Jag kan ang foderdiskussionen konstatera två saker:
1. Ha ponnyer
2. Bo där det finns bete under en längre betesperiod
Eller fiskbullar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
1. Ha ponnyer
Eller fiskbullar!
Äta eller äga?
Äta eller äga?
@mackan Det är ett begrepp jag använder istället för att skriva "ädlare häst med en del temperament, i tävlingskondition" vilket vi även diskuterat flertalet ggr i denna tråd genom åren. Därför mkt enklare att uttrycka det så och folk vet vad man menar.
Jag har då varit med om förhållandevis få hästar i den kategorin som man rider ut på samma sätt som de som i dagligt tal kallas promenadhästar och kan lunkas ut av vem som helst i alla gångarter både ensam och i grupp. Inte nödvändigtvis då att man inte alls kan rida ut dem, men att man helt enkelt får vara lite mer rutinerad och alert då de ofta är betydligt snabbare och mer dramatiska i sina reaktioner.
Är nog inget speciellt ovanligt, speciellt inte bland dressyrhästar. Där jag stod i Mälardalen var jag en fridlyst art som red ut min dressyrhäst, tom flera dagar i veckan, och som kämpade på med det trots att hon inte var helt enkel. Här uppe är det mer vedertaget att man rider ut, antagligen för att träningsmöjligheterna i ridhus/bana är sämre men samtidigt eftersom det är en betydligt större andel skogsryttare bland hästägare.
Så, nu är Billy ute på annons. Söker antingen fodervärd eller köpare. Fick reda på ett ekonomiskt bakslag idag så nu blir ekonomin väldigt pressad.
Och sen orkar jag inte med en häst nu.
Kommer en tjej imorgon som ska testa honom. Det är lite jobbigt. Men det finns hästar i stallet jag får låna när ridsuget blir för jobbigt
*kl
1. Ha ponnyer
Alltså tycker ingen ska klaga på foderkostnader utom jag och Amanda faktiskt
Fast jag klagar inte heller, det är svindyrt att ha häst i Stockholm, det är ju liksom ingen överraskning.
Hos oss är jag nog den som rider ut minst av de 65 hästarna på gården och jag rider ut 1 gång i veckan. Jag tycker folk rider ut för mycket och tränar för lite
Alltså tycker ingen ska klaga på foderkostnader utom jag och Amanda faktiskt
Fast jag klagar inte heller, det är svindyrt att ha häst i Stockholm, det är ju liksom ingen överraskning.
Hos oss är jag nog den som rider ut minst av de 65 hästarna på gården och jag rider ut 1 gång i veckan. Jag tycker folk rider ut för mycket och tränar för lite
@Habina det skulle vara spännande att se en fiskbulle i MSVA
Sen ang klädsel på startfälttävlan, @Fiorano, så har de flesta här faktiskt kört enl TR tävling, dvs kavaj o vita ridbyxor i dressyr och hopp, lämplig långärmad tröja och lämplig ickesammetsklädd hjälm i terrängen.