Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Ska snart släppa ut min häst i gräshagarna och undrar lite hur jag ska räkna in gräset i foderstaten. Är första sommaren jag har henne i...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: No1
·
M
Foder & Strö Hel Havre som har legat i 2 år- Är de gammalt? eller kan man ge de till häst???
Svar
10
· Visningar
5 735
Senast: bonde
·
S
Foder & Strö Hej! Lite nyfiken ger ni något speciellt typ hälsokost el annat tillskott till era spatthästar? Själv ger jag cotaflex vet ej om det...
Svar
1
· Visningar
778
Senast: cajsa
·
Foder & Strö finns det någon här som är kunnig på örter till hästar? Jag har just upptäckt detta ämne och börjat fundera... Har en otroligt tittigt...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: Muppe00
·
E
Foder & Strö Funderar på detta foder till min äldre tant... Har lite frågor... * Hur mycket bör man ge en häst i artonårsåldern, halvkass kondis...
Svar
6
· Visningar
4 968
Senast: Elemmírë
·
Foder & Strö Har en tävlingshäst som jag helt plötsligt blivit tvingad att ställa en månad i box/sjukhage. Men, mitt problem är att hästen fallit ur...
2
Svar
23
· Visningar
1 910
Senast: anhe
·
Foder & Strö Där jag bor nu är det enda kalktillskott jag lyckats få tag på just "Korallkalk" dvs malda koraller. Jag har en gång i tiden fått lära...
Svar
1
· Visningar
901
Senast: Netika
·
Foder & Strö Har flera gånger läst är att många ger sin häst selentillskott, och jag undrar, hur viktigt är det med selen? När jag räknat med...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: marti130
·
E
Foder & Strö Kort fråga: Jag har köpt hö som analyserades i augusti 2005 med jättefina värden, behöver jag analysera om det nu med tanke på...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: Ella123
·
Foder & Strö Går det att jämföra havre med krafft groov tex? Om jag ger min häst 2kg krafft groov 125, hur mkt havre ska jag ge för att det ska...
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Vad är det bra för och när ska man ge det?
2 3
Svar
45
· Visningar
3 960
Senast: godishanna
·
P
Foder & Strö Har en 4-årig val (halvblod) som under sin uppväxtperiod fått krafft groov (den nya, 125 eller vad den heter). jag har haft hon nu en...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: Wildty
·
Foder & Strö Nu är jag förvirrad. Jag har ingen aning vilken av dem jag ska köpa. Innehåller allt det hästen behöver i dessa burkar? Den gröna är...
2
Svar
22
· Visningar
4 622
Senast: AnnikaH
·
M
Foder & Strö Ger min häst - utöver Krafft G - Krafft Miner grön. Problemet är att hon inte vill äta mineralerna. I början gjorde hon det några dagar...
Svar
8
· Visningar
809
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Har fått en analys uppläst lite snabbt per telefon. Torrsubstans 60% Energi 8,8 Mj Kg/torrsubstans Smb råprotein 57 Kg/torrsubstans...
Svar
3
· Visningar
1 193
·
Foder & Strö har en normal arab väger kanske 350 -400 kilo, har lite dålig uppfattning om vad hon väger, men hon är ca 152 hög ganska grov och lagom...
Svar
4
· Visningar
658
Senast: mag
·
Foder & Strö Ger ni hästar vitaminer och mineraler på sommaren? Vad för sådana i sånna fall och varför? :smirk:
Svar
12
· Visningar
888
·
Foder & Strö Jga måste erkänna en sak (pinsamt efter som jag haft häst ganska länge.. ), och det är att jag har noll koll på det här med...
Svar
14
· Visningar
900
·
E
Foder & Strö Vad menas med att foder har gelaterat selen?? Är det gelatin då? Man vill ju inte animaliska produkter...
Svar
11
· Visningar
1 106
Senast: Elemmírë
·
A
Foder & Strö Miner Grön ska ju tydligen vara mineraler som är bra att äta för hästarna när de går på bete, så jag hade tänkt att köpa de och ge de...
Svar
17
· Visningar
1 032
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10