Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hej! Undrar hur ni som tävlar gör med foder under betesperioden. Tycker själv att det är svårt att veta hur mycket kraftfoder man ska...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: mahlmt
·
M
Foder & Strö Jag bara undrar men har man inte lagt alldeles för stor vikt på foderstater hit óch dit?Hur många räknar ut en exakt diet?Gör vi så med...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 647
Senast: Boj
·
T
Foder & Strö Det hö vi ska ha är slaget sedan ett par dagar. Vad tror ni om innehållet, blir proteinet för högt? Vad gör jag åt det om det är...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: åsnan
·
Foder & Strö Troligen så kommer jag att vara tvungen attt stödfodra med någon form av kraftfoder i sommar då min åring är lite väl tunn. Vad för...
2
Svar
27
· Visningar
2 674
Senast: Fellow04
·
Foder & Strö Jag vet inte om denna tråden ligger rätt, men efter som det handlar om vad hästen äter ¨så tycker jag att den passar på foder. :p...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Vad får era för mat på sommarbete förutom gräs och varför?
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Senast: Gnist
·
J
Foder & Strö Hej alla bukefalare!! Min häst går just nu på kraft grund men jag vill byta till havre och kornkross (hälften/hälften). Tänkte göra...
Svar
1
· Visningar
576
Foder & Strö Noen hevder på stallen om at hvis pelletsen ligger i vann mer enn 30 minutter så begynner den å rutne?? Bekreftelser/ avkreftelser???
Svar
2
· Visningar
803
Senast: suisyola
·
C
Foder & Strö Tjena .. Hästen äter upp jorden (marken) i hagen .. Står och tuggar på det :eek: Vad är detta? KAn det vara brist på något...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Sparf
·
Foder & Strö Har blivit livrädd för foderstrupsförstoppning, jag ger min häst krafft grund. Innan gav jag den tillsammans med blötfoder, men nu har...
Svar
10
· Visningar
2 478
Senast: Spirit
·
E
Foder & Strö Behöver dem något extra fodertillskott? Beror förståss på betestillgången och hur mkt näring det innehåller, men rent generellt brukar...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: milly
·
G
Foder & Strö Några här har sagt att de enbart ger kraftfoder efter ansträngning och inte under vilodagar - under betet alltså. Ni som kan foder, är...
2
Svar
39
· Visningar
2 843
Senast: Jenny1
·
M
Foder & Strö Hej! Fick analysen idag på höet vi ska ha i sommar. Det var riktigt bra, så egentligen skulle dom klara sig gott på det och lite...
Svar
17
· Visningar
1 170
Senast: Gnarpis
·
Foder & Strö Funderar lite på att börja ge hästen (fånghäst) Speedi Beet, och minska på Kraften, som ju faktiskt (tack HH) innehåller mer onyttigt än...
Svar
14
· Visningar
4 792
Senast: arabia
·
Foder & Strö undrar hur mkt vetekli man kan ge som mest??vet en som gav sin häst 1 1/2 liter innan det va blött, sen gav hon 1/2 lite torrt...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Linda.B
·
J
Foder & Strö Ponnyryttare, vad ger ni eran ponny för kraftfoder? Vad tycker ni om det? Vilken mängd ger ni mm. Jag har provat på Krafft ponny och...
Svar
11
· Visningar
1 123
Senast: Linda.B
·
A
Foder & Strö Min häst har blivit på tok för rund om magen på senaste tiden :smirk: Det beror säkert till stor del på att han inte längre kan...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Hej vad tycker ni som använder detta foder om det för och nackdelar.
Svar
1
· Visningar
616
F
Foder & Strö Varför ger man betfor, alltså vad är det för effekt fodret ger?
Svar
14
· Visningar
1 276
Senast: Mitrolle
·
L
Foder & Strö Hej! Jag har köpt Sojamjöl till min pålle som har svårt att gå upp i vikt, jag fick det rådet av vet. + 2 kompisar. Hur mycket ska man...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 569
Senast: Love_Maya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka