Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Hej! Min pålle har inte tappat all vinterpäls på baken, halsen & på en liten del av bogen. Det går inte få bort, hur mycket jag än...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: Love_Maya
·
Foder & Strö Men vad? Är lite i valet och kvalet om foder till hösten. Har märkt på senaste tiden att pålle inte lägger på sig lika bra som han borde...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: ch791022
·
K
Foder & Strö Hur mycket vatten ska det vara när man blötlägger lusernpellets? Är det samma som när man blötlägger betfor?
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: lill_flesky
·
Foder & Strö Tjoho! Vi har en stor klövervall hemma.. Var tänkt att det skulle bli foder till kossor.. Tji fick vi då kosseägarna inte ville ha...
Svar
5
· Visningar
1 957
Senast: DavidS
·
B
Foder & Strö Jag undrar om jag måste börja att stödfodra honom..Han är inte alls lika rund och mullig som dom andra men han är inte mager heller ...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Buckingham
·
Foder & Strö hej i värmen! Hur gör man?? Jag har ett halvblod som lätt kan få lägga på sig 50 kg extra i hull. Nu ska jag flytta hem min...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: chilla
·
T
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta eller som kan tipsa om bra foder hjälper? :confused: Han har stått sen vecka 10 pga av något fel med...
Svar
10
· Visningar
1 465
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Här är en fråga till alla er som utfodrar efter en noggrant uträknad foderstat. Hur gör ni när gräs kommer in i bilden? På våren när...
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: Björk
·
A
Foder & Strö Stallägaren håller på att slå höet nu, men när ska man ta prover för analysen? Tänkte ta både hygienisk och näringsmässig analys. Kan...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Ardnas
·
E
Foder & Strö Skall transportera min lilla pålle på söndag i ca 5 timmar, och det är rätt varmt som det är nu så jag skulle vilja blötlägga min groov...
Svar
2
· Visningar
820
H
Foder & Strö Att räkna ut foderstat är inga större problem,om man har grovfoderanalys , det svåra är att få hästens levande-vikt ! (Hur många har en...
Svar
17
· Visningar
2 235
Senast: mumrikan
·
E
Foder & Strö Har en häst som jag rider åt en annan, jätte trevlig! 75 % fullblod, 8 år. Har tyvärr varit slit och släng med hans ridning Men det...
Svar
9
· Visningar
860
C
Foder & Strö Enligt dom från Fibergi ska man ge Fibergi Låg till ett avelssto, och när stoet är i 7-8.e dräktighetsmånaden ska man ge den luzern pga...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: Jempa
·
Foder & Strö Jag pratade med en tjej i bussen, som går i samma skola som jag. Vi började prata om hästar eftersom vi båda rider. Så kom vi in på det...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 861
Senast: orcide
·
Foder & Strö Är det någon som fodrar/har fodrat med detta? För- och nackdelar?
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Lazy Lady
·
T
Foder & Strö Jag fick ett tips nyligen om att jatg borde gödsla hagen eftersom att vi börjar få dåligt med bete. Personen jag fick tipset från...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: snofflan
·
F
Foder & Strö Liten utvärdering... Vad tycker ni är bäst på marknaden? Använder just nu Rehalyt Basic från Eclipse samt Kraffts Svettersättare...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: fälttävlansnörd
·
M
Foder & Strö vad kan man ge ett gammalt russ som antagligen inte tål för mycket protein(då får han klåda), och inte har full tanduppsättning, som...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: mallan
·
Foder & Strö Har i dag varit till vet och fått "diagnosen" gammal häst. Bakre tänderna är nedslitna och hästen bör få mer lättuggat grovfoder. Vet...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Min häst ska ha lusern, sen när hon kommer hem från sommarbete, vad är lusern egentligen bra för? Kan det "mäta" sig med något annat...
Svar
17
· Visningar
3 620
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka