Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad ska man göra när man inte kan få sitt hösilage analyserat? Jag har mina hästar inhyrda och man har även mjölkgård.Vårens skördar...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: lakrits
·
M
Foder & Strö Hej! Har börjat rida en häst som får alldeles för mycket havre.. Hon är 164 cm. Hon får ca 4 liter om dagen och är riktigt riktigt...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Har för mig (inte säker) att vet sa att första dygnet efter fölning skulle hon bara ha någon näve kraftfoder/´mål. Dygn 2 totalt 1L...
Svar
5
· Visningar
976
Senast: Madick
·
Foder & Strö Kan en häst bli slö/trött/seg av att få för mycket mat? Alltså när de får i sej mycket mer än deras egentliga behov? Har hört en del...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: nautilus
·
P
Foder & Strö Ja, nu är lotteriet igång igen. Har ni redan startat? När tänker ni slå? Var bor ni? Följer ni väderleken? Har ni några kännetecknen...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 488
Senast: _becca_
·
A
Foder & Strö Hej! Om man har en häst som bara går i hagen och ibland följer med på lugna promenader, behöver de mer än hö/ensilage till mat då...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: bigganl
·
M
Foder & Strö Hur fodrar ni över sommaren? Dvs - skippar kraftfodret helt kanske? Minskar mängden? Har ni då bra bete, eller stödfodrar med...
Svar
12
· Visningar
1 221
Senast: Invincible
·
N
Foder & Strö Har ridit min häst ganska hårt nu ett tag, men musklerna lyser fortfarande med din frånvaro. Kan detta ha nåt med protein- och...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: mackan
·
Foder & Strö Skulle behöva råd i denna fråga; Behöver ca 3 ggr i veckan blötlägga betforet i ett dygn innan utfordringen. Har inte själv märkt...
2
Svar
30
· Visningar
2 075
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Hur ska jag göra för att få i min häst salt? Han vill inte slicka på stenen och inte heller äta löst salt. Häller jag det i betforn...
2
Svar
31
· Visningar
2 745
Senast: Girasol
·
Foder & Strö jag undrar om någon vet hur mycket det kan skilja i energivärde på vallen om man slår på morgonen resp kvällen? fick för högt värde=låg...
Svar
14
· Visningar
1 273
Foder & Strö Vad gör man om ens hösilage innehåller för mycket energi i förhållande till proteinet? Är det "farligt" om man ger över behovet för...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö hur mkt fodrar du din ettåring med? när hösten kommer ska min ettåring stallas upp för första gången i sitt liv,men frågan är hur mkt...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: linnsan
·
Foder & Strö När var det som man måste skriva upp varifrån, när, kvantitet o foderslag som man handlat? Vart skulle redovisningen skickas? Var...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: ang
·
S
Foder & Strö Är det nogon här som vet exakt vad foderjästen innehåller? Fungerar det lika bra att ge det som Kraffts magtarm?
Svar
2
· Visningar
821
Senast: supergladis
·
Foder & Strö Hur tidigt kan bebisen börja äta? Är det farligt om den äter för mycket av mammas kraftfoder? (den är bara en vecka och tycker redan...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: rockbitz
·
Foder & Strö På torsdag 29 juni flyttar min häst till ett annat stall, hon ska endast stå där en månad, sen flyttar vi tillbaks till nuvarande stall...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Elisha
·
L
Foder & Strö Min häst har börjat pinka väldigt mycket har någonstans hört att de kan göra det om de får i sig för lite salt.Stämmer detta?
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: Immer
·
S
Foder & Strö jag lånar en häst i några veckor. Ägaren vill absolut att hästen ska äte "Åsebro COOL" elr vad det hette. Hästen kmr att få gå dygnet...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Immer
·
Foder & Strö Jag har verkligen noll koll, har aldrig haft en skadad häst innan heller för den delen. Jag har ett stooort sto som kräver mkt mat och...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: Linda.B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka