Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Nu under betet har jag vant av min häst från att äta betfor helt och hållet. Jag vet att värmen spelar roll, men jag tycker ändå...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Hej! Har en liten fundering, har min treåring på bete i sommar.. hur mycket behöver jag ge honom i tillskottsfoder? Tacksam för svar!!
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Hera
·
T
Foder & Strö HEJ någon som vet var jag kan få tag på en hink omgående, betalar givetvis frakten. Ingen av våra försäljare har någe kvar. HELP HELP!:bump:
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Djurjouren
·
E
Foder & Strö Hej, jag har ett halvblods sto på 1år som inte kan hålla hullet. Extra tunn blir hon när hon växer, hon är regelbundet avmaskad. Hon...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: ecko
·
B
Foder & Strö Hur tycker ni att det går? Sett någon skillnad? Jag vet inte om det är linfröoljan eller vädret som gör att min pålle mår fint.
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: IrpaSnirpa
·
1
Foder & Strö Jag överväger att efter sommarbetet hitta en ny "uppstallningsform" för mitt fullblod med luftrörsproblem. HAn stod tidigare i stall...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: _86a_
·
J
Foder & Strö vi har 2 stycken hektarstora hagar sonm det är tänkt att vi ska ha 5 hästar på i sommar (arab,halvblod, connemara (c-ponny) och 2...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Sazalamel
·
Foder & Strö å vitaminer, han som äger hästen säger att de ä fullt tillräkligt, han ä under inridning, vill ha att han ska ha typ kraftfoder oxå...
Svar
15
· Visningar
1 203
Senast: Boj
·
Foder & Strö Finns det mineralpellets som är utan tillsats av lucern och eller melass?
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: sissu
·
J
Foder & Strö Är det någon som har ett eget recept på någon form av slicksten? Jag vet att dom finns att köpa men offtast är de dyra o de går åt så...
Svar
12
· Visningar
7 775
Senast: JenniferBatten
·
C
Foder & Strö Halloj! En kort fråga: Vår shettissto fölade i fredags. Vad ska är hennes tillägsbehov nu och framöver till avvänjning? mvh Cinna
Svar
4
· Visningar
740
Senast: cinnas
·
Foder & Strö Behöver man egentligen ge krafftfoder till sitt avelssto om betet är bra och hon håller hullet fint? Tidigare år har jag gett henne...
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: Tora
·
T
Foder & Strö Har nu fått analysen men förstår inget i alla fall, är dålig på detta men önskar en utvärdering av vad jag har för kvalitet på höet och...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: DavidS
·
A
Foder & Strö Hej! Vad tycker ni är bäst att ge till en häst torrhö eller ensilage?
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 399
Senast: gloom_
·
J
Foder & Strö Hästfocus nr 4, artikeln "bra gräs, är oftast tillräckligt" vad tycker ni om det?
Svar
9
· Visningar
976
Senast: Koppen
·
Foder & Strö Jag letar just nu runt efter vinterns hösilage. Det finns ett ställe i närheten som säljer analyserat på 40 kg bal. Alternativ 2 är att...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: supergladis
·
S
Foder & Strö hejsan allihopa! lite nyfiken, vad skulle ni ge er kallblodstravare för kraftfoder? Alltså en som tränas för både trav & rids! Kul...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: _SussiiiE_
·
L
Foder & Strö Hej! Är lite förbannad på stallet där jag har min häst inhyrd ! Jag ger, tillsammans med en kompis, min häst får fri tillgång till...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Jag som är nyfiken av naturen och vill veta allt direktoch just nu sitter och skall skicka in höanalyserna började fundera på var det...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: Quinn
·
V
Foder & Strö hmm nu har jag funderta och klurta och ska ställa er en fråga när jag var liten hadde pappa kossor hemma som behövde hö och då slog...
Svar
7
· Visningar
1 358
Senast: happyjoy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka