Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö har inte gett mina hästar kraft foder över vintern då jag har ansett att dom inte har behövt det då dom har vilat,haft fri tillgång till...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Hur gör ni nu när det är dags att vänja in på bete och hur lång tid vänjer ni in? Vi har gräsvinterhage, det ser ut som det inte...
Svar
6
· Visningar
1 182
Senast: Yossarian
·
E
Foder & Strö Jag har börjar upptäcka små frön i min hästs havre på senaste tiden. Dom är små, svarta och stenhårda så det kan ju inte vara typ...
Svar
18
· Visningar
1 965
Senast: mårran
·
V
Foder & Strö Hejsan Skulle behöva lite tips, råd och tycke från er sida. Har precis fått hem en häst på prov som jag ev. ska köpa senare. Den...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: Valkyriaa
·
Foder & Strö Ni som fodrar med med krosshavre/krosskorn, anser ni att man behöver blöta det före utfodring?
Svar
9
· Visningar
816
Senast: hästmyran
·
O
Foder & Strö Hur mkt damm i hö kan man acceptera? Bör man skicka det på hygienisk analys för att avgöra det? Finns det några belägg för att...
Svar
11
· Visningar
2 588
Foder & Strö jag germ in kille korn av den anledningen att jag hört att de är bra för hästar som behöver lägga på sig lite, han har gått upp en del...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Shimzy
·
B
Foder & Strö Jag ska arrendera ett nytt bete f o m i sommar, på ca.4 ha.( vi är nyinflyttade på orten) Det är ett naturbete som inte går att...
Svar
13
· Visningar
1 982
Senast: sessna
·
Foder & Strö Jag var och skulle handla nytt foder i måndags och såg till min förvåning att Hippo foder kommit ut med en massa nytt foder. Jag minns...
2
Svar
31
· Visningar
3 770
Senast: Miss Sixty
·
S
Foder & Strö Min mnya pålle är en tunnis och han´ska ut på bete i sommar för att tjocka på sig... vi har väldigt rikligt på bete..... Men de förra...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: BIMM
·
J
Foder & Strö Tjenare alla hästmatare:) Nu är det så här att jag skulle behöva lite tips och råd och hoppas nån där ute har nått/några bra...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Acacio
·
J
Foder & Strö Hejsan! Är det någon som testat denna produkt till sina pållar? Jag skall börja använda det och är otroligt nyfiken på era...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Juvelflickan
·
M
Foder & Strö Vet inte om det redan finns en sådan här tråd, men hitta ingen i alla fall. Vad betalar ni för: 1. Halm (räknat i småbal, inte per...
Svar
7
· Visningar
962
Senast: Zavaana
·
N
Foder & Strö Hej hej Eftersom min häst har hosta så har jag nu en del frågor som jag skulle vilja få tips och råd om... Det är så att det är en...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: aiquen
·
Foder & Strö Jag ger mina hästar ett höslilage som jag köper av en bonde i närheten. Det är inte analyserat och vi kommer heller inte att ta en...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: ludda
·
Foder & Strö Jag har ett ständigt återkommande sommarbekymmer... Hästen behöver pga eksem få i sig sina alger och sin linfröolja varje dag, men det...
Svar
10
· Visningar
853
Senast: Naggur
·
K
Foder & Strö Jag har för mig att jag hört någonstans att hästar inte mår bra av färsk havre. (Nyskördad menar jag då). Har jag drömt det eller är det...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: fia n
·
J
Foder & Strö Min lilla pålle har kommit på ett knep som gör att han kan få bort mineralerna ur maten,allt ligger kvar på botten på morgonen. Han...
2
Svar
21
· Visningar
1 454
Senast: nemesis
·
Foder & Strö Det finns så himla mkt konstiga olika fodersorter nu och väldigt många ink mig själv är väldigt dåliga på vad olika saker är bra för...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: pulkaskurk
·
A
Foder & Strö Min häst som väger 550 kg behöver ju 1.1mg selén. Jag har räknat ut att han får i sig 0.4mg genom foderstaten, alltså saknas det 0.7mg...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka