Dagens skörd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad fin han är! Och lik C tycker jag. Hoppas vi också får visa upp oss med två fina rosetter någon gång!Dagens skörd
Varför tror du att det känns så? Du är väl kanske på väg att bli sjuk bara? Eller har mkt annat och är stressad?Helt slut på dagens hoppträning. Hade typ ingen luft i lungorna, så jag fick stanna och pausa både under framridningen och när vi gjorde diverse övningar. Sedan tackade jag för mig när vi fått till några bra språng över ett koppelräck och en oxer, orkade verkligen inte mer. Märkte av att Ariel påverkades av mig (och det tunga underlaget) också och jag vill inte riskera att hon tappar hoppglädjen.
Just nu har jag tappat all lust för ridning öht, bara rasat ned i värsta svackan. Avanmälde mig från morgondagens hopptävling också, jag skulle inte orka hoppa + att jag verkligen, verkligen inte vill.
Enda positiva i allt det här är att det är september och inte maj, för då hade Ariel åkt raka vägen till hingst...
Marvin Sorry men det avgör saken! Den hästen ska du inte köpa! Hästar som faller på det sättet skulle jag pollettera av direkt! (Fick ju en ingående beskrivning på fb)
Olyckor händer ju lätt och kan hända oavsett.. men det är nog en av de nackdelarna varför jag aldrig skulle våga välja en dressyrstammad häst att rida fälttävlan på.. Dom har inte den där inbyggda snabbheten och frambenstekniken som en hopphäst. Det är ju inte säkert att ditt fall berodde på det just nu men det diskuteras ju väldigt mkt inom ft just nu att en del rider terräng på dressyrhästar.
Fälttävlan är en farlig sport och en av sakerna att göra den säkrare är hästmaterialet! På 30 år har jag inte haft en enda häst som fallit i terrängen, JAG har ramlat av för jag har tappat balansen när man fått något dåligt språng eller hästen har hakat i och det tar tvärstopp men hästen har alltid stått på benen!!
Var rädd om dig!!!
Så fort jag hör något dylikt blir jag påmind om när jag hade blodbrist för många år sen... har du kollat blodvärdet? jag kände verkligen som att jag inte hade luft I lungorna, det var kroppen som inte kunde få fram syre snabbt nog när jag ansträngde mig så jag orkade inte heller hoppa, minns det såväl. Var inte trött annars som många säger man blir av blodbrist.Helt slut på dagens hoppträning. Hade typ ingen luft i lungorna, så jag fick stanna och pausa både under framridningen och när vi gjorde diverse övningar. Sedan tackade jag för mig när vi fått till några bra språng över ett koppelräck och en oxer, orkade verkligen inte mer. Märkte av att Ariel påverkades av mig (och det tunga underlaget) också och jag vill inte riskera att hon tappar hoppglädjen.
Just nu har jag tappat all lust för ridning öht, bara rasat ned i värsta svackan. Avanmälde mig från morgondagens hopptävling också, jag skulle inte orka hoppa + att jag verkligen, verkligen inte vill.
Enda positiva i allt det här är att det är september och inte maj, för då hade Ariel åkt raka vägen till hingst...
Varför tror du att det känns så? Du är väl kanske på väg att bli sjuk bara? Eller har mkt annat och är stressad?
För mig låter det som om du behöver sovmorgon, en nyttig frukost och ett yogapass så är du nog på benen igen!
@Habina Kom igen nu och peppa upp dig! Räknar med ditt sällskap i Timrå på startfälttävlan!
Så fort jag hör något dylikt blir jag påmind om när jag hade blodbrist för många år sen... har du kollat blodvärdet? jag kände verkligen som att jag inte hade luft I lungorna, det var kroppen som inte kunde få fram syre snabbt nog när jag ansträngde mig så jag orkade inte heller hoppa, minns det såväl. Var inte trött annars som många säger man blir av blodbrist.