!
Ja Gud vad mycket du själv deltar med din 07 här i tråden Skämt åsido
@Habina Jag skulle tro att den största anledningen till att den inte startat om än den kvalat fint, är just att MSVA lyser rätt hårt med sin frånvaro i de här regionerna. Men jag tror väl som min tyska tränare, att detta inte blir ett problem för mig. För när jag kommit till den nivån då bor jag inte här uppe längre
@Magica Håller så tummarna för er idag, att det funkar bra med provridningen
Vad skönt. Jag avundas dig verkligen inte, det där måste vara helt sjukt svårt...Det blev en bra provridning. Billy skötte sig nästan super
Tjejen kommer kanske åter nästa vecka. Kändes seriös och vettig
Vad skönt. Jag avundas dig verkligen inte, det där måste vara helt sjukt svårt...
Håller helt med . Anledningen utöver det är den jag reagerar på att så mycket vanligt folk som faktiskt Hobbyrider , ändå faller in i tänket och argumentet att de har en "sporthäst " som anledning . Jag fattar inte det tänket öht .Jag förstår och jag håller med dig i att det självklart är annorlunda att rida ut på en häst som står högt i blod och avlad för att vara just reaktionssnabb och känslig. Det är ju toppen att du rider ut så mkt, variation förnöjer för både ryttare och häst och precis som du säger så förbättrar det hållbarheten. Jag vidhåller dock att vi generellt i Sverige är duktiga på att rida ut våra hästar, givetvis finns det de som håller sig i ridhus sju dagar i veckan och ändå har framgångar på tävlingsbanan men jämför med andra länder så är vi duktiga på att nyttja naturen här. Jag har full respekt för att man kan tycka det är otäckt att rida ut, inte minst när det sker sällan för det är ju oftast vid nyhetens behag som hästarna blir lite busiga. Men då får man bli bättre på att hitta variation och motivationshöjare i det vardagliga arbetet på banan helt enkelt. Jag tror vi är ganska så eniga egentligen men jag förstår inte varför så många lägger energi på vad och hur andra gör, alla är vi saliga på vår tro och de som inte varierar sin träning får garanterat tillbaka det på annat sätt som oengagerade hästar, skador osv.. så jag har lärt mig att jag sköter mitt och andra får sköta sitt för jag tror precis som du att varierad träning och miljövariation förhöjer prestation på flera sätt inte minst ens egen timing att hantera hästen i olika situationer.
jo det får man säga@Novali01 Jag är glad om Divan går i hyfsad form ute, finns ju så mycket kul att kolla på . Nu är ju uteridningen lite mer kravlös från mig så hon har ju vant sig vid det också Jag brukar iofs rida lite skolor och bjuds det på passage och piaff så belönar jag det också.
Hos oss rider folk ut i skogen 3-4 dagar i veckan, gärna i grupp så de kan snacka, och så undrar de varför det inte går bättre i dressyren. Spontant tror jag att de är för att de inte rider hästen på tygeln 3-4 dagar i veckan men det får man väl inte säga i det här jävla landet