Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur gör ni med 1 och 3 åringar när de går på betet. Får de extra kraft foder. Min lille 1 åring Har tappat i hull. Han vä'xer så det...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Rotterö
·
M
Foder & Strö Min pålle har visat sig vara mkt känslig mot alla det sorters kraftfoder (t.ex Kr*ffts rehab) o även "vanligt" lusern foder fr t.ex...
2
Svar
36
· Visningar
2 823
Senast: 95johsv
·
P
Foder & Strö Tror att min häst har lite vätskebrist, skinnet på halsen har inte riktigt samma spänst i nypa-i-skinnet-i-halsen-testet som det brukar...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Pixies
·
M
Foder & Strö Ja det var just det som var frågan;)
Svar
1
· Visningar
880
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Ponnyn är Överviktig inte bara rund om magen utom har har valkar på ryggen och nacken ska vi inte tala om . Vad ska man ge en sådan...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har köpt en 30kg säck soja, de hade inte mindre förpackningar :crazy: Eftersom hästen endast ska få 100g/dag så lär det räcka läänge...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Har hört att man kan ge vissa tillskott för ökad och mer tydlig brunst. Stämmer det? Vad kan man ge? Fungerar det verkligen?
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Bellini
·
L
Foder & Strö Hej..! Har en liten fråga.. Har upptäckt att min kompis häst vid ett flertal tillfällen, stannar vid leriga platser o käkar leran när...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Det är s att jag nu denna helgen får hem min nya foder häst som inte är musklad å i gång nu och frågan är vad jags ka ge honom för...
Svar
14
· Visningar
2 359
Senast: Tumlarunt
·
Foder & Strö Spekulerar över när man kan ta sin analys på hösilage. Det är ju lite knepigt att få ett representativt prov eftersom man inte bör öppna...
Svar
7
· Visningar
1 380
Foder & Strö Jag har köpt E-vitamin med selen på Gra*****en av märket Basic. Om man kollar på måttet så står det 25 ml och doseringen för en häst...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hej alla goa glada bukevänner! :) Jag har haft STORA problem men en utav mina hästar. Jag köpte han ifrån Tyskland vintern -05. Då såg...
Svar
18
· Visningar
1 356
Senast: rostad
·
Foder & Strö Nu kommer jag och frågar om en hull fråga igen. Jag har blivit helt besatt av hull, tittar jämt på hullet på alla hästar jag ser...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 367
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö Min lilla knubbe är för tjock. Han får ca 2½kg hö om dagen. 1dl musli morgon och kväll. 1dl betfor morgon och kväll. och står på...
2
Svar
31
· Visningar
3 302
Senast: Lancet
·
J
Foder & Strö hur gör ni när hästarna går på gräs dygnet runt, ger ni kraftfoder ändå om hästen rids ca 4 gånger i veckan?
2
Svar
21
· Visningar
1 770
Senast: Hot Shot
·
J
Foder & Strö är det någon som vet om det finns några negativa saker med att ge sin häst äpplecider vinäger? blev tipsad om det på en kurs, att det...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Maxmax
·
P
Foder & Strö Hejsan! jag har sett att det fins en annan tråd här om just detta men jag vill fråga lite andra frågor med så jag gör en egen tråd...
Svar
8
· Visningar
834
Foder & Strö Är lite nyfiken på vad ni skulle lägga denna häst på för Mj och kvot. Halvblodsvalack f. 2002 Beräknad färdigvikt 650kg Är just nu...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: godishanna
·
N
Foder & Strö Snart e de dax att släppa pålle på bete. Men hur ska jag gör med mineraler och hopoff? Jag har bestämt mig att använda hopoff...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: Naggur
·
Foder & Strö vars ska jag skicka mitt hö på analys? är det till jordbruksverket eller har min skalle svikit mej totalt?
Svar
3
· Visningar
654
Senast: Iso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka