Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om man bor i mellansverige och har ganska bra bete? anledningen att jag frågar är att vi har topp silage värdemässigt som vi fodrat...
2
Svar
27
· Visningar
4 611
Senast: Coffeaclub
·
X
Foder & Strö Kan någon rekommendera ett bra grovfoder till ponnyer. Jag har ledsnat på dåligt hö, och ponnyerna har blivit lite känsliga för damm...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: XxXxX
·
L
Foder & Strö Någon som vet hur länge krafft protein håller sig fräscht? Jag har en halv säck kvar som jag förvarar torrt, i en fodertunna. Inköpt i...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: lill_flesky
·
L
Foder & Strö Ska om några veckor släppa mina hästar på bete.. Har en unghäst, newforest på 1 år och jag undrar om jag ska ge henne något kraftfoder...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: monell
·
Foder & Strö Finns det selen i något foder naturligt, tex i alger e likn.?
2
Svar
25
· Visningar
1 872
Senast: cristobal
·
E
Foder & Strö Jag vill prova ge min gamla kuse något för leder och sådant, det knäpper lite här och var och hon blir lite stel och knackig av att...
Svar
10
· Visningar
1 419
Senast: bigganl
·
S
Foder & Strö Jag har precis hittat ett ställe som tar 550:- för Glucovett (900g) + 130:- i frakt, d v s 680:- allt som allt. Är det ngn som vet om...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: somi
·
Foder & Strö Ok nu då. Vi gick igenom det här grundligt på en teorilektion för 100 år sedan, men självklart minns jag ingenting. Och jag har försökt...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Mina hästar har jag sett slicka på grusvägen. Vad kan detta bero på kan de ha nån brist av nåt?
Svar
10
· Visningar
1 001
M
Foder & Strö Detta får min häst som tillskott.Har hört att det inte är bra att blanda detta med salt, så det gör jag inte får tillskottet varannan...
Svar
4
· Visningar
857
Foder & Strö Kanske är en dum fråga det här. Är det någon skillnad på att ge ett kilo kraftfoder en gång per dag eller uppdelat på två gånger? Annat...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: _Runaway_
·
K
Foder & Strö Jag har precis köpt ett halvblod på 15 år som har fått glukosamin (Cortaflex) under några år. Trots detta fick han en...
Svar
2
· Visningar
1 025
Senast: mirage
·
Foder & Strö Mitt fölsto ger jag iofs kraftfoder och kan fylla påp mineraler där, men jag undrar om det finns tips på mineraler man kan ha på betet...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Welsh
·
Foder & Strö jag har ett fyraårigt arabsto som har väldigt tunn och kantig rygg och bakdel. har försökt i över två år nu med diverse olika...
2
Svar
24
· Visningar
2 734
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur länge ska man minst och max ha kraftfodret blötlagt? I hinken har jag krossad korn, lucernpellets, sojamjöl, mineraler blå. Är...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: Ainon
·
S
Foder & Strö så är det snart dax att köpa in hö för hösten vintern, då jag stått i inackorderingsstall förr och haft fri tillgång till hö undrar...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: Alexandra_W
·
E
Foder & Strö Har en treåring som nu skall gå på bete fram till sista veckan i Juni, hon är en rätt smal häst, inte för smal och absolut inte tjock...
Svar
13
· Visningar
976
Senast: Emelie3
·
E
Foder & Strö Har ett arabsto på 3 år. Tunnare modellen. Vad är lämpligt att ge till henne som växer? Inte Krafft!! eller pelletrerat (kan orsaka...
2
Svar
26
· Visningar
2 139
Senast: kavat_lover_
·
Foder & Strö Hade en liten disskution i stallet i dag. Min mamma hade gett mina hästar hö i hagen och då jag skulle ge kraft så upptäckte jag att det...
2
Svar
34
· Visningar
2 551
Senast: Tussilago
·
Foder & Strö vad får eran häst per dag? i både kraftfoder(vad för kraft?) och strå(vad för stråfoder?) och ev. andra saker:) och vilken mängd...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 620
Senast: eriica-o21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX