Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Nån som vet när på dagen betet är mest näringsrikt? Eller är det samma dygnet runt? Jag har nämligen hört lite olika bud. Är det det...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: experten
·
L
Foder & Strö Hejsan Funderar på kraffts musli, den är ju havre fri. Det står att den ska kombineras med havre och mineraler. Mineraler har jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 705
Senast: Iccic
·
J
Foder & Strö JAg ger mina hästar ganska mycket proteintillskott pga väldigt dåliga proteinvärden i hösilaget. JAg ger både soja (full giva) och kraft...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: milly
·
J
Foder & Strö Halloj, Jag snackade nyss med en kompis som är hobbybonde samt har haft en del hästar. han sa att färdigfoder och sådant ofta består...
Svar
14
· Visningar
1 564
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Dodson & Horrells foder Sixteen Plus? De säger att de ska vara bra för pållar som har svårt att lägga...
Svar
7
· Visningar
1 847
Senast: Doneloge
·
Foder & Strö Jag har en häst som jag rider hoppning och fälttävlan på. På hösten är han energisk och framåt i sig själv på på våren och sommaren är...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: Fendi
·
H
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av det engelska fodret?
Svar
3
· Visningar
770
Senast: tio-i-tre
·
Foder & Strö Har planer på att köpa ett föl. Troligen har stoet inte fått mer än hö och ev kornkross under sin dräktighet. Min fråga är nu om fölet...
Svar
11
· Visningar
1 265
Senast: Madick
·
C
Foder & Strö Skall man ge hästar extra salt i fodret? saltstenen finns ju men det är inte alla hästar som slickar på den, om de har saltbrist och...
2
Svar
23
· Visningar
1 778
Senast: Narcissa
·
Foder & Strö Först tänkte jag fråga var, hur och när man kan lämna in hö för analys och vad kostar det? Sen undrar jag hur jag räknar åtgång med...
Svar
13
· Visningar
968
Foder & Strö Jag ska ev köpa en 1-årig hingst och funderar över detta med proteinintag mm. Han kommer att få fri tillgång (mer el mindre iaf) av hö...
2
Svar
21
· Visningar
5 781
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag har hört att om man ger hästen vitlök i fodret så hjälper det mot mygg och andra insekter. Är det nån som har provat det? Fungerar...
2
Svar
31
· Visningar
3 649
Senast: Nengirl
·
Foder & Strö hur gör ni när det gäller foder o tillskott? Jag undrar för jag vet inte hur jag ska göra. Min häst, klbtravare, ska ridas o köras...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Linda.B
·
Foder & Strö ska köpa en c-ponny som jag ska tävla rätt mycket med = en tävlingshäst. då undrar jag, vad ska jag fodra med? naturligtvis kollar jag...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: emilia_
·
Foder & Strö Planerar byta hösilage mot hö - hur gör man bäst övergången? Hur stora proportioner använder man innan hästen är tillvand på hö? Något...
Svar
19
· Visningar
1 584
Foder & Strö vi hade en häst i stallet som blev förkyld...min arbetsgivare gav honom 1 msk curry 2 ggr/dag i 3 dagar sen va hästen frisk!!!Hon sa att...
Svar
9
· Visningar
1 237
Senast: Bellina
·
L
Foder & Strö Hejsan Har en varmblodig travare på snart 10 år som jag rider ca 5 ddgr i veckan. Han håller på att skolas om till ridhäst, så han...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vill inte att hästen ska få ont i magen så jag frågar er lite över hur lång period man bör öka fodergivan? Ska öka havre från 10 dl...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Coop
·
C
Foder & Strö Sekulerar i att köpa hästgård med egen foderodling. Nu undrar jag hur mycket hö det blir ungefär per hektar vall. Jag är förstås...
Svar
7
· Visningar
4 110
Senast: tgd
·
Foder & Strö Vad tycker ni om min kraftfoderplan? Morgonhinken 0,4kg krossat korn 0,05kg soja 0,02kg mineraler Efter ridning (på em nån gång...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Jenny1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka