Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hippos hemsida fungerar inte och jag behöver värdena för Hippo Basic och Hippo Breed. Är det någon som har dom uppskrivna? Kan man ge...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: diabla
·
V
Foder & Strö Studerade min sköthäst idag när han åt hö.. Han tog en tuss hö och la den i vattenhinken, sen stog han och tugga över vattenhinken...
Svar
15
· Visningar
967
Senast: Pia
·
B
Foder & Strö Min häst är väldigt bråkig, han tror att han som han vill och han gör bara som jag vill när han känner för det :p Jag fick ett tips av...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: Krockodil
·
R
Foder & Strö Jag skulle behöva banta min kära pålle, problemet är bara hur! Han är under igångsättning efter att ha stått skadad sen nyår. Han...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Minskar hösilagets näringsvärden när det torkar? och i såfall, hur fort? Alltså, om man packar upp hösilaget i säckar så det hinner...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: Sock
·
B
Foder & Strö Jag fick ett problem i helgen, min häst fick kolik och var i ganska dåligt skick. Vet trodde att det berodde på att jag håller på att...
Svar
16
· Visningar
1 179
Senast: Madick
·
I
Foder & Strö hej! min häst brukar vara torr och stövig i pälsen men har blivit riktigt fin nu när jag gett vetegroddsolja. dock har han långa grova...
Svar
6
· Visningar
1 576
Senast: kryptisk
·
O
Foder & Strö I mitt stall florerar rykten om att Krafft mineraler, tex Miner Blå kan ge foderstrupsförstoppning. Jag är som vanligt skeptisk till...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Ilion2
·
Foder & Strö Jag ska snart flytta till en ridsport anläggning. :) Just för att jag tänkte satsa på min ridning. Har ett fullblod som har svårt...
2
Svar
24
· Visningar
2 034
Senast: doris
·
Foder & Strö min två åring ha tappat rätt så mycket i hull.... han få 1 kg kross havre och 1 kg betfor på morgonen och på kvällen få han 2 kg kross...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Ello_knott
·
Foder & Strö eller är hon bara bebis? Mitt 2-åriga halvblodssto verkar ha ett ganska ljumt intresse för mat. Hon petar i sig ca 5 kg hö och 1 kg...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: Mynta2
·
K
Foder & Strö Om man behöver stödfodra sin häst när han/hon går på bete, vad är det då som hästen behöver mer av? Är det energin? Jag tänker eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Krabban
·
Foder & Strö Tänkte höra om man kan ge hästarna en rundbal ensilage i hagen nu när de börjat gå ute dygnet runt? Själva frågan är egentligen om den...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Husmusen
·
L
Foder & Strö Ger ni mineraler (utöver eventuellt kraftfoder) när ni har hästrna på bete?
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: attempt
·
Foder & Strö Biotin. hur ofta ska man ge det? 1 dag/vecka eller varje dag??? snälla behöver ett svar!!
Svar
17
· Visningar
1 037
Senast: Ellen85
·
F
Foder & Strö Kan man ge solrosfrön till en häst? Kom på att jag har massor hemma o tyckte d va synd att slänga det om d kan användas till hästen;)
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Glimfeather
·
F
Foder & Strö Stämmer det? En människa i mitt stall säger att det är bevisat att hästar blir lugnare av korn pga att de inte kan tillgodogöra sig...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: lundborg
·
N
Foder & Strö om man har en häst som äter så långsamt att man måste stå å vänta på han vid utsläpp och som inte får i sig den mängd den ska ha i hagen...
Svar
12
· Visningar
2 038
Senast: Naggur
·
Foder & Strö Ni som bara utfodrar era hästar med hö (fri tillgång), vad ger ni för mineraler och vitaminer? På vintern syftar jag på nu.
2
Svar
29
· Visningar
1 950
Senast: Alazan
·
Foder & Strö Nu till betessäsongens intåg vill jag börja ge någon form av stabilisator för mage/tarm till hästen, som är extra mottaglig för fång i...
Svar
4
· Visningar
1 718
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vaginal vs kejsarsnitt
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur