07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer ett några bilder från bröllopet:D
12004104_10206510304068265_215693879036752388_n.jpg

Klänningen och min tramsiga man:D
12009686_10206510305108291_6501876338979308478_n.jpg

12009546_10206510306068315_8427130420818186451_n.jpg

....och eftersom jag inte har så mycket annat att göra fortsätter jag spamma tråden:p. Har varit smått besatt av Barbies andning idag. Räknade andetag innan jag red (8-9/minut) vilket är jättebra. Efter tio minuter trav och galopp kastade jag mig av och räknade igen, 20/minut-verligen inget att bli upprörd av. På två minuter var hon helt nere i normal viloandning dessutom. Hon kändes helt normal att rida idag, lite oriden såklart efter hennes lugna vecka men inget konstigt. Hon har inte hostat alls sen jag bytte hö heller. Så jag kommer faktiskt avboka tiden imorgon. Tror att hon igår blev lite extra ansträngd pga värme i kombo med hög luftfuktighet, det vet jag ju att hon är känslig för. Men idag med bra luft och som nyklippt blev det bättre.

Fick några bilder på henne idag som @Bluefish med kumpan tagit. De snodde ponnyn en kväll när jag jobbade för att ta en bild som jag sen fick i bröllopspresent:D. Ääääälskar bilden och denna hänger nu som förstoring här hemma:love:
11218990_10206511582900235_2450010080189300239_n.jpg

även dessa två bilderna togs:
12002842_10206511610100915_3806572416121149779_n.jpg
12004802_10206511609940911_2833633942487426691_n.jpg

Tränaren red idag. Divan skötte sig bra.
Men..... Hon är inte i ramen, ingen respekt för skänkeln, ingen respekt för halvhalter och allmänt lat :p

Hon såg så klart fin ut när han red men det var ju bara korrigeringsridning. Efteråt så sa han att jag måste göra samma jobb som han gjort idag.
Jag: Ehhh okej vad exakt ska jag göra? Har inte sett dig ge en enda hjälp :p
Man har en del att träna på. Imorgon blir det Kirop.

Annars är mitt ridsjälvförtroende riktigt lågt nu. Vet inte ens om det som känns bra är bra. Blä hatar sådana perioder.

Ibland saknar jag verkligen en kunnig familj eller någon som jag känner förstår oron. Mina hästkompisar är inte lika nära längre sen jag bytte klubb och stall. De nya är fina och gulliga men jag vet inte längre vem jag ska ringa till när saker skiter sig. Så nu sitter jag här och grinar i en Box på Ultuna som C har spraymålat så pass att han inte får gå på promenad ens. Pigg är han, som f-n! Och äter gör han nu när han har lugnat sig lite. Men inte egentligen bättre idag, så det kommer inte bli hemgång i morgon, det är säkert! Buhu!

Alltså. Det är mer ett allmänt konstaterande, ingen kontaktannons..

Senast ändrad:
@Fiorano Vilka fina bilder på er:love:! Klänningen är ju ljuvlig! Å sen på Barbie:heart, vilka kompisar! Jättefina!
@Jfrelin Svackor kommer och går! Gott med en tränare som sitter upp!
Du är så himla duktig! Ska se att det vänder:)!
@Amanda_F Men, å, vad tråkigt att höra. Förstår att du är ledsen. Cyberstyrkekram är väl en klen tröst..

Varit till min tränare idag! Alltid roligt men hur svårt ska det vara:p..
Att hinna forma innersida innan skänkelvikningen, så basic men inte plättlätt för det:(.
Pållan har iallafall mycket bättre flås nu.
Hoppas tränaren min kan sitta upp framöver..

....och eftersom jag inte har så mycket annat att göra fortsätter jag spamma tråden:p. Har varit smått besatt av Barbies andning idag. Räknade andetag innan jag red (8-9/minut) vilket är jättebra. Efter tio minuter trav och galopp kastade jag mig av och räknade igen, 20/minut-verligen inget att bli upprörd av. På två minuter var hon helt nere i normal viloandning dessutom. Hon kändes helt normal att rida idag, lite oriden såklart efter hennes lugna vecka men inget konstigt. Hon har inte hostat alls sen jag bytte hö heller. Så jag kommer faktiskt avboka tiden imorgon. Tror att hon igår blev lite extra ansträngd pga värme i kombo med hög luftfuktighet, det vet jag ju att hon är känslig för. Men idag med bra luft och som nyklippt blev det bättre.

Fick några bilder på henne idag som @Bluefish med kumpan tagit. De snodde ponnyn en kväll när jag jobbade för att ta en bild som jag sen fick i bröllopspresent:D. Ääääälskar bilden och denna hänger nu som förstoring här hemma:love:
11218990_10206511582900235_2450010080189300239_n.jpg

även dessa två bilderna togs:
12002842_10206511610100915_3806572416121149779_n.jpg
12004802_10206511609940911_2833633942487426691_n.jpg

Otroligt fin bild på Barbie, en sån bröllopspresent :) jättefina bilder på dig o maken också såklart. Häftigt med bukefalos, vissa som varit här många år får man följa genom alla möjliga situationer i livet. Kul !

Ibland saknar jag verkligen en kunnig familj eller någon som jag känner förstår oron. Mina hästkompisar är inte lika nära längre sen jag bytte klubb och stall. De nya är fina och gulliga men jag vet inte längre vem jag ska ringa till när saker skiter sig. Så nu sitter jag här och grinar i en Box på Ultuna som C har spraymålat så pass att han inte får gå på promenad ens. Pigg är han, som f-n! Och äter gör han nu när han har lugnat sig lite. Men inte egentligen bättre idag, så det kommer inte bli hemgång i morgon, det är säkert! Buhu!

Alltså. Det är mer ett allmänt konstaterande, ingen kontaktannons..

Ush vad jobbigt att känna så. Jag hade en hästkompis som jag alltid ringde så fort det var något men numera tar jag allt med maken eller med min syster, hon är inte hästintresserad men kommer med många stöttande ord ändå när man oroar sig. Hoppas han får komma hem snart, verkar ju ändå som om han är bättre ? :)

Ush värsta åskvädret här nu o pållarna går på bête fortfarande, känns inte så kul just i åskväder.

@Fiorano Så fina bilder, både på er och ponnyn :) Diggar framförallt din bukett och din mans slips ;)

@Marvin Jag tvivlar inte på att du har råd med två hästar, men snarare på hur du ska orka med?! Jag tycker precis som @novali att du verkligen ska ta en funderare. Ha is i magen och se hur det känns. Det finns fler hästar när du vet själv hur du vill göra, om nu denna skulle bli såld innan.

@Amanda_F Håller verkligen tummarna för er. Verkar inte roligt det där :(

*kl

Red ut med en kompis från gamla stallet ikväll. Lite jogga, klättra på stigar och sedan racergalopp :) Min häst tyckte det var toppen men skötte sig fint. Nu är det bara jag som har skavsår i baken efter för mkt skrittande i min tråkiga hoppsadel i oskodda ridbyxor (får det sällan av helskodda men hade planerat dåligt idag).
Imorgon kommer tyska tränaren hit. Ska bli mkt roligt. Till helgen åker jag och min veckotränare en tripp och tittar på en av hästarna jag provred förra veckan. 60 mil över dagen jajjamän. Norrland när det är som bäst...

Är sååå nöjd med mina ponnier idag! Barb har jobbat på så himla bra med övergångar i massor mellan gångarterna. Märktes att jag inte jobbat galopp-skritt nu på ett tag. Men det jobbet är så himla roligt att det inte gör nåt att det finns mycket att fila på:p.

Indra fick också gå i ridhuset och jag känner mest "wow liksom":D. Inga problem att rida längs fyrkanten i jämnt takt och rytm idag, styrde in lite på stora mittvolten och hon följer så fint:). I skritten börjar i hitta lite form tom! r så löjligt lycklig över att hon ger en så trygg och fin känsla trots solkatter och skuggor på väggarna.

Och minsann att en halsmuskel börjar komma fram:D
12019783_10206516790150413_6870286584254329833_n.jpg

Önskar att jag kunde skriva att det går framåt men jag är lite tveksam till om det gör det. Bajset är fortfarande löst. Nu är han lugn i alla fall och äter så länge höet är fräscht. Har det legat mer än typ 15 min så tycker han att det inte motsvarar vad han beställt...

I alla fall tyckte vet att han var så pass mycket bättre att det tjänade något till att ta nya prover. Hade han varit som igår hade hon inte gjort det. Prover kommer tas i morgon bitti när de rondar så får jag svar vid tre ungefär. Det bästa tänkbara är att jag kan hämta hem honom på fredag, vad det verkar. Det fanns viss förhoppning tidigare idag om att han kunde vara redo redan i morgon kväll men i och med att han bajsar komockor nu, så är det hoppet ute. Å andra sidan vill jag hellre att han står kvar här när han är så lugn...

Han står ju i isolering nu så då blir livet lite ensamt men nu kommer det visst en kompis som han kan se. Inte så kul för den, men lite skönt för C...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 740
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 401
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 924
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V