Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Lägger tråden här då det handlar om foder till ISLANDSHÄST! Så jag hoppas det blir rätt ändå...:) Jag har fått hjälp med...
Svar
16
· Visningar
1 251
Senast: Boj
·
C
Foder & Strö Någon som har ngt bra förslag på vad jag kan ge min D-ponny om jag vill få henne lite piggare? Just nu går hon på Krafft Sport. Har...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: CarolineB
·
Foder & Strö Vi tar eget hö som nu börjar ta slut. Det har lite lågt proteininnehåll som jag tycker är bra då jag har ponnyer. Nu måste vi köpa...
Svar
5
· Visningar
10 571
Senast: Fredag
·
Foder & Strö Kan man räkna foderstat med förra sommarens värden på höet? Eller kan det vara heeelt fel? Det hö vi tog själva skiljde det ett gram...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: _Runaway_
·
S
Foder & Strö Vad betalar ni för ert hö /hösilage per kg ?? Jag betalar 1-1,20 kr/kg.(torrt hö) är detta billigt eller dyrt ??
2
Svar
27
· Visningar
2 019
Senast: squarepants
·
N
Foder & Strö Just nu har jag hö men tycker att det är ett väldans jobb:angel: Grannen fick fint hö som vi tog hem så mycke som det fick plats och...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: Novalee
·
Foder & Strö just nu äter min häst foderjäst, men typ i nästa månad hade jag tänkt sluta med foderjäst och börja med enzion.. men en ja känner tycker...
Svar
6
· Visningar
1 475
Senast: Fille
·
L
Foder & Strö Har fått väldigt bra hjälp med foderstater till mina hästar här på buke :bow: :bow: Men nu är det dags att jag lär mig själv..så hur...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: BIMM
·
Foder & Strö Min ca/p kvot ligger runt 1,6. Både kalcium och fosfor behovet är täckt. Hästen får bara hö och 25 gram Hippo plus. Hästen är 14 år och...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Tora
·
Foder & Strö Vad annser ni att en häst blir piggast av att bara gå på hö och Korn kross eller bara betfor och hö?? //TheHunted1
Svar
3
· Visningar
774
Senast: ladymiranda
·
Foder & Strö Vad ger du för fodertillskott till din häst!? Och varför ger du det?!
2
Svar
23
· Visningar
2 159
Senast: Arwyn
·
Foder & Strö Hmm..börjar planer inför nästa vinter nu och har planer på fri tillgång på halm och ge näringsrikt hö ca två gånger per dag. Är det...
Svar
10
· Visningar
892
Senast: marti130
·
U
Foder & Strö Undrar vad magnesium påverkar hos hästen, Kollat runt lite på inläggen, och det verkar som många ger det till pigga/heta hästar för...
Svar
9
· Visningar
8 033
Senast: marti130
·
L
Foder & Strö Förslag på kraftfoder! Jag skall nu sätta igång min kille och behöver nu ett bra förslag på foder,innan han kom till mig fick han två...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: BIMM
·
Foder & Strö Hejsan! Bara undrar vad ni har för värden på Mj och Smbrp till era hästar som tävlar och är högpresterande? Vad kan vara lagom och...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Vad skulle ni ge till en Islänning som är triangelmärkt och arbetas lätt ca 1 tim om dan 5 dagar i veckan? Just nu får han: ½...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: svea
·
Foder & Strö Jag har fått 35 balar hösilage och börjat använda dem. Några balar har det varit mögel i och då kasserar jag dem med en gång. Detta...
Svar
12
· Visningar
1 951
Senast: Alexandra_W
·
A
Foder & Strö Hej, jag har själv en varmblodsliknande ponnytravare (Russ)och jag undrar vad ni andra tävlings-häst-ägare ger era tävlande hästar och...
Svar
4
· Visningar
777
Senast: TheHunted
·
M
Foder & Strö Någon som ger sin häst detta? Står att hästen inte behöver något mer vitamin/mineral tillskott, stämmer det? :confused: Och sedan...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Manji
·
P
Foder & Strö Behöver hjälp med vad man kan ge hästen för tillskott så man hjälper den att bygga muskler. Måste få upp muskelmassan på hästens rygg...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka