07:orna del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Amanda_F Usch, så tråkigt med C! Skönt att han verkar bättre iaf!

Mitt trix med hinken och morötterna i lördags gjorde susen! Igår travade hon med mig längs staketet när jag kom. Idag stod hon redan vid grinden. :love:
Hoppade lite igår, kryss på volt för att hitta känslan. 5,5:an och sen en serie med 2 studs, 2 galoppbommar och ett räcke. Tanken var ju att galoppbommarna skulle få henne att bromsa upp för att inte vräka sig över räcket. Gick sådär. :angel:
Avslutade med att rida igenom serien, tog tillbaka henne efter räcket och hon svarade fint, och styrde på en lite större oxer. Det gick fort, men hon drog inte, och fick ett fint runt språng där. Härligt!
Idag dressyrade vi lite. I hoppsadel. :p

Hagbild på litet Troll:

Om nån inte tycker att manen ser så farlig ut, så ser hon ut såhär på andra sidan:

:eek:

Två rader knoppar??

Sen får vi väl se hur länge det roliga varar, ägaren hade fått ett bud på henne nu. :crazy:

@Amanda_F Usch, så tråkigt med C! Skönt att han verkar bättre iaf!

Mitt trix med hinken och morötterna i lördags gjorde susen! Igår travade hon med mig längs staketet när jag kom. Idag stod hon redan vid grinden. :love:
Hoppade lite igår, kryss på volt för att hitta känslan. 5,5:an och sen en serie med 2 studs, 2 galoppbommar och ett räcke. Tanken var ju att galoppbommarna skulle få henne att bromsa upp för att inte vräka sig över räcket. Gick sådär. :angel:
Avslutade med att rida igenom serien, tog tillbaka henne efter räcket och hon svarade fint, och styrde på en lite större oxer. Det gick fort, men hon drog inte, och fick ett fint runt språng där. Härligt!
Idag dressyrade vi lite. I hoppsadel. :p

Hagbild på litet Troll:

Om nån inte tycker att manen ser så farlig ut, så ser hon ut såhär på andra sidan:

:eek:

Två rader knoppar??

Sen får vi väl se hur länge det roliga varar, ägaren hade fått ett bud på henne nu. :crazy:
Jag gjorde två rader knoppar på min connemara. Praktiskt vid hoppning, då hade jag handtag på båda sidor...

Har klippt Barbie ikväll, ska rida ett pass i ridhuset imorgon-första på en dryg vecka, och ska räkna andetag efter ansträngning. Hela hon är lite seg och matt, så vet inte riktigt om pälsen spökat också. I torsdags när vi vetcheckade var hon pigg som tusan och brallade som en tok på linan och andades inte på ett anmärkningsvärt sätt. Usch vad jag avskyr att häst inte bara kan berätta vad som känns fel.

Men nä:(. Kan du inte köpa;)?

Jag vet inte? Hade ju tänkt prova hur det kändes att ha två hästar, men har knappt hunnit känna efter ännu.
Osäker på om jag klarar det ekonomiskt, å andra sidan har ju många andra med sämre inkomst flera hästar så det borde ju fungera.

Lite ångest över det här nu. Igen.

Har klippt Barbie ikväll, ska rida ett pass i ridhuset imorgon-första på en dryg vecka, och ska räkna andetag efter ansträngning. Hela hon är lite seg och matt, så vet inte riktigt om pälsen spökat också. I torsdags när vi vetcheckade var hon pigg som tusan och brallade som en tok på linan och andades inte på ett anmärkningsvärt sätt. Usch vad jag avskyr att häst inte bara kan berätta vad som känns fel.

Ja tänk om de kunnat prata! När nåt är fel iaf

@Marvin Jag tjänar definitivt mindre än dig och kan ha två. Å andra sidan har jag väldigt billig stallhyra och bor i ett hästtätt område med bra förutsättningar till ett billigare hästägande (nära till tävlingar, behöver inte köra till träningar, billigt grovfoder osv). Tycker den där hästen verkar passa dig så himla bra. Förstår att det hade varit jobbigt att sälja Chatsi efter alla år, men tror att hon hade kunnat göra en lite osäker ryttare med lite mindre tävlingsambitioner väldigt lycklig:).

Men visst är det väl inte konstigt att vi alla mer eller mindre blir hypokondriska vrak över dessa djur? Är det inte konstig andning så är det magont, eller märklig låsning som gör att kusen surar ihop och ibland suras det bara för att det är jobbigt att ta i. Hur ska vi veta nåt egentligen?? Ibland hade det varit betydigt behagligare med hagprydnader istället för att en har tävlingsambitioner.

Jag försökte verkligen intala mig den här gången att jag var för harig. Men magkänslan var ju rätt. Jag åker hellre in en gång för mycket. Pratade rätt länge med vet i kväll om ev magsår. Tydligen är det vanligt att de får det av grovtarmsinflammation så de kan inte styra upp det nu ändå. Min plan är att kolla hela hästen igen, fixa tänder och vaccinera innan jul, så kan han vila och jag åka på semester efter det :)

Jag tycker du gör rätt som kollar upp andningen @Fiorano vi kollade ju C i somras och det är jag glad för. Jag tar fler pauser nu men vet ändå att han inte mår dåligt av det.

På tal om snack med hästarna... Min förra stallkompis har regelbundet ute en "hästpratare/healer" till sina hästar, är förvånansvärt många i klubben och andra här omkring som har det och tycker att det funkar.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men har blivit lite sugen på att prova med Bruce faktiskt :angel:.

Jag vet inte? Hade ju tänkt prova hur det kändes att ha två hästar, men har knappt hunnit känna efter ännu.
Osäker på om jag klarar det ekonomiskt, å andra sidan har ju många andra med sämre inkomst flera hästar så det borde ju fungera.

Ja jag tex :p

Klart du ska köpa :sneaky:

Och jag går som vanligt emot strömmen o säger, @Marvin, förhasta dig inte även om du fäst dig vid henne. Finns oändligt många fler hästar att köpa när du inte känner dig pressad.

På tal om snack med hästarna... Min förra stallkompis har regelbundet ute en "hästpratare/healer" till sina hästar, är förvånansvärt många i klubben och andra här omkring som har det och tycker att det funkar.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men har blivit lite sugen på att prova med Bruce faktiskt :angel:.
Jag hade en tjej som var ute och "pratade" med min lilla vit samma vecka som hon skulle få somna in. Mest på skoj men det var faktiskt lite givande för hon berättade saker som den här tjejen omöjligt kunde veta. Sen att jag inte haft någon nytta direkt av det (iom att hon inte lever längre) för utom att ponnyn "sa" att jag borde fortsätta hoppa hehe (gick sådär). Men någon sorts tröst gav det nog. Var inte vansinnigt dyrt heller, och tjejen sa att jag kunde prata med min häst så bra att jag borde bli djurkommunikatör själv.

En gång har en annan häst än min egen "pratat" med mig. Det var en kompis häst som gav mig ont i nacken, ägaren hade också haft det länge men fattade inte vad det kom ifrån för hon hade varit hos diverse kiropraktorer osv utan resultat. När jag masserat och stretchat hästen släppte det hos både ägaren och mig. Det var ganska häftigt.

Grattis @Fiorano jag vill också se fler bilder. ;)

Håller tummarna att du får ta hem honom snart @Amanda_F

Jag ligger i sängen med förkylning och feber. Tycker så synd om mig själv, har ju semester och hade tänkt rida varje dag... :( Men det går förhoppningsvis över innan semestern är slut. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 741
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 407
Senast: ako
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 928
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar