Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Någon här som har ngt tips om hur man får hästen att äta sin medicin? Hon får pulver i fodret, men var inte alls så villig att äta upp...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: pinky
·
Foder & Strö Skulle vara kul att veta. Mitt sto som ska föla omkring 6 juni får så här mycket: 0.4kg havre, 0.3kg betfor, 0.5kg Dodson & horrells...
Svar
15
· Visningar
4 265
Senast: sessna
·
Foder & Strö Jag har fått en sånndär säck med pelleterade mineral från krafft av en bekant som slutat ge sin häst mineraler. Saken är den att jag har...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: piggis_83
·
S
Foder & Strö Är nyfiken på soja och skulle vilja veta lite fördelar och nackdelar med detta. Har aldrig fodrat med detta tidigare och vill veta typ...
Svar
4
· Visningar
752
Foder & Strö Behöver den blöt läggas eller kan man ge den torr?
Svar
11
· Visningar
916
Senast: LadySara
·
Foder & Strö hur i hela friden skall man kunan räkan på en foderstat nu under betet? min första sommar med egen häst.. finns de några ca värden att...
Svar
14
· Visningar
1 915
Senast: Shimzy
·
F
Foder & Strö Vad har ni gett era unghästar/ponnyer för mat när ni började arbeta med dem? Motivera gärna era svar! :)
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Blomman
·
Foder & Strö Vad ger ni för foder och mängd till era kallblodstravare? Många kallblodstravare är ju lite heta och det vill man kanske inte...
Svar
3
· Visningar
2 209
Senast: Ainon
·
Foder & Strö Min häst har blivit lite halt och går bara i hagen just nu. Hovslagaren påstår att en häst som min (fbl med humör) inte ska äta något...
Svar
9
· Visningar
820
E
  • Låst
Foder & Strö Kom ni ihåg min väldigt tunna skimmel och mina envisa mamma. Med hjälp av er här inne på foderforumet så blev det soja till slut. Hon...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 185
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Vad ska man stäva efter om man vill ha så mycket protein i höet och kanske lite mindre energi ur synpunkten "slå". Vad rörigt det...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Blixtra
·
Foder & Strö I höst när min häst kommer tillbaka från betet (står på bete samt att dom stödfodras med hö just nu) och blir installad igen får hon...
Svar
2
· Visningar
817
Foder & Strö ha funderat lite på om det e sant det med kross korn att hästar med dåligt hull ska ha det och gå lättare upp i vikt då!!!! min föra...
Svar
7
· Visningar
995
Senast: zazza girl
·
M
Foder & Strö Mitt gamla sto går i en gräshage lte grann på dagarna just nu för att vänja sig lite inför betet. Denna hage är smockad med maskrosor...
Svar
11
· Visningar
6 736
Senast: Immer
·
G
Foder & Strö På rekomendationer från min hovslagare började jag ge min häst kisel för flera år sedan. Hans hovar blev bättre och jag har fortsatt...
Svar
1
· Visningar
776
M
Foder & Strö Hästen min är lös i magen till och från. Är lite så just nu. Och jag har grunnat över om det är lusernet. För då jag tar bort det så...
Svar
6
· Visningar
777
Senast: Marika
·
S
Foder & Strö I mitt stall står en häst som får ca 4,5-5 kg hösilage/dygn :eek: :( . Orsak: hästen blir för tjock av hö och gräs. Får utöver detta ca...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Tänkte gå över från Krafft Rehab till något av Hippos foder. Vilket foder passar bäst då? Behöver jag komplettera med något då hon får...
2
Svar
26
· Visningar
1 991
Senast: goldfish
·
L
Foder & Strö Tänkte börja blötlägga Krafft Groov,hur länge o hur mycke vatten ska man ta?
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 936
Senast: Lill
·
Foder & Strö Mina har gått ute i 10 dagar och jisses vad dom lagt på sig, unghästarna skjuter i höjden och dom andra är helt uppblåsta. (jag vande in...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Smörja skrittmaskin