Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Är inte så kunnig på detta området. Men jag vill ha för mig att under de sista månaderna i dräktigheten ska de har mer mat än vanligt...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Jag vet att det finns en maxgiva för hur mkt stärkelse hästen kan äta per 100 kg kroppsvikt och mål, men minns inte vad. Jag har för...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: Egonson
·
A
Foder & Strö Mitt hö håller på att ta slut och det finns tyvärr heller inte mer att få tag i hos bonden där jag brukar köpa. Det finns hö (mycket...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: marti130
·
W
Foder & Strö Ni foderkunniga kan ni säga om jag har en helt galen foderstat som inte ens det sämsta höt/höenselaget skulle täcka...... Jag fodrar...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: marti130
·
L
Foder & Strö det finns ju olika luzernsorter, så ni som kan det här om luzer frågar jag= är alla luzernfoder havrefritt? vad är skillnad på luzern...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 369
Senast: MatildaVivvi
·
Foder & Strö Ni som bara har 1 eller 2 hästar men som ger fri tillgång på grovfoder, vad utfodrar ni med då och hur mycket kostar det er på en månad...
Svar
9
· Visningar
1 293
G
Foder & Strö Finns det någon som fodrat med Krafft Protein till häst som normalt inte tål soya? (blir lös i magen) Är Krafft Protein snällare mot...
Svar
18
· Visningar
1 230
Senast: Muppe00
·
F
Foder & Strö I privatstellet på ridskolan har några av hästarna drabbats av korsförlaming, vad beror det på? Hästarna som drabbats har alla olika hö...
2
Svar
31
· Visningar
2 280
Senast: Sonic76
·
C
Foder & Strö Läste i foderboken igår ang dräktighetstillägg. Kan det vara så enkelt att bara byta ut 6 g SRP/Mj mot 14 g SRP/Mj i dräktighetsmånad...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: cinnas
·
Foder & Strö Har spånat ett tag runt brister och innehåll i foder... Lill-tjejen går på "ordentlig" foderstat, i dagsläget hösilage, hö, lucern...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: Mustang
·
G
Foder & Strö Jag har en 4 årig nordis vallack som håller på å rids in. Han har fri tillgång på grovfoder å ett kalasensilage (aldeles för bra...
Svar
12
· Visningar
871
·
K
Foder & Strö Är det någon som vet var man kan vända sig om man skulle vilja få foderstaten uppkollad och vad skulle det kunna kosta?:bump: Jag...
Svar
18
· Visningar
1 026
·
Foder & Strö Vaför i pelletsform? Det ser ju ändå likadant ut när det är uppblött. Vilka är fördelar och nackdelar med vanligt betfor och det i...
2
Svar
27
· Visningar
1 904
Senast: CiderGirl
·
Foder & Strö Mitt gamla, underbara hö har tagit slut och måste nu köpa av en annan då det inte går att få tag på mer av det gamla. Det innehåller...
Svar
8
· Visningar
2 492
Senast: Dorro
·
Foder & Strö Jag ger mina hästar loppfrö i förebyggande syfte. Har ganska sandig jord och dom gräver ju upp hagarna nu som värsta mullvadar nu i jakt...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Lill76
·
Foder & Strö Hejsan! Är det någon som vet vad krafft havre kostar?? :bow:
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Tindra03
·
E
Foder & Strö Hej, jag har inget analyserat hö, vet bara att bonden sa att det var dåligt (jag vet att det är dåligt men det är inte jag som...
Svar
18
· Visningar
6 556
Senast: Zena
·
Foder & Strö Jag har gett mina hästar vitlök i alla år, mest på somrarna då fästingar, knott, mygg, blinningar och andra insekter är som värst. Det...
Svar
4
· Visningar
610
Senast: hillevie
·
E
Foder & Strö Försöker räkna ut hästens foderstat och gick in på hippocampus och vad jag än använder för foder och även om jag bara har grovfodret så...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: Madick
·
Y
Foder & Strö Jag undrar lite om kvoten mellan protein-energi. Jag vet att den ska vara runt 6 (5-6). Men varför egentligen? Om jag ger ett jättestort...
2
Svar
21
· Visningar
6 023
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX