Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Har lite funderingar vad det käller det färdigpelleterade fodret krafft grund! Gick över från den här sortens foder för ett par år sedan...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Bubbla
·
V
Foder & Strö Hästarna i stallet där vi står uppstallade får inget morgonhö. Endast kraftfoder och sedan hö på eftermiddagen och kvällen när de kommer...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 236
Senast: Gisburne
·
N
Foder & Strö Hur mycket hösilage får jag räkna med att ge till dels två halvblod (normala, tränas, tävlas) och en hag D-ponny 20år gammal?:confused...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: pantern
·
Foder & Strö Har precis börjat ge min host häst Carageen alger... Men han visar med stor tydlighet att det inte är något han vill ha i krubban. Han...
2
Svar
20
· Visningar
1 564
Senast: rocki
·
F
Foder & Strö Min stackars häst vägrar att lägga på sig... jag köpte henne den 22 januari och då var hon ganska tunn (läs mager)... trots att det står...
Svar
19
· Visningar
1 370
Senast: sussa holm
·
Foder & Strö varför ger man det till hästar? Vad är det bra för?
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Jossie
·
F
Foder & Strö Jag har häst på lösdrift och i vinter har vårat hösilage varit ganska kraftigt (dom har fri tillgång) Så nu är många av hästarna ganska...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: arabia
·
Foder & Strö jag har precis köpt ett ton hö som min häst bara plockar lite i och inte äter! :crazy: Åh! Jag kan ju knappast slänga allt och köpa...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Bubbla
·
R
Foder & Strö Hej dt skulle va kul om någn/nårra skrev nårra växter som e giftiga och farliga. Har hört att smörblommor inte e så bra, stämmer detf...
Svar
7
· Visningar
1 033
Senast: Ilion2
·
Foder & Strö Hur fungerar det när ni köper hö? Leverantören anger en ca balvikt. Brukar det stämma eller brukar balarna väga mindre? Min erfarenhet...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: marti130
·
Foder & Strö Ni som har uträknade foderstater under vinter/vår/höst. Hur gör ni med kraft foder delen under betes perioden, för hästar som går ute...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: jennis
·
Foder & Strö Hej! Tänkte ge min häst något för hans glanslösa och mkt fula päls, vilket jag tror kan bero på någon obalans i magen.... Vet. rek...
2
Svar
26
· Visningar
3 754
Senast: seifur1
·
M
Foder & Strö Hur mycket ska stona äta efter fölning?? Har ett kallblodssto som nyss fått föl. Ska jag öka på maten? Hon har lätt att bli "fet"...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: marti130
·
H
Foder & Strö En häst som står i stallet, som är relativt nyköpt av en lite yngre tjej och hennes mamma fick helt plötsligt svullna och varma ben både...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Jenni73
·
M
Foder & Strö Hej jag undrar om ni har någon/några tips om vad man kan ge för mat till en häst som är lite mager. Någon som har nåt bra tips??
Svar
3
· Visningar
764
Senast: FT_ryttare
·
L
Foder & Strö Hur stor är risk för fång för en arab? Han har ju tappat så mkt hull så jag måste få upp honom nu på en gång. Sett det mest sista två...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: lundborg
·
G
Foder & Strö Skulle ni ge extra protein till ett dräktigt ponnysto av kallblodstyp, c-ponny som är dräktig på dag 280? Hon får bra(?) (oanalyserat)...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Shettisar
·
T
Foder & Strö Vad är det för träslag som man kan hänga in i boxen till pållarna???
Svar
5
· Visningar
920
Senast: cristobal
·
E
Foder & Strö Hej, min pålle har proteinbrist och jag är ganska desperat att hjälpa henne att bli av men det. En person åkte iväg och köpte Lucern åt...
Svar
4
· Visningar
708
Senast: Ewe89
·
J
Foder & Strö Hej. Jag skaffade häst för 8 veckor sedan :D Hennes foderstat ser ut så här: Morgon: 1/2 kg betfor 1/2 kg kli 2 dl kornkross 1...
Svar
18
· Visningar
1 816
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10