Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Håller på med ett arbete i skolan om hö. Skulle nu vilja få lite fakta av er som fodrar med endast hö. 1. Varför fodrar ni med hö...
Svar
6
· Visningar
2 725
Senast: Blue_Jewel
·
M
Foder & Strö :bump: Mitt fullblod har stått läääänge nu pga.olika hältor.Äntligen är han sk.friskförklarad.Nu är det så att hans muskulatur har...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Antiqua
·
I
Foder & Strö Om ni skulle få möjligheten att komponera ett eget fodertillskott, vitaminblandning el dylikt vad skulle ni då vilja ha med för...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Mynta2
·
M
Foder & Strö Hei Hva slags råvarer inneholder mye protein? hvilke har lite protein? :confused:
Svar
4
· Visningar
645
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Linfrö-linfrökaka Hejsan! Vet att det finns trådar ang linfrö men jag gör en ny!:p Vad är det för skillnad på ren linfrö mot...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Tussilago
·
J
Foder & Strö Vad anser ni är bra värden på hö/hösilage? Har i skrivande stund en mkt rund anglovalack och ska i juni skaffa en liten shettis som...
2
Svar
33
· Visningar
4 267
Senast: >emelie<
·
Foder & Strö Jag kontaktade en foderrådgivare häromdagen för att jag behgövde hjälp med vilka mineraler man ska ge på sommaren när man inte vet vad...
Svar
10
· Visningar
1 284
Senast: marti130
·
M
Foder & Strö Har hört att det ska vara bra att ge äppelcidervinäger om hästen har eksem. Är det någon som vet något om det??? Min häst har...
Svar
10
· Visningar
3 474
Senast: attempt
·
M
Foder & Strö Min häst vägrar äta nåt annat än havre till kraftfoder.Köpte ett svindyrt foder idag som de flesta hästar älskar, men nej då inte min...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: marina w
·
Foder & Strö Hej igen. Jag har ett D-ponny-sto på 16 år. Hon äter 7 kg hö om dagen och 1 kg silage i hagen. Vårat hö är inte sådär jättebra, och...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Fenissimo
·
Foder & Strö Hej, Jag har gett B-vitaminolja till min D-ponny-sto nu i 2 veckor, eftersom att hon fäller så otroligt mycket och är lite sur och...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö om det är en tex mycket varm sommar, som minskar tillväxten på näringsrikt gräs/bete över huvud taget? vad för kraft använder ni för att...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: mackan
·
M
Foder & Strö Någon mer som använder det på sin/sina hästar ? Hur tycker ni det har funkat ? Fick nämligen tips om att använda det av ET:n som vi har...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Marika
·
L
Foder & Strö Fick hem ett sexårigt sto igår som stått på lastbilen i 12 timmar. Helt mör förstås. Innan har hon stått en vecka i södra Sverige, innan...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: Hannely
·
Foder & Strö jag undrar om denna foderstaten är dålig på ngt sätt för en 4 åring..med detta menar jag om han inte kan växa ordentligt... morgon...
Svar
11
· Visningar
1 046
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Min häst går nu i en hage där det är mycket sand, med risk för att få sandkolik. Vad jag vet har han aldrig haft det tidigare, men sen...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Ja jag har tyvärr inget val, utan jag måste på någt sätt hålla min valack på bete i sommar. Vilket är med delade känaslor, han älskar å...
Svar
18
· Visningar
3 347
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Skulle vara trevligt om ni ville svara på mina frågor om lusern(pellets) då jag precis börjat fodra min häst med det. Skulle vara...
2
Svar
38
· Visningar
1 978
Foder & Strö Jag misstänker att min häst innan har haft proteinbrist då hon var väldigt bukig när jag köpte henne tidigt i höstas. Sedan i oktober...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Bellina
·
Foder & Strö hur länge hålle ballarna när dom e oöppna ??? :confused:
2
Svar
21
· Visningar
1 377