07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens skörd :D

12039421_10153129329524290_2657559206760803152_n.jpg

@Marvin Herreminje! Tycker verkligen att du ska lyssna på fio angående hästen, köp inte! Hoppas nu verkligen att op går bra-för båda dina karriärers skull:p.

Vi har tränat idag och det gick så bra! Barb känns helt underbar just nu och hon är jättepigg. Jobbade massor av öppna och tempoväxlingar i öppnan-något som varit helt omöjligt innan. Nu däremot hittade jag stundvis en helt underbar känsla:). Sen gick vi över till slutorna och jobbade dom längs diagonalen. Är jättenöjd med känslan där också eftersom hon bjöd framåt genom hela rörelsen även om både böjning och tvärning måste bli bättre. Men det är verkligen lättare att rida slutorna på diagonalen.

Nästa helg är det KM och då ska vi hoppa på lördagen (60 och 70cm) och på söndagen är det dressyren och då blir det LA3. Helgen efter är det startfälttävlan (60cm) och helgen efter det MsvC1 lördagen och MsvC2 söndagen och helgen efter det LA3 och MsvC1 på lördagen. Öh, har kanske gått lite bananas på allt som ska hinnas med:o.

@Marvin men Gud så tråkigt :( men du har ju klarat dig ändå med livet i behåll jmf med hur illa det kunde gått .... !

@fio jag har ingen aning om er diskussion på FB så jag kan ju bara svara utifrån det som postas här och mitt svar /reflektion oavsett stammar på hästar som ska hoppa terräng etc, så tänker jag mer att det blir en större risk att hoppa terräng med en häst man inte öht känner särskilt väl och öht inte ridit in sig på innan man ger sig ut på träning över fasta hinder och att det då kan gå snett rätt lätt .

Väldigt tråkig rapport från Marvin oavsett som varit så glad över nya hästen och hur allt löst sig att få ihop det med allt . @Marvin jag hoppas du mår bra utifrån omständigheterna och så sjukt tråkigt att det blivit som det blev :(

Helt slut på dagens hoppträning. Hade typ ingen luft i lungorna, så jag fick stanna och pausa både under framridningen och när vi gjorde diverse övningar. Sedan tackade jag för mig när vi fått till några bra språng över ett koppelräck och en oxer, orkade verkligen inte mer. :( Märkte av att Ariel påverkades av mig (och det tunga underlaget) också och jag vill inte riskera att hon tappar hoppglädjen.

Just nu har jag tappat all lust för ridning öht, bara rasat ned i värsta svackan. :( Avanmälde mig från morgondagens hopptävling också, jag skulle inte orka hoppa + att jag verkligen, verkligen inte vill. :cry:

Enda positiva i allt det här är att det är september och inte maj, för då hade Ariel åkt raka vägen till hingst... :crazy:

Helt slut på dagens hoppträning. Hade typ ingen luft i lungorna, så jag fick stanna och pausa både under framridningen och när vi gjorde diverse övningar. Sedan tackade jag för mig när vi fått till några bra språng över ett koppelräck och en oxer, orkade verkligen inte mer. :( Märkte av att Ariel påverkades av mig (och det tunga underlaget) också och jag vill inte riskera att hon tappar hoppglädjen.

Just nu har jag tappat all lust för ridning öht, bara rasat ned i värsta svackan. :( Avanmälde mig från morgondagens hopptävling också, jag skulle inte orka hoppa + att jag verkligen, verkligen inte vill. :cry:

Enda positiva i allt det här är att det är september och inte maj, för då hade Ariel åkt raka vägen till hingst... :crazy:
Varför tror du att det känns så? Du är väl kanske på väg att bli sjuk bara? Eller har mkt annat och är stressad?

För mig låter det som om du behöver sovmorgon, en nyttig frukost och ett yogapass så är du nog på benen igen!

@Marvin krya på dig. Ännu en anledning till att jag håller mig till dressyr. :eek: Hoppas operationen går bra och att du är tillbaka på hästryggen snabbt. Om Du ska köpa den hästen eller ej kan jag verkligen inte uttala mig om. En olycka kan hända alla.....

Just denna hästen är ju väldigt snabb i benen och har aldrig fallit förr. Men det är klart, den kan ju göra det igen, och då kanske inte ryttaren har samma tur. Känner inte till diskussionen, men många rider ju fullblod i fälttävlan?

Marvin Sorry men det avgör saken! Den hästen ska du inte köpa! Hästar som faller på det sättet skulle jag pollettera av direkt! (Fick ju en ingående beskrivning på fb)

Olyckor händer ju lätt och kan hända oavsett.. men det är nog en av de nackdelarna varför jag aldrig skulle våga välja en dressyrstammad häst att rida fälttävlan på.. Dom har inte den där inbyggda snabbheten och frambenstekniken som en hopphäst. Det är ju inte säkert att ditt fall berodde på det just nu men det diskuteras ju väldigt mkt inom ft just nu att en del rider terräng på dressyrhästar.

Fälttävlan är en farlig sport och en av sakerna att göra den säkrare är hästmaterialet! På 30 år har jag inte haft en enda häst som fallit i terrängen, JAG har ramlat av för jag har tappat balansen när man fått något dåligt språng eller hästen har hakat i och det tar tvärstopp men hästen har alltid stått på benen!!

Var rädd om dig!!!

Tack alla! Hoppas på op som första på programmet i morgon. Beroende på vad som händer under natten, om nåt mer akut kommer in. Hoppas att min egen klinik operar undan sitt under natten

Sjuk hemlängtan och ridsugen, så länge jag ligger stilla. Mindre sugen när jag rör mig och hör/känner benfragmenten krasa mot varandra. :crazy:

Så fort jag hör något dylikt blir jag påmind om när jag hade blodbrist för många år sen... har du kollat blodvärdet? jag kände verkligen som att jag inte hade luft I lungorna, det var kroppen som inte kunde få fram syre snabbt nog när jag ansträngde mig så jag orkade inte heller hoppa, minns det såväl. Var inte trött annars som många säger man blir av blodbrist.

Varför tror du att det känns så? Du är väl kanske på väg att bli sjuk bara? Eller har mkt annat och är stressad?

För mig låter det som om du behöver sovmorgon, en nyttig frukost och ett yogapass så är du nog på benen igen!

Jag har varit sjuk i en vecka. Så därav lungorna. Men lusten handlar mer om att det inte är roligt med ridningen längre. Bara en massa måsten. :(

@Habina Kom igen nu och peppa upp dig! Räknar med ditt sällskap i Timrå på startfälttävlan:D!

:rofl: Pratade med en kompis om det. Bara tanken på hur vi totaldör på dressyrbanan, glömmer hinderordningen på banhoppningen och sniglar oss fram i terrängen gör att jag vill hålla mig hemma. :p Men vi får se, igår när jag låg och tänkte på vad som var roligt, var ju just terränghoppning en sådan sak...

Så fort jag hör något dylikt blir jag påmind om när jag hade blodbrist för många år sen... har du kollat blodvärdet? jag kände verkligen som att jag inte hade luft I lungorna, det var kroppen som inte kunde få fram syre snabbt nog när jag ansträngde mig så jag orkade inte heller hoppa, minns det såväl. Var inte trött annars som många säger man blir av blodbrist.

Tack, men jag tror det är förkylningen som inte lagt sig helt. Brukade lämna blod för några år sedan och hade ovanligt bra blodvärden för att vara kvinna. Tror det har någonting att göra med att jag gillar blodpudding. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 736
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 079
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 384
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 893
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII