@Habina Äsch, vi rider i samma grupp och jag lovar ropa vilket hinder du ska styra på. Massa massa pepp och jag hoppas du hittar igen din mojo för ridningen snart!
"Röda oxern, styr mot röda oxern!"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Habina Äsch, vi rider i samma grupp och jag lovar ropa vilket hinder du ska styra på. Massa massa pepp och jag hoppas du hittar igen din mojo för ridningen snart!
Ush, lider med dig. Sådär har jag känt närmare ett år med mina hästar, bara slit o släp och inte mycket nöje. Nu känns det lite roligare, med en häst mindre att rida och inte lika "tvunget" längre.Jag har varit sjuk i en vecka. Så därav lungorna. Men lusten handlar mer om att det inte är roligt med ridningen längre. Bara en massa måsten.
Sådär har jag känt närmare ett år med mina hästar, bara slit o släp och inte mycket nöje.
Just denna hästen är ju väldigt snabb i benen och har aldrig fallit förr. Men det är klart, den kan ju göra det igen, och då kanske inte ryttaren har samma tur. Känner inte till diskussionen, men många rider ju fullblod i fälttävlan?
Nej det gör man inte, I längden. Det var en kväll förra hösten som jag var sugen på att att köra samtliga hästar till Knorrevången. Som tur är gjorde jag inte det, jag tänkte att jag försöker bara ta mig igenom den här vintern så får vi se sen... Nu är ju hösten I antågande o det känns lite mysigt , längtar nästan till att stalla in, men nu ska ju mina pållar vara ute ett tag till och sen tror jag det blir lösdriften, just för att förenkla.Det är därför jag inte riktigt tror på det där med egen gård. Jag misstänker att för mig skulle det bli precis sådär, så mkt som ska skötas kring gården hela tiden så orken för ridning inte finns. Och finns inte orken då finns heller inte energin till att göra det där jag har häst för - träna. Och orkar jag inte träna då orkar jag inte tävla heller. Då tappar jag intresset.
De jag känner med egen gård är som sagt de som rider minst. Och har man då dessutom familjeliv och jobb utöver det ... ja, jag fattar inte hur man orkar.
Så gård som ensamstående = nej. Jag kan tänka mig att det är en annan sak om man hade haft en sambo som var intresserad av det livet. Då kanske det känts som ett mer överkomligt projekt.
Svackor kommer och går @Habina.. Tror du inte att iom du förmodligen har någon infektion i kroppen och det i kombo med vädret påverkar?
Jag vet inget bättre än just det du beskriver , när man tränar mycket och har disciplinerad plan och sen verkligen utifrån plan det passar att planerat rida ut och helt enkelt umgås och njuta av uteritt ! Det är ovärderligt !Känner mig hux flux mycket piggare! Tjoho! Håller med @mackan, härligt väder här med en stund på eftermiddagen.
Tog Bellona på en tur. Trodde inte jag skulle ha sådan energi men det var så roligt!
Använde naturen och tog riktmärke på buskar och stenar när jag jobbade olika former av övergångar mm. Är så himla roligt ibland tycker jag! Måste bli kvickare och mer konsekvent själv men vi jobbar på det !
Har ju glömt att jag inte riktigt tyckte det fungerade att rida ut själv på henne innan..
Hade iof hunden med mig, gör faktiskt sitt till inbillar jag mig.
Kanske det är en grej i sak som påverkar dig att du har en press på dig själv som ingen annan har utan blivit din egen sanning i fråga omJo, om man kombinerar det med att vi haft det väldigt intensivt med träningar/tävlingar/kurser sedan i april, så är det säkert en förklaring. Men jag vill inte ha någon svacka förrän det passar i min planering.
Kanske det är en grej i sak som påverkar dig att du har en press på dig själv som ingen annan har utan blivit din egen sanning i fråga om
Press och behov att redovisa dina ev resultat ?
Är du också kollad och genomgången? Till och från letar jag efter fel hos hästarna, och så ligger det hos mig själv i stället. En snedhet, stelhet, svaghet eller knasighet som påverkat min häst att göra olika fel i olika varv.Skriver inte så ofta här, men idag var jag bara så himla nöjd med vårat ridpass, jag har av någon anledning fullständigt fegat ur när det gäller allt som har med galopp och bommar att göra (travhoppa serier går bra, även om jag känt mig stel och inte med för 5 öre), men idag, hoppade vi först lite serier, så kände jag mig nästan som förr om åren (sist jag hoppade något fristående högre än en bom var typ 2009), så jag tog mod till mig och satte upp ett ensamt hinder (eller ja, förhöjd bom, 50-60cm) som jag galopperade över på volt och han var så snäll med sin lilla matte, trots min fullständiga avsaknad av måttöga, så hoppade han så snällt, även när vi kom alldeles för nära ibland. Så jag var så nöjd när vi promenerade hem från ridhuset. Även om jag inte har några ambitioner att tävla i hoppning så vill jag gärna kunna gymnastikhoppa lite för hemmabruk
Men jag har en liten fundering, så fort jag fattar vänster galopp (inne i ridhuset) så går handbromsen i och galopperar mer uppåt än framåt, han är genomgången av veterinär och regelbundet av kiropraktor, men ingen hittar något fel, det enda veterinären kommenterade var att han tar för sig lite mindre med vänster bak när man longerar honom på volt, men när jag red hos dem, på deras stora utebana, så visade han inget av detta, någon som har något tips eller fundering på vad det skulle kunna vara? Jag ser ju det mesta i svart, och är övertygad om knäledsinflammation eller något värre, jag menar, han har ju redan varit konvalescent i 2x9mån under sin korta livstid...
Ok . Jag tänkte utifrån år tidigare då du skrev ngt om att du medvetet skaffat fjording för att slippa tävla /krav . Det känns oavsett som den press du lägger på dig själv är din egen inga andra lägger press .Jag tänkte skriva att det ju inte finns någon annan som har press på mig och vill att jag visar resultat, men det är inte hela sanningen. Det är mycket snack inom min ras att vi "måste" visa vilken bra ras vi har, dvs press på oss som har bra hästar (nu menar jag objektivt exteriört) att vara ute och tävla, för då får vi fler att förstå hur perfekt rasen är. Så där tar jag åt mig mer än jag skulle önska.
Själv är jag av den åsikten att det självklart är bra att rasen visar upp sig på bästa sätt, men att vi aldrig kommer att frälsa alla som sysslar med häst i Sverige.
Sedan har jag förstås en tränare som gärna vill att jag tävlar, det ger ju henne bra reklam också. Även om hon inte är lika direkt med att pressa, utan mer säger saker i förbifarten.
Ok . Jag tänkte utifrån år tidigare då du skrev ngt om att du medvetet skaffat fjording för att slippa tävla /krav . Det känns oavsett som den press du lägger på dig själv är din egen inga andra lägger press .
Är du också kollad och genomgången? Till och från letar jag efter fel hos hästarna, och så ligger det hos mig själv i stället. En snedhet, stelhet, svaghet eller knasighet som påverkat min häst att göra olika fel i olika varv.