Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Jag ger min häst lusern för att vårt hö innehåller inge protein. Nu går han på gräs ca 3 till 3,5 timme per dag. Tycker ni att jag ska...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Maxmax
·
L
Foder & Strö vad är det för skillnad på kra**t 90 och kra**t 125??
Svar
5
· Visningar
676
Senast: mahlmt
·
C
Foder & Strö Vill att mitt 2-åriga nsv sto ska växa till sig inför premieringen i augusti och har 2 alternativ: - gå i liten hage med tillskott av...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: cafu
·
Foder & Strö har en 1 årig arab hingst som är väldigt tunn..man ser revben o "höft"benen..köpte honom ons v.18 o har sen dess gett honom 2 liter...
Svar
10
· Visningar
839
Senast: ch791022
·
M
Foder & Strö Jag har köpt Shy feeder-B flaska ("smakligt B-vitaminkoncentrat för häst") Min fråga är, kan man överdosera detta? Kan det vara farligt...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: fälttävlansnörd
·
I
Foder & Strö Bara nyfiken: Hur mycket foder (ts)/100 kg häst äter era hästar om de själva får välja?
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hur mycket hö (normala värden) per 100kg häst tycker ni är lämpligt?
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Varför är det en sån gammal "tradition" att man ska ge magra eller hästar som behöver gå upp i vikt lucern? Likaså vetekli! En säsong...
2
Svar
35
· Visningar
7 185
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Vad för Soja ska man ge till hästen eller det kanske finns någon säskild hästsoja?
Svar
13
· Visningar
1 628
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö ni som ger av dessa två foder varför ger ni det ? och vilken av dessa av dessa två ger ni ? *endast nyfiken * :rofl: Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö Hur mycket är det man ska ge? Ger idag 2msk och det har fungerat fint trots att det inte har gått de 120 dagarna som ska behövas. Dock...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
14 420
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Vad tror ni om detta mineralfoder til häst? www.basiblock.com basiblock
2
Svar
32
· Visningar
4 795
Senast: Luxi
·
Foder & Strö Bonden kom idag & informerade att han sår på tisdag morgon hos oss, därav måste jag leta upp en lämplig vallblandning. Vill ha en...
Svar
5
· Visningar
4 237
Senast: Glorfindel
·
M
Foder & Strö Har ett vbl på 6år som är väldigt undernärd, man kan lätt räkna alla revben & tydligt se ryggraden samt insjukna bakbens lår. Är...
Svar
15
· Visningar
6 510
Senast: lundborg
·
N
Foder & Strö har jobbat på flera ställen där dom har gett hästarna kli. Dom har fått det för magens skull. men jag har aldrig tänkt på vad det är bra...
2
Svar
24
· Visningar
2 349
Senast: Diestro
·
C
Foder & Strö Jag är rätt nybliven hästägare och har en massa människor runt mig som minnsann vet hur man ska göra (tex min pappa) och min mamma...
2
Svar
22
· Visningar
2 100
Senast: ChristinA
·
K
Foder & Strö när min häst får det vanligaste, steniga miniralerna så vägrar han att äta, men om han får kraffts miniraler i pellets form så kan han...
2
Svar
32
· Visningar
2 145
Senast: kopur
·
V
Foder & Strö sökte här på forumet och fick upp några trådar, fick dock ej de svar jag var ute efter.Har av flera hört att torkade brännäslor skulle...
Svar
2
· Visningar
1 394
Senast: veroa
·
Foder & Strö Hur gör ni innan betet. Får de vänja sig sakta. #Eller släpper ni bara ut på bete. Mina går i grus och back hage med träd bara. Gräset...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 511
Senast: Shimzy
·
Z
Foder & Strö Är det så lämpligt att förvara en öppnad hösilagebal i ett utrymme där en dörr står öppen så att solen lyser in på balen, samt ett...
Svar
5
· Visningar
1 693
Senast: mmmarie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka