Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hon har bytt stall och har inte kommit in i flocken än så hon är lite orolig, men hon äter ju men höet går dåligt ner, allt kraftfoder...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Sonic76
·
P
Foder & Strö Funderar på att köpa en stor dunk B-vitamin till hästarna (krafft 5 liter) istället för att hålla på å göra som jag gör nu, dvs köper 1...
Svar
10
· Visningar
1 444
Senast: piggis_83
·
T
Foder & Strö Hur mycket energi (MJ) innehåller havre? Jag förstår att det kan skilja mycket, men på ett ungefär. Kraffts havre vet jag innehåller...
Svar
3
· Visningar
1 928
S
Foder & Strö Vet inte om det är nån som har några goda råd att ge. Känns som att jag har provat allt och ingenting hjälper. Hästen i fråga har...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 656
Senast: AnnikaH
·
G
Foder & Strö Någon som fodrar sin/sina häst/hästar med musli?:)
2
Svar
38
· Visningar
3 075
Senast: gullebarn
·
Foder & Strö Mina hästar har fri tillgång på ensilage/hösilage med en ts av 54% och kvot på 7,3. 4,9MJ och 36g smpr/kg foder. Men de två...
2
Svar
31
· Visningar
2 142
Senast: Inte_Ung
·
M
Foder & Strö Är en häst i stallet som måste äta foderjäst varje dag för att inte få korsförlamning. När hon äter det är allt lugnt, men när hon inte...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Nu när vitaminer etc. börjar sjunka i fjolårs-hö:et, vilka vitaminer bör man komplettera med? (Obs: har ingen analys, utan undrar...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: mirage
·
S
  • Låst
Foder & Strö Hei hei! Fikk meg islandshest i juni, men det er ingen andre islandshester i stallen, og dette er litt problematisk av og til. Mistenker...
Svar
6
· Visningar
2 091
Senast: Boj
·
D
Foder & Strö Vet ni vad det finns för olika ätbara växter man kan ge till hästar? Och vad dom har för effekt? Vilka är lättast att få tag på, och...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Dresair
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om alla smarta buke-människor skulle kunna ge mig ett råd. Jag vill att min häst ska känna sig mätt efter varje måltid...
2
Svar
23
· Visningar
3 721
Senast: Sentenced
·
Foder & Strö kan man, utan analys på höet, veta om hästen har proteinbrist?
Svar
5
· Visningar
1 046
Senast: sissu
·
Å
Foder & Strö Har haft d-ponnyn sen i somras. När han kom var han jättetunn och omusklad. Nu är det bättre men han är fortfarande tunn & har inte mkt...
2
Svar
22
· Visningar
1 740
Senast: åsnan
·
Foder & Strö Min arabpojke har en tendens att falla ur och tappa hull varje vår när han börjar fälla vinterpälsen. Tycker att det är skumt eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 871
Senast: Sock
·
U
Foder & Strö min häst har massor av energi för tillfället..antar att de e våren och att hon fått massa muskler o bättre kondition..men iallafall så...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: sanni
·
C
Foder & Strö Hur mycket tycker ni att jag ska ge min häst han är en c-ponny på 134 är 20 år har inga stora planer på att tävla nu så får han får 6...
Svar
7
· Visningar
785
Senast: Charlie-Boy
·
Foder & Strö Min killes travare går inte upp i vikt! Han får nu: Hö: fritt Havre: 3 kg Krafft grund: 3 kg Betfor: 1 liter (ouppblött) Lusern: 1...
Svar
10
· Visningar
1 174
Senast: Madick
·
J
Foder & Strö Kan jag ge 2 kg spannmål, 0,5 kg soja samt 3 dl olja i samma mål utan att det blir för mycket fett som han inte kan ta upp? Kankse...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Tittade in på en hemsida som hade hösilage till salu med antingen 65% TS eller 55% TS. Det stod att man kan välja om man vill ha TS som...
2
Svar
23
· Visningar
1 376
Senast: elle12
·
Foder & Strö Hur mycket är 0,1kg betfor ( torr) ?
Svar
2
· Visningar
561
Senast: ankic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10