Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det någon jablon för det. Att en vuxen häst "ska" dricka si eller så mycket på en dag? /Timsetim
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: gullebarn
·
Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 610
Senast: Alazan
·
S
Foder & Strö Är det giftigt för hästar att få i sig solrosfrön ? Om det finns solrosfrön i havren ( inte mkt), blandat.. Gör detta jättestor skada i...
Svar
5
· Visningar
2 212
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Jo om man ska räkna ut en hästs MJ och går efter formeln 0.5 gånger hästens vikt upphöjt 0.75, blir ju ett 600 kg kallblods...
Svar
5
· Visningar
835
Senast: Mitten
·
Foder & Strö Jag har en bekant som har en hyfsat stor kallblodstravare på fem år, problemet är att han ser ut som en dåligt fodrad tvååring i...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: Kicki_J
·
Foder & Strö Om man tar silage och hö på samma vall vid samma slåtter, kan man på något sätt använda samma analys? Blir silagets värden helt olika...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: lilith
·
Foder & Strö HUr skulle ni gjort? Situationen är följande: Snart tvåårigt varmblodstravarsto som inte ska gå på banan utan bli ridhäst direkt...
2
Svar
34
· Visningar
1 767
Senast: Mysaan
·
G
Foder & Strö Någon som vet något företag vars hö och sågspån säljs i Norbotten? har nämligen tänkt köpa häst snart, så det är bra veta om några...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Sparf
·
H
Foder & Strö Vi har efter bråk med vår förra höleverantör så blev vi tvugna att köpa vårt hösilage från ett annat ställe. Vilket såklart innebär ny...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: hailittoh
·
K
Foder & Strö Har en häst som saknar framåtbjudning. Ok kondition men har ingen "lust" att jobba. Hullet är fint. Idag får hästen müsli, ett...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Magnum
·
T
Foder & Strö Har hört att magnesium kan fungera på heta hästar. Tycker det där pulvret ser så tråkigt ut,det finns inget annat man kan ge till...
Svar
7
· Visningar
1 938
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Skulle åka och köpa min vanliga säck med Lucern hack häromdagen- naturligtvis var det slut:cry: . Tittade lite på säckarna med...
Svar
14
· Visningar
1 095
Senast: Sock
·
Foder & Strö vad kan man ge en häst som behöver mycket mat men som är jätte het? just nu får hon korn,lusern,betfor, Nya groov finns det nått jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 651
L
Foder & Strö vad ger ni era hästar för kraftfoder? räcker det att ge havre + betfor och mineraler?
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Kung Bob
·
Foder & Strö Förr gick kusen på 54 Mj men har nu lagt upp han på 60 tänkte att han kanske kunde bli lite piggare då :angel: De e en D-ponny...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Wildty
·
J
Foder & Strö När anses en häst vara äldre? Tänker på vissa fodertillskott som rekommenderas till äldre hästar. mvh Joocuy
Svar
8
· Visningar
1 806
Senast: suisyola
·
T
Foder & Strö Vilka fördelar (och nackdelar) har egentligen betfor? Har hört massa saker, men man vet ju inte vad som stämmer och inte. Betfor har...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: alice
·
F
Foder & Strö har flyttat våran lilla fjording. i den boxen hon fick i det nya stallet hade ingen salt sten. så hon stog utan lördag och söndag. men...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Barbiegirl
·
I
Foder & Strö Min häst är av den tunnare typen och har innan varit väldigt het. Nu var vi på träningstävling och han rörde sig knappt framåt...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: Lopphög
·
C
Foder & Strö Osäker på om jag ska lägga denna fråga under Hästvård eller Foder, men börjar här. Har mina hästar på lösdrift i en mindre vinterhage...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: Lopphög
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024