Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö jag har för mig att jag såg en tråd ang. detta men hittade den inte när jag sökte. Jag har märkt nu, de te senaste dagarna att min...
Svar
17
· Visningar
9 562
Senast: Fellow04
·
Foder & Strö Behöver kloka buke-råd!!:bow: Hur håller man vikten på en häst som på veterinärs ordination endast ska gå i hage? Hon går ute dygnet...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Vinja
·
F
Foder & Strö Mina hästar fâr av fodernisse en pellets för sporthästar(behöver ej ge extra vitaminer o mineraler) samt mkt hö. I Sverige vill jag...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: ang
·
Foder & Strö Jag har lite frågor till er som använder basiblock. Hur tycker ni produkten är? Äter hästarna jätte mycket av det eller avtar det efter...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: ang
·
D
Foder & Strö Hej! Vet inte om jag är på rätt tråd, men undrar om ni har någon erfarenhet om hur man bäst bantar en stor, kraftigt byggd häst? Han är...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Madick
·
Y
Foder & Strö Det har dykt upp betfor utan melass och lusern utan melass har jag sett. Hur stora mängder innehåller den vanliga betforn och lusernen...
Svar
11
· Visningar
1 390
Senast: Oggie
·
Foder & Strö Min häst får Bioglucomin (Stavas?) både i morgon och kvälls fodret som det står att man ska göra på burken. Men nu ska hon iväg på bete...
Svar
8
· Visningar
818
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Har någon provat detta dammfria stråfoder ? skulle vilja ha ett dammfritt foder till vår lite dammkänsliga ponny.Tycker att ensilagen vi...
Svar
6
· Visningar
2 307
Senast: Daisy
·
I
Foder & Strö Det verkar som om en stor del av hästarna bete innehåller många maskrosor som nu lyser gula överallt. Har vi något bete att räkna med...
Svar
6
· Visningar
1 590
Senast: Anelly
·
Foder & Strö ska sakta men säkert byta ut krafft groov 125 til krossat korn och´hel havre. Men undrar om hur mkt denna mängd krafft som jag har nu...
Svar
6
· Visningar
796
Foder & Strö Jag har skrivit här och bett om råd för att få upp min häst i hull utan att hon skulle bli så hiskeligt het... :crazy: Nu vill jag visa...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 152
Senast: Ylva86
·
F
Foder & Strö Vilka av er ger pellets torr och i sâdana fall vilket märke? Fodernisse här ger pellets torr, men det verkar vanligare i Sverige att ge...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hallå! Undrar bara om det är bara min häst som blir alldeles knäpp i huvudet av betfor.. Vore även skoj om nån kunde förlöara...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Lavinia
·
C
Foder & Strö Hej! Jag och min familj har beslutat att vi ska flytta ihop två mål/foderomgångarm till en! Hur ska vi göra för att slå ihop dem och hur...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: arabia
·
A
Foder & Strö Hejsan, nu är det såhär att jag funderar på att ge min häst hösilage istället för hö. men hur länge kan en bal vara öppen utan att bli...
2
Svar
38
· Visningar
2 632
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Jag glömde de förbaskade avmaskningssprutorna i bilen och ni vet ju hur varmt det varit idag... Är det helt verkningslöst nu eller kan...
Svar
4
· Visningar
782
V
Foder & Strö Vad och hur mycket foder ger ni till era b-ponnyer som fritidsrids? Har själv ett welshsto (lätt i typen), relativt lättfödd och det...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Alazan
·
Foder & Strö Kan någon tipsa om någon mineral som innehåller mycket kalk och fosfor?
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Bubbla
·
P
Foder & Strö Har för mig att man skulle ha hela lifrön, rätt? Hur länge ska jag blötlägga och hur mycket ger man per dag?
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Walle
·
Foder & Strö Okej, snackade just med en kompis som kommer från canada. Vi diskuterade vitlök och hur det påverkar hästar. Har ju hört att det håller...
Svar
19
· Visningar
1 429
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka