Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Några frågor till er som använder greenguard hela dygnet när de går på betet : Hur mycket får de egentligen i sig, är det...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: matjo537
·
L
Foder & Strö Hej ! jag behöver lite hjälp av er alla här! Det är så att min lilla polle sätter inte muskler så som hon borde hon rids varierat med...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: lordsimson
·
S
Foder & Strö Är det någon av er som använder den sorten? Måste erkänna att jag provat att smaka på den själv och tyckte den var besk och äcklig. Den...
Svar
16
· Visningar
2 166
Senast: supergladis
·
Foder & Strö Min inackodering går på en hästmassage utb. o nu har hon "lärt sig" att om en häst är lite slö (tror det var så) så skulle man ge extra...
Svar
12
· Visningar
1 350
Foder & Strö Nu när det har blivit så varmt och sommaren snart är här tycker man ju att hästen ska fälla sin vinterpäls men icke. Vad kan detta bero...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: diabla
·
Y
Foder & Strö Någon som vet vart man skickar och vad det kosta`r??:confused:
Svar
5
· Visningar
730
Senast: mumin
·
P
Foder & Strö har ett litet problem med mina hästar, som ibland blir ganska jobbigt. jag har 2 hästar, dels ett 21-årigt sto som brunstar väldigt mkt...
Svar
3
· Visningar
1 215
Senast: piggis_83
·
F
Foder & Strö Jag blir så förvirrad! Har med hjälp av analys av mitt hösilage försökt reda ut vad jag skall ha för foderstat till min d-ponny, och...
Svar
9
· Visningar
1 151
Senast: supergladis
·
K
Foder & Strö Hejsan! Är det någon som är kunnig när det gäller foder? Jag har gett min häst bla linfrökaka 3dl/dag för dess goda egenskaper och även...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: milly
·
N
Foder & Strö Inför foderstatsberäkning, hur mycket väger ert russ? Hur stort är det? Vilken kroppsbyggnad?
Svar
2
· Visningar
651
Senast: hillevie
·
Foder & Strö jag har köpt en arab hingst på 1 år:rofl: och undrar hur mycket kraft man får ge för att inte överutfodra.. alltså hur många kg per...
Svar
9
· Visningar
871
Senast: linnsan
·
K
Foder & Strö .. elr ja hyggliga problem jag ska ha en sommar häst som heter Okey han är en 18 årig Connemara och vallack han har lite problem med...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Krulidut
·
B
Foder & Strö Skulle i så fall vilja veta vad ni, eller rättare sagt hästen tycker om det? Ser det gott ut? Doft? Stora volymer? Pris? Funderar på...
Svar
6
· Visningar
1 245
Senast: Eastwick
·
V
Foder & Strö När jag rensade bland mina hästsaker hittade jag en tunna med mineralfodret RaceWays. Den blev kvar när jag sålde hästen i oktober. Sen...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Björk
·
E
Foder & Strö Hej! För att fatta mig kort: När släpper ni era hästar på sommarbetet (och var bor ni då)? Har ni några riktlinjer som ni följer och...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: doris
·
N
Foder & Strö Nu har jag provat ALLT känns det som. hästen vägrar äta loppfrö. har blandat i betfor, i vanliga maten, i äppelmos, torrt osv. han vill...
Svar
17
· Visningar
1 733
Senast: Naggur
·
T
Foder & Strö Hur mkt kan man räkna med att hästen får i sig energimässigt utav gräset nu? Han går ute minst 12 timmar och det finns mycket gräs så...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: wrangler
·
F
Foder & Strö Jag ska börja ge min häst krafft groov nu och undrar om jag kanske bör kombinera det med tex krafft müsli ? Häste i fråga går just nu...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: fimichi
·
H
Foder & Strö Kan man byta rakt av fr krafft sport till groov? Har tidigare gett sport + korn, men nu har min häst börjat pilla bort kornet och äter...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Nu när gräset börjar komma fram så vill man ju gärna ut och beta, och så kom jag att tänka på att alla andra år så har hästarna jämnt...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: doris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka