Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Kanske jättekorkadade frågor, men måste få lite klarhet i det :o . På freefarms fodertest står det ju längst ner i "resultatrutan"...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö Då jag köpte henne i höstas var hon rätt seg. Hur snäll och lydig som helst, men seg. Ingen vilja likom. Dåligt musklad, ingen...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: trollet123
·
Foder & Strö Jag blir helt förvirrad av att man nu ska analysera sitt grovfoder. I mitt stall har vi fyra hästar, alla hästar har olika hö. (vi...
Svar
12
· Visningar
821
Senast: heidi maria
·
M
Foder & Strö Jag blir inte klok på allt det här. Ja som sagt jag har ju haft problem med foderstat och hösilage med dåligt protein värde och ja allt...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: marti130
·
Foder & Strö Är det någon här som ger sin häst Chevinal Plus? Det innehåller ju ingen kalk, så jag antar att man ska ge det vid sidan om. Hur mycket...
2
Svar
21
· Visningar
1 994
Senast: attempt
·
L
Foder & Strö Hej Ni kunniga på området (me being a dummy ;) )....Om man vill gödsla i beteshagar hur skall man gå till väga? Det gäller c:a 2...
Svar
12
· Visningar
15 822
Senast: mirage
·
A
Foder & Strö Satt idag och studerade foderkammaren i stallet... Då började jag fundera på Müsli, som ganska många i stallet ger sina hästar...
Svar
16
· Visningar
1 160
Senast: PÄMMI
·
L
Foder & Strö Har ett 6årigt sto som vi haft i 2 månader.Hon är 168 o ädel mot d magra hållet.Nu får hon ca 15 kg ensilage,lite betfor med foderjäst...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: moonlightgarden
·
M
Foder & Strö Läste i senaste numret av Hästen att vitlök o andra löksorter är jätte farligt för hästar. (även för andra djur) Det gick ut gifter i...
Svar
16
· Visningar
1 078
Senast: Farao
·
E
Foder & Strö använder ni racing prix (finska foder) om ni gör det vad tycker ni om den ? för och nackdelar
Svar
2
· Visningar
879
Senast: tgd
·
S
Foder & Strö När börjar man prata om skadligt överskott av protein?? Typ vid tex. 100 g överskott eller vad? Någon som vet och kan tänka sig förklara??
Svar
3
· Visningar
804
Senast: snofflan
·
C
Foder & Strö Man vet ju att all förändring i hästens kost ska ske gradvis.. Men hur funkar det då när man köper en häst? om jag tex. vill byta från...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Letar efter E-vitamin till min pålle men det är ju svindyrt. Kollade på E-vit i flytande form (kommer inte ihåg märket nu) 190:- och det...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Pixies
·
S
Foder & Strö Har nu funderat på att ge eggersmann till min nya ponny ,gav det till min förra... Hittade ett foder som heter Struktur Eqichamp...
2
Svar
30
· Visningar
4 693
Senast: CiderGirl
·
Foder & Strö Hon har en uträknad foderstat men har börjat tappa lite hull nu, ägaren varnade för att hon brukar göra det varje vår. Men vad är bäst...
2
Svar
36
· Visningar
2 653
Senast: Chili
·
Y
Foder & Strö Nu talar jag inte om hygien (som självklart ska vara bra) utan om näringsinnehållet. Jag läste en tjugo år gammal bok om foder som...
Svar
12
· Visningar
3 927
Senast: Bubbla
·
V
Foder & Strö Använder du hösilage till din häst? Jag vill bara varna för hösilage som inte håller måttet! Min häst har haft koliksymtom sen oktober...
Svar
19
· Visningar
3 296
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag har sett att man kan köpa sånna där mineralsaltstenar ( lika stora som vanliga, fast lite brunaktiga ) Någon som vet vad dom...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: attempt
·
F
Foder & Strö Grannen frågade om jag ville ha en ensilagebal till mina hästar...... Vågar man???
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: kajsa_kavat
·
Foder & Strö Min häst äter idag betfor och havre.... Har funderat på att byta till musli. Kan man byta utan problem? Vad ska man tänka på? Hur mycket...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Koppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10