Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Svar
47
· Visningar
14 890
Senast: anhe
·
Foder & Strö Jag har en fjorddam på 23 år som är väldigt rund om magen, något som hon alltid (så länge jag har känt henne i alla fall) har varit. Nu...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Zenith
·
Y
Foder & Strö Finns det något annat foder än havre som hästarna kan bli piggare av? B-vitamin vet jag, men andra?
Svar
9
· Visningar
911
Senast: Yenetai
·
Foder & Strö En kompis frågade idag om man kan fodra hästar med hel korn altså inte krossad då... skulle vara intressant att få reda på det....
Svar
5
· Visningar
904
Senast: lilla_edvardsson
·
N
Foder & Strö ts 73,8 MJ 7 (9,5) smb 27,4 (37) K 2,4 (3,2 P 1,3 (1,7) M 0,9 (1,3) (Per kg torrsubstans Små balar 35 kg 100 kr balen! :bow...
Svar
18
· Visningar
1 055
·
T
Foder & Strö Var kan man köpa Hartogs lusern? Finns det någon som använder det? Bra eller dåligt? Jämförde med Kraffts lusern och det är bla...
Svar
4
· Visningar
1 009
·
S
Foder & Strö jag ska snart få föl och när den börjar äta mat själv ska man börja lite smått då åå hur mycket ska man ge dom och vad är lämpligt?
Svar
6
· Visningar
824
Senast: snuttis_linsan
·
A
Foder & Strö Jag har letat överallt i foder forumet men kan inte hitta något om hur mycket smbrp foderjäst innehåller. Någon som vet? Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: mirage
·
Foder & Strö Ni som har hästarna på bete och rider/tränar dem. Hur gör ni med kraftfodret? Fodrar som vanligt? Ger extra efter träning? Inget alls?
Svar
8
· Visningar
738
Senast: malinsky
·
Foder & Strö Ska snart ta över ett 17 årigt fullblod som varit avställt sedan december, ska nu börja sätta igång honom lugnt men som många andra är...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: BJÖRKIS
·
D
Foder & Strö Någon som har provat Dodson&Horrel sixteen plus mix?? Hållar på att gå över till det från hippos foder. Undrar nu om det är någon som...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: Mynta2
·
Y
Foder & Strö Jaha... så var jag här igen. Det är så att min häst är EXTREMT kräsen när det gäller mat, och när man för en gångs skull hittat en...
2
Svar
37
· Visningar
4 890
Senast: minnja
·
F
Foder & Strö Nu undrar jag är det nån som kan tipsa mej om hur vi ska förbättra våra hölador eller lagra höet på ett klokare sätt.:) Vi har ett...
Svar
9
· Visningar
2 706
Senast: minnja
·
W
Foder & Strö Jag ger mitt dräktiga sto Basic E-vitamin med selen. På doseringslistan står det att man kan ge från 6ml till 60ml..... Det är ju en...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: marti130
·
Foder & Strö Hur mycket selen krävs det för att det ska förgifta en häst på 450 kg? Finns någon generell gräns? Och på vilket sätt blir det giftigt?
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Antiqua
·
U
Foder & Strö kan dom bli de? min häst va väldigt tunn förut men inte så stor mage och sen när ja började ge lucern har hon blivit väldigt bukig...
2
Svar
21
· Visningar
2 208
Senast: racerbumbi
·
S
Foder & Strö bara kul o veta på ett ungefär hur mkt mat era hästar på ca 170 cm i mkh äter. Dvs stora hästar. O hur mkt arbete utför dom?
Svar
13
· Visningar
1 146
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hur fort kan fodrets påverkan synas? Jag tycker, att efter 2 veckor med denna foderstaten som jag äntligen har hittat som verkar fungera...
Svar
8
· Visningar
824
Senast: diabla
·
L
Foder & Strö Tips om vilka foder som är bra och inte alltför dyrt att ge sitt kommande avelssto. Höanalysen visade på lite låga proteinvärde så just...
Svar
3
· Visningar
1 347
Senast: Trissa
·
J
Foder & Strö Vet någon VARFÖR man ger det till hästen?
Svar
5
· Visningar
710
Senast: _jossan__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10